Tjena har precis köpt en ER6-n (2007) och tänkte strypa den till 35kw. Har letat runt lite på nätet efter olika sorters strypningar men hittar inget som verkar vara legit. Någon som har tips på vart och vilken sorts strypning som fungerar bäst?
A2 krav, max 35kw fram tills du är 24år eller har haft A2 i 2 år och utför ytterligare en uppkörning (gäller även om du har A2 samt fyller 24 och vill ha ett vanligt A kort)Utan att gå offtopic. Hur kommer det sig att man vill strypa ner en sån snygg hoj?
Jag lämnar in min er6-f 2008 på måndag för strypning och 2400 mila servning. Kan återkomma nästa vecka vad det kostade mig. Tror på runt en 2000:- dock för strypningen!
Skulle vare sjukt tacksam, vart är det du har lämnat in den om man får fråga, och köpte du strypsatsen själv eller ingår det i paketet?
Billigt, billigt, billigt!Tjenare.
När jag hade 25kw på min 07a er6 så var den enbart strypt med en skruv som blockade gashandtaget från att dra fullt ut. Det ska inte krävas ingrepp i motorn mm. Hör av dig till kawasaki återförsäljare typ Gertz i Ängelholm. De vet exakt vad som ska användas. Pris för mig då inkl. arbete, delar och omregistrering var ca 1700.
Lycka till.
Orginalstrypning till 35kw finns inte för er6-n från 2007
Den enda strypningen som finns köper du från mc-kompaniet. Kostar 1700kr + frakt, och då får du med ett papper som du ska signera för att intyga att du skruvat dit strypningen.
När den väl är på plats bokar du tid för regbesiktning hos besiktningsingenjör på bilbesiktningen. Han kommer titta på hojen, fråga hur långt den gått, se om orginalavgasröret är på, verifiera att metallbiten faktiskt är ditskruvad och sen får du åka därifrån.
Jag har gjort exakt det på min er6-n 2007 ABS, pratade med Kawasaki som sa att det var enda lösningen för att få ner den till 35kW.
Lämna för guds skull inte in hojen för att få det monterat - de kommer betalt för ett jobb som på fullt allvar tar dig 30 sekunder om du vet hur man hanterar en skruvmejsel.
Precis som Arkstedt säger! Köp grejerna från MC-kompaniet, det är en Insekskruv som gör att throtteln inte går att vrida fullvarv. Pappret är ett intyg på att den är strypt!
1700:- och tar 5 sekunder att montera! Ägde en 2006 er6-n som jag ströp till 25kw 2012. Har nu en chippad 2008:a ostrypt som går som rackaren! Världens skönaste hoj för såväl nybörjare som veteraner!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|