40 årig tjej behöver körtimmar.... (handledare-sökes)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Jag är en tjej som är 40 år. Jag har kört en hel del sensommaren-hösten 2008 och tänkte jag ska köra upp snarast men behöver träningstimmar och vill bara hänga med någon som kör en del för att få körträning. Jag är även inskriven på körskola och tar lektioner där. Jag vill inte vara till besvär utan hänger med, naturligtvis inte i vilket tempo som helst och knäpuckarna får förbli oskrapade :) Jag bor i Tyresö söder om Stockholm så det är ju bra om du finns på den sidan om stan. Jag har familj och barn så hoppas att du är seriös och inte har förväntningar på giftermål...:hihi Naturligtvis tar jag kostnaden från vägverket för handledarpapper. Det tar lite tid att få dessa papper nu när säsongen börjar så hör av dig så snart du kan. Jag har en Yamaha 97 YZF600

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Heja heja, kul med fler tjejer på forumet!

Ett tips är att lägga din tråd i "Jag är ny"-forumet eller kanske i vanliga MC-relaterat, så är det fler som läser.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men herregud....FÖRLÅT! försökte vara lite lustig, men skolpoliserna & scouterna hade vakten ikväll..

Börjar om då, välkommen !!! :krama

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har du tänkt köra upp med den där 600-kubikaren?

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page.aspx?id=364

I så fall hoppas jag att du har läst vilka krav som ställs på en mc som ska användas vid körprov. För då kanske du slipper starta en tråd som heter "blää, jag får inte köra upp för tung mc på min hoj".

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Annan tråd om samma grej

Känns som vi kommit ifrån ämnet? Jag vill hitta en handledare..

Hoppas du hittar någon att köra med.
Har varit handledare åt en granne en kusin och nu åt min son.
Tycker det är lite kul.
Svårt också för jag vet ju egentligen inte hur man SKA göra i alla situationer.
Pedagog nja?!?
Hoppas du hittar någon,du bor för långt från mig(stan)för att det ska funka.
Det gäller även tjejen i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201884
Har inte läst igenom denna tråd men den handlar om ditt ämne.
Kanske hittar du nåt där som går att använda.

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Tror det kommer va svårt å hitta handledare här :hojsmilie

Men :hej å Välkommen Hoppas det löser sej:hoppa

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Har du tänkt köra upp med den där 600-kubikaren?

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page.aspx?id=364

I så fall hoppas jag att du har läst vilka krav som ställs på en mc som ska användas vid körprov. För då kanske du slipper starta en tråd som heter "blää, jag får inte köra upp för tung mc på min hoj".

Jo då, jag kör på Grönlunds Trafikskola i Haninge och kör upp med deras 750 cc. Men tack för tipset, det kunde ju ha blivit surt om jag inte vetat det. Trevlig helg

Har skickat PM till dig där jag erbjuder mig att vara handledare!!

Hoppas att det duger med en liten trind Tant som handledare...:rolleyes:

Absolut det duger med en lite trind Tant, jag återkommer i PM. Har varit ute o kört Kawasaki ikväll.

Last edited:

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Jag funderar skarpt på att bli en manlig gigalo handledare. Får skaffa ett kontant kort som dom får ringa då dom får suget efter en körning. Tjejerna här på sporthoj verkar ju ha väldigt svårt att hitta. För denna tjej verkar ju det lösa sig. Men vad kan man ta för typ taxa per timme? Kan ju inte ha något för sexigt då man kör, ur säkerhets synpunkt för eleven eller mig själv. Får ta en riktig funderare över påsk på detta.. Just ja finns det tjejer här uppe? Här gäller det att visa att man finns. Reklam blad på konsum borde ju funka. Förlåt om jag skojade till din tråd.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
En till Tyresöbo, trevligt!:tummenupp

Tyvärr känner jag mig inte så lämpad som handledare, det är illa nog att dottern tänker tvinga mig att handleda henne till bilkortet....Jag fasar. Däremot hänger jag gärna med ut och åker om/när tillfälle bjuds, bara att hojta till!

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
"så hoppas att du är seriös och inte har förväntningar på giftermål"

Hmm...så du menar alltså att man inte får gifta sig med dig efter 5-10 körlektioner..tycker du verkar oseriös. Klart vi skulle gifta oss om du skulle köra med mig :banana
Hoppas det går bra med körningen i alla fall!

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj

Tyvärr känner jag mig inte så lämpad som handledare, det är illa nog att dottern tänker tvinga mig att handleda henne till bilkortet....Jag fasar. Däremot hänger jag gärna med ut och åker om/när tillfälle bjuds, bara att hojta till!

Javisst, just nu åker jag omkring i gul väst men den ska av snarast. Bor i Strand. Min gubbe åker Honda dagligen men tyvärr har han bara haft kortet i 4 år och 10 månader så det är djäkligt irriterande att inte få köra med honom...... Fasen jag har en handledare hemma om 2 månader men då är det förhoppningsvis försent...:(

"så hoppas att du är seriös och inte har förväntningar på giftermål"

Hmm...så du menar alltså att man inte får gifta sig med dig efter 5-10 körlektioner..tycker du verkar oseriös. Klart vi skulle gifta oss om du skulle köra med mig :banana
Hoppas det går bra med körningen i alla fall!

Ja ibland går det ju inte att stå emot trots viljan :hihi

Last edited:

Dr.Bike

Guest

Vad är det för trevligt med Tyresöbor?
Se på dig själv! Du är ju Tyresöterrorist och inte ett dugg trevlig! :hihi
Skulle tro att du visst skulle vara en bra handledare. Why not?
Och åka med tyresöbor? Ta kontakt med Stripe Mc de är organiserade av en Tyresö-tös, och surrar väl i era södra skumma förorter bland de kriminella gängen och allt söderslödder... ;)

Och återigen trådskaparinnan: Se upp för alla som anmäler sig som handledare! De vill bara en sak... ;)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...