Kollade upp lite om uppgifter på en CBR400RR.. Kan säga att den är 24kg tyngre än en RS250!!
Ganska många av dom som fanns i tex Tyskland har en effekt på 53hk vilket tyder på att dom är importerade från Japan.
(Överenskommelse fabrikerna emellan att ha den effekten på hojar under 400cc på den Japanska marknaden.)
Kan bli lite strul kanske att få fram rätta delar för att få den i "ostrypt" skick?
Racekåpor får nog beställas från något land där det tävlats med sånna, tex England. Räkna med att dom kan kosta 5-6000:- att köpa eftersom det är en ovanlig modell! (RS250 kostar 3800
Sen beroende på hur mycket hojen gått så kan det behövas kollas över i motorn med att kolla så att det inte läcker från ventilerna, ventilspel, byte av kamkedja mm? På en aprilia stoppar man oftast bara i nya kolvar och sen kör man..
Om jag skulle välja ovanlig modell till SP250 skulle jag ta en Honda NSR250 nyare än '95.
Skulle CBR400RR se ut som nya CBR600 skulle den va lite kul kanske.. men inte om den ser ut som en CBR900 från '92!
PS: Sitter inte styret en halvmeter högre upp än sadeln på CBR:n?