350 YPVS renovering

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Du, jag vill inte låta pessimistisk men det är nog inte lönt ödsla tid på att renovera den där.
Hehe, det tycke inte försäkringsbolaget heller. Tyvärr brann mina regndäck på fälg, däckvärmare och instruktionsboken till Hondan upp också. Ersätts inte av FB :(
Det kanske går att rädda fälgarna, men vet inte hur de påverkats av värmen.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ganska dålig metod att rekommendera andra. Skulle nog rekommendera att ha prylarna i en stadig säck under utförandet om man verkligen ska använda den metoden. Har själv tvingats söka kolvring till en stötdämpare som jag sköt bort sådär. Kolven hamnade där jag planerat men kolvringen försvann.

Har man sedan tungan i fel mun så kan man skada mycket med en ivägskjuten kolv.

Nu tror jag vi menar olika saker. Jag pratar om bromsokskolvar. Går det inte att trycka ut dem med bromspumpen har jag fått det sagt att tryckluft är vägen att gå på grund av att fett kan sätta sig fel.

Men du är bra mycket mer bevandrad bland saker som dessa så jag rättar mig i ledet om jag har fel i detta.

R-Oil

Spring start, tillbaka flyttat och clip on.
Gick med
1 Jan 2012
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.
Jag hade en R1 gaffel över och den passar rakt av om man byter styrlager.Kronorna bör vara från 04 och framåt, då är det ganska lika offset mot std.Jag har ett 392 cc kit men inte tid med det just nu.Vet dock inte vad för reeds eller för insugningsgummin jag ska ha.Nån som vet som passar?

VForce 3 eller 4 ifrån Moto Tassinardi är gjorda för Yamaha Banshee och RD LC YPVS och har samma bultmönster som du förmodligen har på dina cylindrar (4 bultade) eller så modifierar du dom 6 bladiga reedventilshusen som sitter på Yamaha TZR 125 - 250 eller TDR 250 Ventilerna.
Insugsgummin tillverkas av UP Racing i USA i olika storlekar om du ska gå upp i förgasarstorlek annars så passar original på dessa reedventiler.

R-Oil

Gick med
1 Jan 2012
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.
Kolvar trycker du ut med tryckluft. Se bara till att ha ett mellanlägg och akta fingrarna!!

Detta är en mycket bra metod som jag använt på OK ifrån Yamaha,Brembo,Lookheed och ISR allt ifrån 1.2,4 och 6 kolvs.Så länge du inte delar oken så flyger inte kolvarna iväg och om du delar dom så lägg kolvsidan ner med en trasa runt så slipper du skvätt ifrån bromsvätska.Tryckluftsmunstycket är ju steglöst så det är bara att öka trycket tills kolven/kolvarna åker ut.

R-Oil

Gick med
1 Jan 2012
Hoj
Athenas kitt är av rycket mycket bra kvallite. Många som kör i ökensand med bancheer350 med detta kitet o har bra många mera kusar än du vill ha på din 350 80+ hp. Ramlager brukar dom ta Tzns då dessa är bra my kraftigare men passar i 350n.

Athenas kolvar har jag testat o dom verkar hålla minst samma kvallite som wertex o wössner i vilket fall som helst.

Sedan vill jag minnas att yamaha r6 passade rakt i rdns ram finns någon tråd på sportushojus om just denna konvertering

80 hästar kommer han inte i närheten av så länge han inte strokar veven,köper riktiga expansionskammare och byter förgasare. inte ens på veven !

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu tror jag vi menar olika saker. Jag pratar om bromsokskolvar. Går det inte att trycka ut dem med bromspumpen har jag fått det sagt att tryckluft är vägen att gå på grund av att fett kan sätta sig fel.

Men du är bra mycket mer bevandrad bland saker som dessa så jag rättar mig i ledet om jag har fel i detta.

Jag menade också bromsokskolvar, stötdämparkolven nämnde jag bara för att det var i princip samma metod på en annan del.

Nåväl, slänger man in oket i en liten säck eller lindar in det i en trasa så bör det väl vara en riskfri metod.

Och så bör man ju kolla så att inte kolven snedställer sig och låser sig så.

- - - Updated - - -

Jag menade också bromsokskolvar, stötdämparkolven nämnde jag bara för att det var i princip samma metod på en annan del.

Nåväl, slänger man in oket i en liten säck eller lindar in det i en trasa så bör det väl vara en riskfri metod.

Och så bör man ju kolla så att inte kolven snedställer sig och låser sig så.

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
VForce 3 eller 4 ifrån Moto Tassinardi är gjorda för Yamaha Banshee och RD LC YPVS och har samma bultmönster som du förmodligen har på dina cylindrar (4 bultade) eller så modifierar du dom 6 bladiga reedventilshusen som sitter på Yamaha TZR 125 - 250 eller TDR 250 Ventilerna.
Insugsgummin tillverkas av UP Racing i USA i olika storlekar om du ska gå upp i förgasarstorlek annars så passar original på dessa reedventiler.

Tack för svar! Vforce har jag titta på men aldrig fått svar på om dom har samma bultmönster på Banshee som Athena..
Hittar inget på UP Racing..Har du någon adress till hemsida?

R-Oil

Gick med
1 Jan 2012
Hoj
Tack för svar! Vforce har jag titta på men aldrig fått svar på om dom har samma bultmönster på Banshee som Athena..
Hittar inget på UP Racing..Har du någon adress till hemsida?

Flåt ! Ska va UPP med 2P.kolla Ebay USA. Tänk på att du måste tillverka en vinklad reedspacer om du går upp i förgasarstorlek då flottörhuset går i kopplingsarmen eller så köper du ett X-Over insug med insugsgummin iifrån Wicked ATV till den förgasarstorlek du ska ha då denna är vinklad ifrån start.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin