3 år.... nu singel.. =(

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Jag ville bara lätta mitt hjärta lite, jag har varit i ett förhållande i 3 år nu. Jag och mitt ex Josse hade en underbar tid ihop, men vi växte ifrån varande och tänkte mer olika för varje dag.. I vilket fall som helst.. 10 timmar sedan tog hon alla sina saker i vårat hus och stack till sina föräldrar.. Nu sitter jag här.. saknar henne något förbannat.. Och det värsta av allting.. Är att jag snart ska gå o lägga mig.. ensam.. Inget att hålla om.. ingen att lukta i håret.. ingen att krama.. ingen att vakna med.................

Ta hand om den ni älskar.....

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Tråkigt o höra.

--------------

Skaffa hund ?

Alltid trogen, alltid glad och se dig, käftar inte emot, lyssnar på dig, tröstar dig

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Been there/ Done that. Vet hur det känns. Bara att försöka ta en dag itaget. Och helst inte en massa mobsamtal och smsande. Blir inte lättare för nån utav er. Hoppas att ni skiljdes åt som vänner. Kanske hon kommer tillbaka efter en liten tid, och att ni försöker kämpa tillsammans på allvar. Lycka till iaf.:tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
verkligen tråkigt att höra, ta ett steg i taget så blir det lättare för var dag som går. aldrig roligt sånt här men det blir bättre.

kram

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Vet hur det känns, det är ingen tröst men har gått igenom samma sak efter 7år, något som bryter ner en totalt men man kan alltid hoppas att man går ur det starkare.

För mig ledde det till en 3 månader lång resa i Sydamerika för att rensa skallen... kan säga att det hjälpte... dock inte fullt ut.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Grattis!

Jag har levt själv hela mitt liv.

Att lära sig ha roligt själv resp fånga dagen själv är en styrka jag tror är ett sällan debatterat egenvärde men även ingångsvärde i ett varaktigt förhållande. Jag rekommenderar dig att inte hasta in i ett nytt förhållande utan ta tillvara den chans du nu har.

Ikväll var jag ute och tändkulade runt i Mälaren med min båt, helt plötslig fick jag i mörkret syn på en jätteeld och rave-fest med vinkande människor mitt på en strand, jag styrde genast dit. Nu är jag hemma och är ganska yr och glad.

Nu kan du göra vad fan du vill med mindre risk att såra ngn.

http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=66235&header=1

/Singelskadad onanist

Last edited:

Smagatusk

Guest
Tråkigt o höra.

--------------

Skaffa hund ?

Alltid trogen, alltid glad och se dig, käftar inte emot, lyssnar på dig, tröstar dig

Hundar dör. Avlivade min hund förra helgen. Den pärsen får mig allvarligt att se över alternativet skaffa hund, eller sitta och glo på talgoxar i trädgården.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fyfan, inte länge sen jag själv var med om samma sak...:( Lider med dig, hoppas innerligt att allt löser sig till det bästa inom en snar framtid. Krya på dig!

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Grattis!

Jag har levt själv hela mitt liv.

Att lära sig ha roligt själv resp fånga dagen själv är en styrka jag tror är ett sällan debatterat egenvärde men även ingångsvärde i ett varaktigt förhållande. Jag rekommenderar dig att inte hasta in i ett nytt förhållande utan ta tillvara den chans du nu har.

/Singelskadad onanist
:tummenupp
Mycket kloka ord!
Först vill jag säga att jag beklagar att det tog slut.

Lite tankar jag har:
Allt för många hastar in i ett nytt förhållande eller försöker lappa ihop ett gammalt stuligt förhållande för att ha "någon". Man är kär i kärleken och inte personen. Att ha ett förhållande med en person som man egentligen inte älskar eller där det är massa strul leder bara till att man sårar personen men även sig själv. Plocka bort gamla minnen och se till att aktivera dig med att göra saker med vänner. Att fly hjälper inte. Att vara ledsen och arg är helt okej en period men försök att inte låta perioden pågå förlänge. Se möjligheterna istället till att bygga upp dig själv och din självkänsla! (Alla kan bättra på självkänslan.) Att älska sig själv är den bästa medicinen, tror jag, för att ha ett lyckat och kärleksfullt förhållande. Tids nog dyker han/hon upp, är vad jag tror och hoppas på iallafall. :)
Se allt kul du ska ha framöver! Kanske ta upp kontakten med gamla vänner eller skaffa nya. Äventyr och spontanitet, säger jag bara! :banana

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
En liten tröst i det hela är ju att det är rätt period ,, dvs hojen framför allt ,,, se till o va så sysselsatt som möjligt nu har du ju iaf tid o åka iväg med kompisarna .
tillåtet o må peck ett tag , men sen ska du ta dig i kragen !!!!

