Yabba
Den som lever får se!
- Gick med
- 8 Mar 2005
- Hoj
- KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Denna borde man sätta i en hoj
Jag mekade med en Stihl idag på 66cc och 4,5hk och den orrade på riktigt gott vid drygt 11 000 varv men den ligger i lä nu ser jag...
Vet att OMC (Evinrude, Johnsson) körde 2t V8or på 90-talet, men har inte sett dom på senare tid men å andra sidan helt lämnat båtsidan. Max effekt upp till 300 hästar utan riktiga pipor och med kolvar som förväntades hålla motorns hela livslängd borde gå att trimma upp ganska rejält.
Ligger en ms460 i garaget och väntar på vinterns jobb, men den är på 76cc.
Något nytt påfund?
Edit, hk stod det visst.....
Det var en Ts 420, liten modell av betongkap. Jag har provkört den största och satan vilket drag det är i den, och den här lilla går inte av för hackor heller. Nästan så att jag funderar på att skaffa en sådan och börja använda med stor klinga för trä istället för att använda tigersåg
Den här var inne för att den inte startade, och ingen gnista fanns enligt ägaren. Dock visade det sig att de hade kört utan vattenkylning= extremt mycket damm bildas= maskinen suger in allt= fick riva det mesta och göra rent och göra det igen då vevhuset antagligen var fyllt till bredden. Tanken innehöll något som liknade filmjölk och jag är mest imponerad över hur den kan suga in så jävla mycket till tanken via vevhuset.
3 timmar för att göra rent en betongkap kanske får dem att använda vattenslangen i fortsättningen...
Ms460, är det föregångaren till 461 som säljs som "brandkårssåg"? Det låter stort hur som helst, och stora motorsågar är alltid skoj.
Jag funderar när jag ska slå till på en Ms880, det känns som att den saknas mig Perfekt när man ska hjälpa farsan i skogen, då kan han stå där med sin sketna Jonsered 2260 och såga sig trött.
Dessutom funderar jag på att leta rätt på typ en Logosol eller liknande och då passar ju en 880 bra till ändamålet. Du som har koll på det mesta kanske kan tipsa om vad man ska ha
Här kommer visst fortsättningen
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |