Road-Ragge
vägkonnessör
Hallå där bikers! Ni som varit med ett tag har säkert hängt med på någon av mina Sörmland runt turer som jag körde förr om åren. Jag tänkte att det är dags igen på lördag. Det blir en repa på c.a 40 mil. Svängen består lite grovt sett av en triangel. Rosenhill - Norrköping - E-tuna - Rosenhill. Fiken vid Oskarshäll och Björndammen är obligatoriska. Våga prova lite nytt om du har tröttnat på Bulten. Jag kommer att köra Sporthoj om någon undrar.
Start Rosenhill, Lördag 10:00. Kopplingshandtaget släpps ut 10:05 Vill man fika också så dyker man upp 09:30
Ordningsregler:
* Du skall ha körkort för hojen du kör.
* Hojen skall vara minst trafikförsäkrad.
* Inget enhjulsåka i ledet.
* Undvik omkörningar om du kan. Byt hellre plats när ledet stannar till i korsningarna
* Om du känner att du absolut måste köra om så skall det vara en snygg, hänsynsfull och vägverksmässig omkörning med bra avstånd i sidled. Använd körfältet brevid.
* Användning av huvud är obligatorisk!!! Kort sagt så har jag inte till mycket till övers för fuckobeteende. Vuxna människor med skitungebeteende saknar jag helt förståelse för.
Tempo: Vi tar det lungt runt människoboningar, 50- 30- sträckor. Ingen blir ifrånkörd! Siste man väntas in i nästa korsning. Det är inte racing vi sysslar med.
Vill du åka med? Sign up below
Start Rosenhill, Lördag 10:00. Kopplingshandtaget släpps ut 10:05 Vill man fika också så dyker man upp 09:30
Ordningsregler:
* Du skall ha körkort för hojen du kör.
* Hojen skall vara minst trafikförsäkrad.
* Inget enhjulsåka i ledet.
* Undvik omkörningar om du kan. Byt hellre plats när ledet stannar till i korsningarna
* Om du känner att du absolut måste köra om så skall det vara en snygg, hänsynsfull och vägverksmässig omkörning med bra avstånd i sidled. Använd körfältet brevid.
* Användning av huvud är obligatorisk!!! Kort sagt så har jag inte till mycket till övers för fuckobeteende. Vuxna människor med skitungebeteende saknar jag helt förståelse för.
Tempo: Vi tar det lungt runt människoboningar, 50- 30- sträckor. Ingen blir ifrånkörd! Siste man väntas in i nästa korsning. Det är inte racing vi sysslar med.
Vill du åka med? Sign up below