30 Moppe försäkring billigast?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Chip chip..

Min Eu moped har blivit stulen IGEN! :mad:

Så nu blir det till och inhandla en Piaggio Ciao en gammal hederlig 30 moped.

Så till frågan vart hittar jag billigast försäkring till en sådan, nån som har några tips?

Mvh
Dominator-rocks

Behöver du ens ha den försäkrad? Är det värt det, en sån måste du väl få för fjuttiga 2-3k? Eller så börjar du köra bil istället...

Vad har du mopeden till iom att en Chiao duger? Åka till och från brevlådan? :va

Tack för infon ! :finger

Håll käften om ni inte har nått vettigt å säga!

Last edited:
Kolla med dina föräldrar var dom har hemförsäkring, låt dom ringa o fiax en till dig... en försäkring på en moppe kostar typ 200 spänn om året.. i varje fall på min tid..

Tack för infon ! :finger

Håll käften om ni inte har nått vettigt å säga!

Då säger vi så här, ring runt själv till ALLA försäkringsbolag, din late fan...:tummenupp

Sen sätter du upp en lista på vad de kostar på respektive bolag.

Lite nytta kanske du kan göra någongång ...sluta gnäll.

Billigast i fråga är väl om hon tar lätt mc kort och du köper henne en vespa 125cc, billigare än både 30och45 moppe vad jag förstår... men som sagt ring till allla bolag.

Behöver du ens ha den försäkrad? Är det värt det, en sån måste du väl få för fjuttiga 2-3k? Eller så börjar du köra bil istället...

Mopeder måste ha minst trafikförsäkring.

Jag betalar exakt lika mycket för moppen trafikförsäkrad helår som jag gör för motorcykeln helförsäkrad helår...

Mopeder måste ha minst trafikförsäkring.

Jag betalar exakt lika mycket för moppen trafikförsäkrad helår som jag gör för motorcykeln helförsäkrad helår...

Jo men vad kan hända? Blir man stoppad så säger man att man precis har köpt den. Inte så att man åker på avgift från TFF då de är skattebefriade så vitt jag vet.

Jo men vad kan hända? Blir man stoppad så säger man att man precis har köpt den. Inte så att man åker på avgift från TFF då de är skattebefriade så vitt jag vet.

Du åker på böter för att du kör oförsäkrat, på samma sätt som med bil, mc, lastbil eller annat fordon som är försäkringspliktigt.

Är mopeden oförsäkrad är den lika avställd som en avställd MC

Med tanke på vad det kan kosta vid en olycka om man kör oförsäkrat är det ändå förhållandevis billigt med mopedförsäkringar.

Med tanke på vad det kan kosta vid en olycka om man kör oförsäkrat är det ändå förhållandevis billigt med mopedförsäkringar.

Mmmm, eller inte. Det är den vanliga missuppfattningen, vilket iofs är en bra missuppfattning då flera skaffar försäkring just pga det.
Men att ens fråga om försäkring på en liten jävla moppe? Den kan knappast kosta mer än en hundring i månaden?

Då säger vi så här, ring runt själv till ALLA försäkringsbolag, din late fan...:tummenupp

Sen sätter du upp en lista på vad de kostar på respektive bolag.

Lite nytta kanske du kan göra någongång ...sluta gnäll.

På begäran!

Halvförsäkring Piaggio Ciao

Folksam 1856:-
Trygg Hansa 1330:
Länsförsäkringar 993:-
If 661:-

Vad fan ska du med en moppe till när du har en motorcykel som rimligtvis måste fungera att pendla med i vått och torrt? Är du allvarligt knäpp?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick