3 meters antenn på bil??

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har en gubbe i min verkstad som sysslar med amatörradio och han har en 3m hög antenn på bilen och en jävla massa radioutrustning i den. Hans trädgård är ännu värre, höga antenner samt kolfiberstavar liggandes på gräsmattan för att få bättre signal.
De har inte alla indianer i kanoten de där amatörradionissarna men det är ju kul att de har hittat en hobby åtminstone...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en gubbe i min verkstad som sysslar med amatörradio och han har en 3m hög antenn på bilen och en jävla massa radioutrustning i den. Hans trädgård är ännu värre, höga antenner samt kolfiberstavar liggandes på gräsmattan för att få bättre signal.
De har inte alla indianer i kanoten de där amatörradionissarna men det är ju kul att de har hittat en hobby åtminstone...

De säger nog samma sak om oss som kör mördarmaskiner på två hjul. :hihi

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Kolfiberstavar på marken? Hur förstärker det signalen?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Reflektioner? Lite som en parabol kanske? Vem vet :crash

Jag googlade på kolfiber antenn och fick upp antenner som verkar täckta i kolfiber. Det måste vara riktigt dåliga antenner om kolfiber reflekterar signalen :p

Edit: Fast i den mystiska analoga världen verkar allt vara möjligt, bara att prata känslor om inte logiken räcker till :).

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kolfiberstavar på marken? Hur förstärker det signalen?

Ser jag ut som en radioamatör eller :confused: Jag har ingen aning om vad det ska vara bra för, men han brukar berätta om det titt som tätt. Jag vågar inte fråga något om det för då slutar han aldrig att prata om det.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ser jag ut som en radioamatör eller :confused: Jag har ingen aning om vad det ska vara bra för, men han brukar berätta om det titt som tätt. Jag vågar inte fråga något om det för då slutar han aldrig att prata om det.

-Kolfiber? Vad ska det vara bra för?
-Jo du förstår att bla bla bla bla bla bla....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO