4 separata B-Race

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
ja de kan man säja!! man får la räkna med ca 70-80 tusen med allt inräknat utom hojen ock krasher å haverier......suck.....å de e ju inte så jäkla lätt å få nån sponsor heller.......eller?

Packalén skrev:
Kommer att bli en kostsam sommar..... Men rolig..Oj så rolig

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
spyan skrev:
kör på slicks ! dom håller ca 3-4 st b-race=1 rookie race..............

Ja slicks får det nog bli, men inte fan kör man ett rejs med däck man anser vara helt slut efter det, då satsar man inte 100%... Varför kan vi inte köra på grusbanor, det sliter ju inte så farligt mycket :tungan

Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Nr:18 skrev:
När ett definitivt schema är klart ska jag ge dej en utmaning att bita i....

Stefan, ska du byta klass eller hur ska du annars kunna ge Offknuff en utmaning :va
Fast du kanske menade i depån :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det vi spånade om i somras verkar bli verklighet, jag tror att på något sätt så har vi påverkat SVEMO att trigga detta, verkligen kul att vi kan påverka saker i positiv bemärkelse :tummenupp

LMS genomförde ett separat B-race och det gav mersmak, tack Hannes & co för att ni finns :tummenupp

Nu är det upp till oss att ställa upp med funkisar & allt stöd som motorklubbarna behöver, steget är stort ifrån löst snack till att genomföra ett race.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Riktigt bra det här! Tack alla som engagerat sig så här långt!

Visst kommer det gå en läskig massa däck nästa år. Det är alltid mycket snack om vad folk köper sina däck för. Jag undrar bara, om man inte har några kontakter, vad får man då betala för ett set Pirelli/Metzeler slicks i Sverige? Jag ska ner och hämta en bil i tyskland i slutet av januari och om jag inte hittar nått bra pris här hemma får det bli att man lastar den full. Tror jag kan handla för runt 2550 kr paret.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Åsa #96 skrev:
Stefan, ska du byta klass eller hur ska du annars kunna ge Offknuff en utmaning :va
Fast du kanske menade i depån :D
Webes går över klassgränserna! Har du inte följt med alls :confused:

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
det är ett alternativ att köpa tillsammans
o jag kan gå i god för förstklassig hantering av DonQ!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
grandmaster skrev:
det är ett alternativ att köpa tillsammans
o jag kan gå i god för förstklassig hantering av DonQ!

Jag vill inte veta hur du tänker hantera DQ. :fyllisar

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ska man vara lite petig så stod det i IB-artkel att det ryktades om B-race på de fyra banorna. Hyllinge har väl t ex inte bestämt något ännu. Eller?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snabbe_jag skrev:
Fattar inte varför ni vi ha separata B-race.
Alla får tävla, oavsett hur snabb/långsam man är. Det var rätt många som blev utkvalade från R600/1000 detta året.

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Don Quixote skrev:
Kommer man kunna plocka uppklassningspoäng på dessa B-rejs? Om man inte kan det, och det dessutom blir så olyckligt att R600/1000 inte får vara med i ett eller ett par SM, då blir det lite knepigt?!

Det kan bli ett problem.
I praktiken är det ju nästan tre separata "serier" SM-rookie, SO-rookie och B-rejs-rookie. Tolkar man "boken" hårt så ska alla race ingå i "uppklassningspoängunderlaget", men så har inte Svemo´s grensektion RR gjort och planerar heller inte att göra. Varje "serie" bedöms o poängberäknas var för sig i praktiken.
Om någon gör enstaka goda resultat i två "serier" finns risken att det inte räcker för uppklassning i någon av serierna, men totalt borde räcka...
Med den grensektion vi har nu (Sköld, Lodnert och Hansson) är det inget problem, de är ute på "allt" o ser det mesta - har alltså förmågan att bedöma ett "gränsfall" enl. ovanstående.
Detta diskuterades på TL & Domarkonferensen 22/11, förslaget är att uppklassningsgrund är ett poängsnitt över minst x st tävlingar. (där x = två, tre eller fyra), då har det ingen betydelse vilken tävling man åker.
Grensektionen RR lovade att tänka till på förslaget.

/ Racerpelle

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:
Ska man vara lite petig så stod det i IB-artkel att det ryktades om B-race på de fyra banorna. Hyllinge har väl t ex inte bestämt något ännu. Eller?

Nej, vi ska inte ropa hej innan vi hoppat i bäcken :)
Det gäller alltså fortfarande att klubbarna behöver hjälp för att ordna racen. Så alla som flaggat för att hjälpa till bör kontakta respektive klubb.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...