4-takts 125: or ?!

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Tjenamors,

Jag har en hyosung Comet 125(utan kåpor) och den är ju 4-taktare. Den är jätte härlig att köra och motorljudet är underbart! Jag har toppat den i 110km/h strypt fast den är ju nedstrypt från 250cc(hyosung comet 125 och 250 görs som samma hoj, sen stryps 125'an ned).. En härlig hoj med andra ord, 155kg, 17l tank, ~0.3l bränsleförbrukning, elstart.. Och det häftigaste med den är att den INTE ser ut som en 125'a, pga. muffern och motors storlek! :kocko:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Elfie skrev:
Tjenamors,

Jag har en hyosung Comet 125(utan kåpor) och den är ju 4-taktare. Den är jätte härlig att köra och motorljudet är underbart! Jag har toppat den i 110km/h strypt fast den är ju nedstrypt från 250cc(hyosung comet 125 och 250 görs som samma hoj, sen stryps 125'an ned).. En härlig hoj med andra ord, 155kg, 17l tank, ~0.3l bränsleförbrukning, elstart.. Och det häftigaste med den är att den INTE ser ut som en 125'a, pga. muffern och motors storlek! :kocko:
Fint att du säger vad du tycker om din hoj osv...

Men... Bara ett tips i all välmening, kolla gärna hur gammal tråden är innan du skriver i den, den här tråden är 1,5 år gammal ungefär, trådstartan har nog gjort sitt val. :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
NSR_Martin skrev:

Men... Bara ett tips i all välmening, kolla gärna hur gammal tråden är innan du skriver i den, den här tråden är 1,5 år gammal ungefär, trådstartan har nog gjort sitt val. :tummenupp

haha :rofl :rofl

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
NSR_Martin skrev:

:hihi my bad ;)

Men det kan även vara bra för andra som är intresserade av 4-taktare och vänder sig hit för att kolla vad som står :)

MVH Erik!

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Elfie skrev:
Tjenamors,

eeeeeeeee hur stryper man ner 250cc till 125cc utan att byta till en mindre motor :va

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Hmm den har väl typ inte 2 cylindrar från början då?
å sen typ koppla bort en på något konstigt j**la sätt :confused:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...