40 hojar att provköra 10-11/5 2014 på Start2Ride

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
För mig är det helt obegripligt. Dels hur man frivilligt kan bosätta sig rakt under inflygningen till Arlanda ungefär en kilometer från bankanten, dels hur man överhuvudtaget kan urskilja några andra ljud då det kommer flygplan ungefär en gång i minuten. Men det är precis så illa som Peter säger. Det är till och med så illa att det bor människor i denna by som själva sysslat med motorcyklar såväl som bankörning. Lite "det är helt OK att väsnas bara det inte sker där jag själv bor" attityd...?

Bara i Sverige. Befinner mig i Adenau just nu - bokstavligen bredvid nordschleife - och inte fan är det någon som neggar här.

Och det är idel ädel ljudmatta runt Breidscheid.

Ibland är man bra fundersam varför man bor där man gör.

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Hade jag inte bara haft körkort för hundratjufemma hade jag lätt rullat de 20 milen från Örebro för o få prova dem där hojarna haha!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fan Peter, jag stod ju med skinnstället på och hjälmen i handen hela förmiddan utanför porten, du skulle ju plocka upp mig :mad:

edit: jävvlars va tyst det blev :)

Jag velade fram och tillbaka typ 5 gånger, men i sista sekund så målade jag upp hur jag skulle få sitta och svära i bilköer på vägen hem, så ändrade mig igen och tog hojen ut. Fick bra sällskap av Piraten och en icke-sh-medlem :)

Nästa gång sportis, nästa gång.. :krama

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag velade fram och tillbaka typ 5 gånger, men i sista sekund så målade jag upp hur jag skulle få sitta och svära i bilköer på vägen hem, så ändrade mig igen och tog hojen ut. Fick bra sällskap med Piraten och en icke-sh-medlem :)

Nästa gång sportis, nästa gång.. :krama
Ta´t lugnt, bara skoja, jag kommer inte ens ihåg hur man kör hoj :rolleyes:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Frågade apriliasnubben om det verkligen var ok att provköra fast klockan var en bit över stängningsdags. Han var så sjukt avslappnad att han inte ens verkade orka komma på vad fan han skulle svara på det. Fattade att stängningsdags inte riktigt var med på detta tälts dagordning, så bara ut och tuta och köra!:tummenupp
RSV4 säger jag bara...:kär
Tack för ett bra evenemang, ni som var med och ordnade det!

Petra.H

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
GSX-R 750 -09
Kul att eventet blev uppskattat. Om ni vill att vi kör nästa år också måste ni bidra med solsken, så försöker vi i arrangörsgruppen fixa ännu fler hojar, fler utställare, fler trafikskolor och fler matställen. Ok?
Andra idéer är välkomna. Bara det går att genomföra så...
Vi vet redan att många vill provköra hojarna på banan, men det finns vissa problem med det som vi nog inte kan lösa. Andra tips och idéer?

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Övertyga fler tillverkare att ta dit fler modeller av sporthojar för provkörning! Idag var det bara en, Ducati 899 panigale, blev två när Aprilia bestämde sig för att släppa iväg rsv4:an, och vi är ju naturligtvis en hel hord av folk som mest vill provköra såna. Är det nåt ni kan påverka?

Petra.H

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
GSX-R 750 -09
Övertyga fler tillverkare att ta dit fler modeller av sporthojar för provkörning! Idag var det bara en, Ducati 899 panigale, blev två när Aprilia bestämde sig för att släppa iväg rsv4:an, och vi är ju naturligtvis en hel hord av folk som mest vill provköra såna. Är det nåt ni kan påverka?

Ja vi kan ju försöka i alla fall.

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
Hornet
Det var ju ett riktigt kul event! Fick la pröva 9 hojjar eller nått :tummenupp

Bara två klagomål:
Kontanter - Vem har sånt idag? Finns ju dock en sjö av lösningar till detta problem såhär t.ex

Motorcykel - Nu vill jag vill ha en Monster 1200 :kär

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Oavsett vilka event man letar efter så är mc-branschen kass på marknadsföring. Man brukar se annonser ett par veckor innan, eller efter....

Skickat från min SGP611 via Tapatalk

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Tror inte det finns ngt planerat. Har letat då jag tänkte frugan skulle få pröva på men hittar inget alls för 2016 :(

Nä, finns gott om info för 2015, men det är ju föga intressant... :D Men dom lägger väl upp info snart! Bumpar upp med info sen när jag kommer över det :smasha

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år