nej men det är ju så. Man behöver itne vara rasist bara pga att man inte vill ha in fler invandrare.
För min egen del så beror det på att vår invandringspolitik är åt helvete. Man tar in massor varje år, för att sätta dem tillsammans ute i rosengård, alby och allt vad det heter, där det redan är är 90% invandrare. Rätt sjukt med tanke på att det är i Sverige vi lever i.
Man kan ju titta på de områdena. De som slussas dit, får knappt jobba, och ingen vill ha dem på sina arbetsplatser. det är svårt att anställa nån som inte kan svenska, och knappt får arbeta för regeringen...
Vad händer då? jo det blir ett jävla getto med arbetslösa invandrare som tar ut sin aggresion på polisen och liknande.
Kan tycka att det vore bra att lösa alla dessa problem innan man tar in ännu fler invandrare.
Hade vi däremot en riktigt bra fungerande invandringspolitik som innebar att man faktiskt tog hand om dem man tog in i landet, och såg till att de sysselsattes med ömsesidig respekt, så hade jag inte haft något problem över huvud taget.
Edit.
De som inte anser att Sverige har stora problem med vår invandringspolitik måste ju antingen vara helt sjukt blåögda eller inte känna till något om den alls.
Ett bra inlägg.
Dock kan jag känna så här, varför måste man skriva väl underbyggda inlägg om varför man tycker att Sverige ska ta emot färre invandrare? Hur blev det så? Jag menar, ingen har ju någonsin sett ett väl underbyggt inlägg till varför vi skall fortsätta med nuvarande havererade politik, så hur blev bevisbördan "vår"?
t-rex, korvgubbe, bonny eller de andra invriga påhejarna av nuvarande system kan väl skriva varför Sverige ska ta emot så otroligt många flyktingar utan asylskäl som inte kommer få, eller ta, jobb. Jag väntar med spänning på inlägget som inte kommer komma.
Har du verkligen missat alla SD-länkar i OT2-avdelningen?
Ja tydligen. Och att avfärda en åsikt i en sakfråga pga vilka element företrädare för den åsikten attraherar är säkert mer korkat än vad än för länk du gräver fram.
Hörde SDs partisekreterare på radio då PK-eliten var som mest krengt i slutet på september, ungefär:
"om hälften av vad media skrev om våra åsikter skulle stämma skulle jag inte kunna rösta på ett så hemskt parti. På något konstigt sätt har pk-etablissemanget lyckats med det förvisso beundransvärda konststycket att formulera politik åt SD, vad än de själva säger. Bra jobbat får man tillstå, av "demokratins och mångfaldens" förkämpar.