400 4T vs 250 2T

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Tjena!

Historiskt sett så har inte 400cc fyrtakt inte räckt till mot 250 tvåtakt.. Men det vore kul med en ny hoj i klassen, så varför inte? Skulle du inte hävda dig kan du ju alltid sälja!

Lycka till med hojköpet

mvh
/J

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jörgen_38 skrev:
Tjena!

Historiskt sett så har inte 400cc fyrtakt inte räckt till mot 250 tvåtakt.. Men det vore kul med en ny hoj i klassen, så varför inte? Skulle du inte hävda dig kan du ju alltid sälja!

Lycka till med hojköpet

mvh
/J

Frågan är vem som vill köpa en ej konkurrenskraftig racehoj.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jörgen_38 skrev:
vilket är helt sjukt.. Finns ju inte en möjlighet att kunna utnyttja dagens 1000cc racers på gatan.

Jo, vid rödljusen och vid korvmojen, "kolla vad jag har istället för en stor penis" ;)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Men efetrsom du gillar utmaningar kanske en kawa gpz250 skulle vara något ballare för dig? ;)

CBR 400 RR vore tillräckligt utmanande mot ett koppel Aprilia 250. Faktum är att jag var småförälskad i Honda NX 250 en gång i tiden, inte alltför länge sedan. :kär :va

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Nyteknik skrev:
CBR 400 RR vore tillräckligt utmanande mot ett koppel Aprilia 250. Faktum är att jag var småförälskad i Honda NX 250 en gång i tiden, inte alltför länge sedan. :kär :va

Du får la testa... Det hörs ända hit att det är en CBR400RR du vill ha. Så följ ditt hjärta och satsa på det du känner känns bäst för dig.

Ses på banorna i sommar!

mvh
/Jörgen

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:

Eller så köper du en CBR125-04 med 13 hästar och lättar och trimmar som fan sen försöker du jaga Håkan Olsson.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kollade upp lite om uppgifter på en CBR400RR.. Kan säga att den är 24kg tyngre än en RS250!!

Ganska många av dom som fanns i tex Tyskland har en effekt på 53hk vilket tyder på att dom är importerade från Japan.
(Överenskommelse fabrikerna emellan att ha den effekten på hojar under 400cc på den Japanska marknaden.)
Kan bli lite strul kanske att få fram rätta delar för att få den i "ostrypt" skick?

Racekåpor får nog beställas från något land där det tävlats med sånna, tex England. Räkna med att dom kan kosta 5-6000:- att köpa eftersom det är en ovanlig modell! (RS250 kostar 3800:)

Sen beroende på hur mycket hojen gått så kan det behövas kollas över i motorn med att kolla så att det inte läcker från ventilerna, ventilspel, byte av kamkedja mm? På en aprilia stoppar man oftast bara i nya kolvar och sen kör man..

Om jag skulle välja ovanlig modell till SP250 skulle jag ta en Honda NSR250 nyare än '95.

Skulle CBR400RR se ut som nya CBR600 skulle den va lite kul kanske.. men inte om den ser ut som en CBR900 från '92!

PS: Sitter inte styret en halvmeter högre upp än sadeln på CBR:n?

Bifogat

• CBR400RR.jpg
    CBR400RR.jpg
    27.1 KB · Visningar: 69

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jörgen_38 skrev:
vilket är helt sjukt.. Finns ju inte en möjlighet att kunna utnyttja dagens 1000cc racers på gatan.

Det är inte tanken heller. Då är man inte normal om man försöker ligga på gränsen med sin gixxertusen I TRAFIKEN! :kocko

Man köper en litermaskin för att de är trevligare att ta med tjejen en tur till Mölle på en sån o ha picnick där än att knäcka vartenda ben i kroppen för att få plats på en 250 och sen låta det ta en timme för att nå behaglig fart.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mavve skrev:
Det är inte tanken heller. Då är man inte normal om man försöker ligga på gränsen med sin gixxertusen I TRAFIKEN! :kocko

Man köper en litermaskin för att de är trevligare att ta med tjejen en tur till Mölle på en sån o ha picnick där än att knäcka vartenda ben i kroppen för att få plats på en 250 och sen låta det ta en timme för att nå behaglig fart.....

På en aprilia 250 finns det hur gått om plats som helst, tror jag till och med minns zxr750 som jobbigare körställning än på aprilian.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...