manneman
Guest
Hur länge kan man räkna med att man är av med lappen för 40 km/h över?
4000:- i böter får man iaf...
Orutinerat, jag vet.
4000:- i böter får man iaf...
Orutinerat, jag vet.
3 månader, sen läser någon på SH att du klarar dig med trampcykel och ökar på till 6 månader.
Var körde du +40? Detta har stor betydelse. Polaren körde 40 över på 60 sträcka och fick 6 månader. (inte ens säker det var 60 för 2 år sedan, kan varit 70 sträcka då med stor säkerhet)
I hans fall var det 90 sträcka innan och efter men sänkt hastighet pga korsning vilket gjorde att dom såg allvarligare på det.
Stämmer in i kören med 2-3 månader. Jag själv fick 3 månader för 122 km/h på 70 sträcka, jag var dock ensam på vägen med fri sikt. Det var mina tre längsta månaderna i hela mitt liv....
Blir lite meckigt med trampcykel när man är egenföretagare...
2 månader bör jag få det till således och det var vad konstapeln gissade med vilket enligt henne var minimum.
Sträckan var en för tidpunkten glest trafikerad 70 väg längs med soptippen i Helsingborg med endast ett T-kors i närheten med en väg som kommer ifrån ett vid tidpunkten folktomt industriområde.
Jag kommer att överklaga via jurist jag känner och vi sammanställer överklagan i helgen.
jag som tyckte det var vuxenpoäng att vänta en extra dag efter allt festande för att vara säker på att inte köra med alkohol i kroppen)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|