300blås

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
300...

Som många säkert märkt så går hojjen lite olika bra pga lufttemp och luftfuktighet.
Jag har i ibland kört max 290 legat med hakan i tanken och det har varit stopp där.
En annan gång på samma vägsträcka har det gått 310. Nu snackar jag mätarfarrt....
Skillnaden har varit att den ena gången åkte jag dagtid... den andra gången kvällstid. Dvs det skillde säkert 15 grader.
Hade dessutom just slagit på reserven den gången det gick som snabbast... Då tog soppan slut precis så att jag rullade upp till Gävle bro... Phu....


Ps
De som har turboerfarenheter känner säkerligen till att fordonet går bättre med svalare luft... där märks det stor skillnad
ds
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Med min gamla Gixxer (gsx1100rw -93) kom jag upp i exakt 300km/h som bäst.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Min gamla fick jag upp till 280 i mätarfart. Den där gixxern ser något nyare ut så den kan säkert få till några fler kmh på mätaren. Ärlig fart på min var angivet till styvt 250kmh så det är nog inte omöjligt att få till 300 på mätaren på den vattenkylda versionen.


Silwer skrev:
310 med en gsxr1100, är det turbo alltså?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jag hade en 87a, runt 270 på mätaren ville den visa, denna var nyare det inser jag men 310 orginal, då ljuger nog mätaren värre än på min gamla zzr som visade nåt liknade.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
jag hade en 87a, runt 270 på mätaren ville den visa, denna var nyare det inser jag men 310 orginal, då ljuger nog mätaren värre än på min gamla zzr som visade nåt liknade.

Hade en zx12 för 2 år sedan. Hade den uppe i 320 mätarfart 3-4 ggr. Sedan tog jag beslutet att inte passera 300 fler ggr. Hastigheter runt 300 är hysteriska, när mätaren passerar 280 tycker i alla fall jag att mitt öde inte längre ligger i mina egna händer.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Hade en zx12 för 2 år sedan. Hade den uppe i 320 mätarfart 3-4 ggr. Sedan tog jag beslutet att inte passera 300 fler ggr. Hastigheter runt 300 är hysteriska, när mätaren passerar 280 tycker i alla fall jag att mitt öde inte längre ligger i mina egna händer.

Grattis, du har vunnit månadens onödiga trådlyft :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
har en zzr1200 drog en cbr600 ganska enkelt i somras i ca 250 blåste jag om han enkelt men frågan är när mätaren bara går till 280 och nålen står i botten
hur fort går det då?men detta var en engågsföreteelse finns ingen direkt tjusning att åka i 300.

Jag vet inte hur fort min hoj går? Har testat 250 en gång på mätaren(vad det var i verklig fart, ingen aaaaning) tyckte det blåste o levde fan, fullt tillräckligt för mig, totalt ointressent för mig om en hoj gör 200 el 350.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag vet inte hur fort min hoj går? Har testat 250 en gång på mätaren(vad det var i verklig fart, ingen aaaaning) tyckte det blåste o levde fan, fullt tillräckligt för mig, totalt ointressent för mig om en hoj gör 200 el 350.
Håller med helt å hållet! :Bugar Dessutom kan chimpanser varva ur en hoj rakt fram, jävligt imponerande att man har lyckats toppa hojen lixom :rolleyes: Då är den hoj som klarar högst kurvhastighet mycket intressantare. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Håller med helt å hållet! :Bugar Dessutom kan chimpanser varva ur en hoj rakt fram, jävligt imponerande att man har lyckats toppa hojen lixom :rolleyes: Då är den hoj som klarar högst kurvhastighet mycket intressantare. :tummenupp

Vill jag åka fort rakt fram, så har jag kunnat valt en trimmad V-max, jag har köpt en en hoj för att svänga med, det tror jag inte någon i denna tråd utom du och jag förstått:va att det är DET som är hela grejen med sporthoj, visst är det kul att känna accet dock 0-100, och mellan kurvorna.

citerar:
Unless you’re a drag racer, corners are what bikes are all about. They’re the holy grail and the bread and butter of biking, but few riders really understand them in depth. You can tell the ones who do - they’re faster, safer and have more fun than the unenlightened.
 
Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top