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Trist som fan.... Det får bli en "KomOchÅkLiteHojMedMigSåKanskeViKanBliIhop" tråd sen..!

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag är inne på Jörgens linje, jag blir nog aldrig någon parhäst. Å andra sidan så trivs jag ju som fisken i vattnet i egen regi. Vi är alla olika, vissa polare blir galna och börjar tokragga direkt när dom bli singlar, dom pallar inte med att vara själva.

Jag tror man ska vara i balans först om man ska satsa på nytt, annars blir det bara skit med alltihop.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Är i samma läge... Som tur är så har jag så jäkla mycke jobb nu så jag hinner knappt tänka på det... Får man en ledig lucka så får man rasta hojen. Träning är oxå ett bra sätt..
Det gäller alltså att aktivera sig så tankarna läggs på annat. Att sitta hemma är inte bra alls...

precious79

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
En puma
Man vet vad man har, men man vet aldrig vad man kan få.
Man ska aldrig stanna kvar i en relation bara för att ha ngn där, det är det inte värt. Innerst inne så finns inte lyckan där, utan man bara är.
Att det tog slut kan vara en bra vändpunkt för dig.
Det är tillåtet att sörja, det hade varit bra konstigt om man inte gjorde det, hon har ju ändå varit ditt liv i tre år, en del av din vardag osv.
Men ensam är stark, starkare än man tror. Du kommer klara av det här, men det kommer vara tungt i början.

Kram på dig och lycka till. :krama

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag är inne på Jörgens linje, jag blir nog aldrig någon parhäst. Å andra sidan så trivs jag ju som fisken i vattnet i egen regi. Vi är alla olika, vissa polare blir galna och börjar tokragga direkt när dom bli singlar, dom pallar inte med att vara själva.

Jag tror man ska vara i balans först om man ska satsa på nytt, annars blir det bara skit med alltihop.

Är väl på ett sätt inget fel i att tokragga? Jag tror mer felet är att man sänker kraven till en alltför låg nivå, bara för att få träffa någon vem som helst så man slipper vara ensam och grubbla. Det kan ju trots allt vara så att man under sin tokraggningsperiod verkligen lyckas hitta riktigt rätt. Svårt dock med ett skynke framför ögonen, där det gamla fortfarande gör sig alltför mycket påmint.

I de få förhållanden där jag "råkat" få en tjej på halsen, som nyligen brutit upp, så handlar det inte om att hon är kär i mig, utan mer vill ha en samtalsterapeut och kunna knäppa sitt ex på näsan: "Se här, jag har redan ny kille! Vad har du din loser?"

Eftersom man drar lärdom av det mesta här i livet, vissa misstag upprepar man dock tyvärr alltför många gånger, har jag lärt mig att försöka hålla mig borta från den sortens förhållanden.

@TS: Som någon redan skrivit: Ut och kör hoj! Mycket! Det brukar faktiskt hjälpa. Spela din favoritmusik på högsta volym! Drick tusen öl en kväll och var riktigt odräglig (görs med fördel hemma så du inte får på käften av någon :)). Passa på att gör allt du inte kunde göra i förhållandet, som hon rynkade på näsan åt! Se ifall du kanske kan ta tag i något du länge funderat på och gör det; som typ golfkort, hoppa fallskärm, åka på hojsemester, ta dykcert, gå matlagningskurs, starta ett rockband med ett par kompisar, gå språkkurs, resa, ja precis vad som helst som just du gillar!

Hoppa sedan inte in i första bästa förhållande du får chansen att hoppa in i. Kolla noga att alla dina och hennes krav är uppfyllda först, att ni verkligen ligger på samma nivå, gillar samma saker och har samma syn på livet.

Men ovanstående stycke är kanske inget bra tips, för det finns väl en anledning till att jag är mer eller mindre singel; hittar ingen som uppfyller alla krav. :hihi

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...