32 dagar kvar till våren!

ochbilengårbra

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Den lilla gröna rackaren..
Idag var det tamigtusan 8plusgrader på dagen! Enligt en sån där tavla vid tcentralen.. Men bilens utomhustemp mätare visade 6plusgrader.. Men milt och skönt var det iallafall! - Kan vi konstatera att våren är här i Stockholm nu iallafall? All snö var bortsmält på landet också!

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Fy fan vad bra alla har det då verkar det som förutom stackarna uppe i Norrland då förstås som jag lider med. Men ni har säkert skoter hela högen ni leker med istället så här års.

Själv bor man i Falun och har två stackare i garaget som bara vill ut och testköras men de känns ju som ljusår bort som det ser ut här idag :huvet

ouxen

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
ef zäta ett - en
Vill ni veta när det är dags!?

Gör som perserna, fira vårdagsjämningen... från den 21 mars kan ni räkna med hojväder (I hope) :p vad tror ni?

Nouruz (ny dag) är en mycket gammal, flertusenårig, tradition, som människor har firat till vårens ankomst som infaller på vårdagjämningens dag. Nouruz är en icke-religiös högtid, som firas av perser (iranier).

Nouruz är festen i början av den varma årstiden, det vill säga vid vårdagjämningen. Förr tog man denna dag ut djuren på bete och ni som inte har djur som jag kan ta ut era hojar då!, bäää.

ses > 21 mars o framåt...

:tummenupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag är Perser men har inga djur så det blir nog att rasta hojen :D

ouxen

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
ef zäta ett - en
Bekräftelse!

Vill även påpeka att du har helt rätt bullysmile... om jag räkna rätt så är det exakt 32 dagar från ditt inlägg de är persisk nyår (vårdagsjämning).. alltså den 21 mars!

haha wow vad jag är glad!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vill även påpeka att du har helt rätt bullysmile... om jag räkna rätt så är det exakt 32 dagar från ditt inlägg de är persisk nyår (vårdagsjämning).. alltså den 21 mars!

haha wow vad jag är glad!

:yoparty :hihi

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Massa(3) hojjar sgå jag på väg till jobbet idag! MC Season 09 har börjat :tummenupp

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Jag såg en svart sak på E22-an Malmö-Lund de senaste dagarne :)) 5 grader till, då jävlar!!!

Men är det fortfarande 32 dagar kvar? Byt namn på tråden varje dag :)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Jag såg en svart sak på E22-an Malmö-Lund de senaste dagarne :)) 5 grader till, då jävlar!!!

Men är det fortfarande 32 dagar kvar? Byt namn på tråden varje dag :)

5 grader till? Värsta värmeböljan i malmötrakten nu! Bara o slänga på sig prylarna!

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01

Jag har kört en svart Fazer 600 Bunkeflostrand-Lund de senaste dagarna, kan varit den. Vit hjälm och GoreTex med stor Dainese-hjort på ryggen och röda detaljer. Lite kallt om fingrarna på slutet, men det går :yoparty

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
5 grader till? Värsta värmeböljan i malmötrakten nu! Bara o slänga på sig prylarna!

hahah jo visst, men när jag såg hur vindkraftverken snurrade :gnissla ...blåser som fan de senaste dagarna ju. Snart, snart....

Jag har kört en svart Fazer 600 Bunkeflostrand-Lund de senaste dagarna, kan varit den. Vit hjälm och GoreTex med stor Dainese-hjort på ryggen och röda detaljer. Lite kallt om fingrarna på slutet, men det går :yoparty

Mycket möjligt att det var du då :) om du var vid Lund ca kl 8? :)

Last edited:

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Temporary setback...

Snöstorm i morse när jag klev utanför dörren här i Stockholm.
Dock 1+ vilket håller hoppet uppe :)

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
hahah jo visst, men när jag såg hur vindkraftverken snurrade :gnissla ...blåser som fan de senaste dagarna ju. Snart, snart....

Mycket möjligt att det var du då :) om du var vid Lund ca kl 8? :)

Jotack, man får vara med när man kör om tradarna och först inte längre kan luta sig mot sidvinden och sedan får en rejäl kyss i riktning mitträcket. :näsblod

Framme i Lund (rundade vattentornet och AB Tre Korvar) ungefär 8 både igår och idag.

/Anders

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Tittar ut, och ser att det är en stund kvar innan jag kan börja köra hoj.:mad:

Bifogat

• snö.JPG
    snö.JPG
    123.6 KB · Visningar: 63