300.000 libyska flyktingar

Hur många av de eventuellt 300.000 libyska flyktingarna tycker du Sverige skall ta em

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nu är jag inte helt med, vad är syftet att driva igenom ett maktskifte när man ändå tänker sticka från landet?

För att de hörde att de får en BMW så snart de kliver över gränsen till Sverige... :rolleyes:

Hade du lyssnat på nyheterna hade du hört att den absoluta merparten av flyktingarna är gästarbetare från andra länder som Egypten, Algeriet och Kina.

Hade du stannat i ett land som var på randen till inbördeskrig om du var där som gästarbetare?

De Libyer som flyr lär väl f.ö. vara de som har haft sina sympatier hos regimen och som riskerar lynchning vid ett eventuellt maktskifte.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vet inte vem du syftar på, men jag håller med Kvax i detta fallet.

Hehe, jo, du låg väl närmast till hands. Gjorde du inte nån tråd för ett tag sedan med just den frågeställningen. Jag kommer inte ihåg vad utfallet blev dock.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hehe, jo, du låg väl närmast till hands. Gjorde du inte nån tråd för ett tag sedan med just den frågeställningen. Jag kommer inte ihåg vad utfallet blev dock.
Inget jag minns, men det betyder förstås inte att det inte hänt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
nej men det är ju så. Man behöver itne vara rasist bara pga att man inte vill ha in fler invandrare.

För min egen del så beror det på att vår invandringspolitik är åt helvete. Man tar in massor varje år, för att sätta dem tillsammans ute i rosengård, alby och allt vad det heter, där det redan är är 90% invandrare. Rätt sjukt med tanke på att det är i Sverige vi lever i.

Man kan ju titta på de områdena. De som slussas dit, får knappt jobba, och ingen vill ha dem på sina arbetsplatser. det är svårt att anställa nån som inte kan svenska, och knappt får arbeta för regeringen...

Vad händer då? jo det blir ett jävla getto med arbetslösa invandrare som tar ut sin aggresion på polisen och liknande.

Kan tycka att det vore bra att lösa alla dessa problem innan man tar in ännu fler invandrare.

Hade vi däremot en riktigt bra fungerande invandringspolitik som innebar att man faktiskt tog hand om dem man tog in i landet, och såg till att de sysselsattes med ömsesidig respekt, så hade jag inte haft något problem över huvud taget.

Edit.
De som inte anser att Sverige har stora problem med vår invandringspolitik måste ju antingen vara helt sjukt blåögda eller inte känna till något om den alls.

Ett bra inlägg. :tummenupp

Dock kan jag känna så här, varför måste man skriva väl underbyggda inlägg om varför man tycker att Sverige ska ta emot färre invandrare? Hur blev det så? Jag menar, ingen har ju någonsin sett ett väl underbyggt inlägg till varför vi skall fortsätta med nuvarande havererade politik, så hur blev bevisbördan "vår"? :confused:

t-rex, korvgubbe, bonny eller de andra invriga påhejarna av nuvarande system kan väl skriva varför Sverige ska ta emot så otroligt många flyktingar utan asylskäl som inte kommer få, eller ta, jobb. Jag väntar med spänning på inlägget som inte kommer komma. :lol

Har du verkligen missat alla SD-länkar i OT2-avdelningen?

Ja tydligen. Och att avfärda en åsikt i en sakfråga pga vilka element företrädare för den åsikten attraherar är säkert mer korkat än vad än för länk du gräver fram.

Hörde SDs partisekreterare på radio då PK-eliten var som mest krengt i slutet på september, ungefär: "om hälften av vad media skrev om våra åsikter skulle stämma skulle jag inte kunna rösta på ett så hemskt parti. På något konstigt sätt har pk-etablissemanget lyckats med det förvisso beundransvärda konststycket att formulera politik åt SD, vad än de själva säger. Bra jobbat får man tillstå, av "demokratins och mångfaldens" förkämpar. :lol

Last edited:

Kneedrag

Guest
nej men det är ju så. Man behöver itne vara rasist bara pga att man inte vill ha in fler invandrare.

