300 km/h på kurvig landsväg...

Uffe Gotland

för mycket jobb och för lite köra
Gick med
9 Dec 2003
Ort
Visby/Gotland
Hoj
Suzuki GSXR1100W -93
Betänk att det är sådana som honom som gör att vi har en debatt om sporthojars varande eller inte. Vill vi fortsätta att köra hoj så är det sådana "idioter" som vi inte skall ha på vägarna. De är hjärtligt välkommna att köra på bana när de vill.
Nu vill jag inte få höra att jag är gubbe och predikar moral. Jag älskar att köra fort men håller mig till banan då vill inte att det skall vara det enda stället jag skall kunna köra min hoj i framtiden utan vill kunna köra på allmän väg med men i ett lugnare tempo.
//Uffe
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Uffe Gotland skrev:
Betänk att det är sådana som honom som gör att vi har en debatt om sporthojars varande eller inte. Vill vi fortsätta att köra hoj så är det sådana "idioter" som vi inte skall ha på vägarna. De är hjärtligt välkommna att köra på bana när de vill.
Nu vill jag inte få höra att jag är gubbe och predikar moral. Jag älskar att köra fort men håller mig till banan då vill inte att det skall vara det enda stället jag skall kunna köra min hoj i framtiden utan vill kunna köra på allmän väg med men i ett lugnare tempo.
//Uffe
Moralgubbe :7peta
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Oj!... :va

Här har ni länken direkt till filmen, bara högerklicka och spara HÄR 5,37 Mb stor
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Att det går fort går ju inte att ta miste på. Stundtals riktigt fort! Men inte sjutton är det några serpentinvägar han/hon åker på! Mer eller mindre alla kurvor ser ut att svänga av bara h...vete i farter närmare 270 - 280 km/h.

Dessutom skall man ha i åtanke att Kawasaki är inte direkt kända (ingen annan heller för den delen) att göra gathojar med rättvisande hastighetsmätare i dessa farter. Ja, det går fort, väldigt fort vissa bitar, men knappast i närheten av 300 km/h även om mätaren visade 287 km/h något kort ögonblick!

Nu kommer säkert någon att klanka ner på min hoj att den inte går i närheten av denna Kawa! Rätt det gör den inte heller men försök köra med samma snittfart som föraren av filmen har under denna korta tidsperiod på en riktig serpentinväg så skall ni få se vad som händer! Det går att köra fort på serpentinvägar, väldigt fort, men inte går det att ha en snitthastighet på över 200 km/h under nästan 2 minuters tid. Fullständigt omöjligt! Då är det inte en enda risktig serpentinsväng med i så fall!

// Niklas
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
EZrideR skrev:

Jepp, det är en ZX10R. Skulle kunna vara en ZX6a också av instrumenteringen att bedömma men jag betvivlar att den powerwheelar i 150 ;)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det står i filmnamnet att det är en ZX10R, men men, han/hon tjör fort den där gubben/tjejen!
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Inte riktigt frisk.... En omkörande bil så hade han varit statestik.
299 visade mätaren en gång, den går ju som bekant inte över denna siffra.
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
sant... ZX10R och var inte om i italien... en polare var där i sommras och när han kom hem var han helt förälskad i deras vägar... nu förstår jag varför.. kanske borde börja planera nästa års semester :)
 

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Östersund
Hoj
Ingen just nu.
satan vad fort det gick... den långa vänster kurvan såg grotskt skön ut :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top