Jag är inne på Jörgens linje, jag blir nog aldrig någon parhäst. Å andra sidan så trivs jag ju som fisken i vattnet i egen regi. Vi är alla olika, vissa polare blir galna och börjar tokragga direkt när dom bli singlar, dom pallar inte med att vara själva.
Jag tror man ska vara i balans först om man ska satsa på nytt, annars blir det bara skit med alltihop.
Är väl på ett sätt inget fel i att tokragga? Jag tror mer felet är att man sänker kraven till en alltför låg nivå, bara för att få träffa någon vem som helst så man slipper vara ensam och grubbla. Det kan ju trots allt vara så att man under sin tokraggningsperiod verkligen lyckas hitta riktigt rätt. Svårt dock med ett skynke framför ögonen, där det gamla fortfarande gör sig alltför mycket påmint.
I de få förhållanden där jag "råkat" få en tjej på halsen, som nyligen brutit upp, så handlar det inte om att hon är kär i mig, utan mer vill ha en samtalsterapeut och kunna knäppa sitt ex på näsan: "Se här, jag har redan ny kille! Vad har du din loser?"
Eftersom man drar lärdom av det mesta här i livet, vissa misstag upprepar man dock tyvärr alltför många gånger, har jag lärt mig att försöka hålla mig borta från den sortens förhållanden.
@TS: Som någon redan skrivit: Ut och kör hoj! Mycket! Det brukar faktiskt hjälpa. Spela din favoritmusik på högsta volym! Drick tusen öl en kväll och var riktigt odräglig (görs med fördel hemma så du inte får på käften av någon
). Passa på att gör allt du inte kunde göra i förhållandet, som hon rynkade på näsan åt! Se ifall du kanske kan ta tag i något du länge funderat på och gör det; som typ golfkort, hoppa fallskärm, åka på hojsemester, ta dykcert, gå matlagningskurs, starta ett rockband med ett par kompisar, gå språkkurs, resa, ja precis vad som helst som just du gillar!
Hoppa sedan inte in i första bästa förhållande du får chansen att hoppa in i. Kolla noga att alla dina och hennes krav är uppfyllda först, att ni verkligen ligger på samma nivå, gillar samma saker och har samma syn på livet.
Men ovanstående stycke är kanske inget bra tips, för det finns väl en anledning till att jag är mer eller mindre singel; hittar ingen som uppfyller alla krav.
Lycka till!