För min egen del så beror det på att vår invandringspolitik är åt helvete. Man tar in massor varje år, för att sätta dem tillsammans ute i rosengård, alby och allt vad det heter, där det redan är är 90% invandrare. Rätt sjukt med tanke på att det är i Sverige vi lever i.

Man kan ju titta på de områdena. De som slussas dit, får knappt jobba, och ingen vill ha dem på sina arbetsplatser. det är svårt att anställa nån som inte kan svenska, och knappt får arbeta för regeringen...

Vad händer då? jo det blir ett jävla getto med arbetslösa invandrare som tar ut sin aggresion på polisen och liknande.

Kan tycka att det vore bra att lösa alla dessa problem innan man tar in ännu fler invandrare.

Hade vi däremot en riktigt bra fungerande invandringspolitik som innebar att man faktiskt tog hand om dem man tog in i landet, och såg till att de sysselsattes med ömsesidig respekt, så hade jag inte haft något problem över huvud taget.

Edit.
De som inte anser att Sverige har stora problem med vår invandringspolitik måste ju antingen vara helt sjukt blåögda eller inte känna till något om den alls.

Bra inlägg. Jag håller med dig.

En annan sak man kan undra över är varför många invandrare hoppar över så många länder att stanna i där det är fred , de paserar ju ganska många länder i sin iver att komma just hit.

Om det skulle bli krig i sverige så skulle jag ta mig till Norge eller Danmark, inte åker jag till Afrika eller något muslimskt land.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
AlLA LicxÅm barA åKer hit föRr att Få en bEÄmmVE! :mad:

Nej nej, de kommer hit för att de gillar låga skatter och bra möjligheter till arbete.:D Att det är höga bidrag, allmänt kravlöst, ryggradslöst och låga straff har ingen inverkan alls. :lol

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej nej, de kommer hit för att de gillar låga skatter och bra möjligheter till arbete.:D Att det är höga bidrag, allmänt kravlöst, ryggradslöst och låga straff har ingen inverkan alls. :lol

Ja, ska dom nu ha fullständiga rättigheter och inga skyldigheter som papperslösa så lär det bli rusning hit.

Vad är det för jävla syltryggar vi har vid makten egentligen.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ja, ska dom nu ha fullständiga rättigheter och inga skyldigheter som papperslösa så lär det bli rusning hit.

Vad är det för jävla syltryggar vi har vid makten egentligen.

Makten jobbar aktivt med att skapa ett samhällsklimat där invånarna är till fullo upptagna med allt annat än ifrågasätta den.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
:va har jag missat nåt

Snabb SH-lektion:
För Valmers, Markus och en hög till är alla i riksdagen minst sossar och en hel del kommunister. För att vara höger bör man stå en bit till höger om Republikanerna.
Alla på SH som inte delar deras inställning är kommunister.
Alla på SH som inte vill kasta bort nyckeln för alla dömda brottslingar är blockflöjtare.
Alla som inte vill strypa invandringen med minst 99,2% är falafelkramande, medborgarföraktande müsliälskare som snart får se korthuset falla samman.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Snabb SH-lektion:
För Valmers, Markus och en hög till är alla i riksdagen minst sossar och en hel del kommunister. För att vara höger bör man stå en bit till höger om Republikanerna.
Alla på SH som inte delar deras inställning är kommunister.
Alla på SH som inte vill kasta bort nyckeln för alla dömda brottslingar är blockflöjtare.
Alla som inte vill strypa invandringen med minst 99,2% är falafelkramande, medborgarföraktande müsliälskare som snart får se korthuset falla samman.

För en gångs skull verkar det som om du fått saker och ting hyfsat rätt, stort grattis! :cpparty

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Ärligt talat, vi har en snubbe som slaktar sitt eget folk. Jag tycker Sverige skall ta emot så många som möjligt. Vårt land går sjukt bra nu, så 100.000 borde vi kunnat fixa?! Jag menar, det kommer ju komma stora pensionsavgång snart så vi MÅSTE ha mer invandring till detta land annars kommer vi gå under. För det har ju poltikerna sagt :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka