3 rätters grötmiddag...

Magnus86

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
TL1000R
Förrätt: Gröt À la Havre med säsongens bär.
Huvudrätt: Gröt À la risgryn med en utsökt socker/kanel blandning.
Efterrätt: Gröt À la managryn med en rund kul vanliljglass samt en touch av chockladsås.

:banana

Magnus86

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
TL1000R
Ville se om det drog nå intresse, dissuktera med en tjej tidigare om att vi skulle ta och skriva en gröt-receptkokbok i dagens ekonomikriser världen över. Hur många av er står och lagar gröt just nu efter dessa utmärkta förslag. Hand upp! hehe :tungan

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC
gröt is the shit, 1 dl havre, 2dl vatten, in i mikron 3 min full effekt. Sylta efter behag. 8kr / kg för havren, lågkonjunkturen kommer inte drabba mig iaf

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
.
Ville se om det drog nå intresse, dissuktera med en tjej tidigare om att vi skulle ta och skriva en gröt-receptkokbok i dagens ekonomikriser världen över. Hur många av er står och lagar gröt just nu efter dessa utmärkta förslag. Hand upp! hehe :tungan

Jag är ledsen, men ni är lite sent ute... Som lycklig statsanställd fick jag för ett par år sen "Grötboken" som julklapp. :3freak

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Öh. Jag vet inte vad det är och jag har ingen aning, för den boken stannade inte hos mig mer än kanske tio minuter... :rolleyes:

Illa... Min mormor gjorde sånt. En vit ganska tjock lite hal gröt som jag gissar var mest gjord på vetemjöl. Serverades med jordgubbssylt till. Skulle vara intressant att få tag i ett recept och prova om det är som det var....

Det ska tydligen finnas nåt mera som kallas för gubbgröt som mera påminner om välling, men det är inte det.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Recept på recessionsinspirerad sjurättersmiddag, för den intresserade:

sexpack nödraketer (folköl)
kokt hamburgare.

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Illa... Min mormor gjorde sånt. En vit ganska tjock lite hal gröt som jag gissar var mest gjord på vetemjöl. Serverades med jordgubbssylt till. Skulle vara intressant att få tag i ett recept och prova om det är som det var....

Det ska tydligen finnas nåt mera som kallas för gubbgröt som mera påminner om välling, men det är inte det.

Låter som "vattgröt", recept finns i rutiga kokboken.

F.ö. är det fulkornshavregryn blandat med rågflingor som gäller i huset. Med linfrön, mandlar, en skivad banan och äpplemos till. :rofl Gröt är the shit!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...