400 kr bandag Gröndal söndag 21/7 - 4 h open pitlane

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Hej,

Ni som går och finular på att komma och köra: Det är 6 platser kvar nu.

Vi kommer endast ta emot 20 ekipage då vi vill ha exklusiv bantid och inte överfullt. Med liten grupp kan vi även ha en levande dialog under dagen.
 

F00seb

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Söder om stan
Hoj
Street Triple R
Om du åker, kör i ditt eget tempo, finns inte mycket till avåkningszoner och det är ett par svängar som är riktigt tighta. Annars har SMC en knix där 4/8 med allt vad det innebär.

Jajjamän. Låter mig inte ledas i ett tempo jag inte klarar av. Men det är kanske säkrare att börja med att köra nånting via SMC, så man får lite koll på bitarna :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jajjamän. Låter mig inte ledas i ett tempo jag inte klarar av. Men det är kanske säkrare att börja med att köra nånting via SMC, så man får lite koll på bitarna :)

Beror lite på hastighetssnittet också, är det högt snitt får man inte bli rädd av att folk kör om, nu brukar det ju inte vara så höga omkörsfarter på gröndal, så det är ju inte så farligt.
Men endast 20 fordon på banan så är det ju hyfsat utspritt också, hur mycket har du kört gata sen du skaffa kortet?
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Det här är en intressant diskussion. Den förekommer mest i hoj-svängen. Jag håller på i med racing med bilar i stor utsträckning. Jag är stor anhängare av att begränsa antal och köra open pit. Det blir inte många fordon samtidigt på banan och man kan "hitta sig själv". Det ska ju vara kul att åka! Till viss del lägger press genom grupper med allt snabbare graderingar och korta pass.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det här är en intressant diskussion. Den förekommer mest i hoj-svängen. Jag håller på i med racing med bilar i stor utsträckning. Jag är stor anhängare av att begränsa antal och köra open pit. Det blir inte många fordon samtidigt på banan och man kan "hitta sig själv". Det ska ju vara kul att åka! Till viss del lägger press genom grupper med allt snabbare graderingar och korta pass.

Jag föredrar öppen depå jag med, med förbehåll att det sköts lite snyggt av deltagarna...vet man med sig att man vill ut och ta i lite kan man ju lugna sig tills nybörjarna har åkt av sig, och vice versa. :)

Det brukar lösa sig...

För rookiesarna kan jag hålla lite vet och etikett på bana om det önskas. :)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Dom erfarenheter jag har av "öppen depå" är väl sådär. Är det 1 timmes pass så vet jag att många är ute och snurrar hela passet. Så istället för kvalitet blir det kvantitet.

I övrigt kan jag bara relatera till mig själv när jag var färsk, det var jävligt roligt att vrida på rullen och det ledde till avåkningar genom sandfållor osv.. det är just avsaknaden av det på gröndal som gör att man ska tare lite lungt och detta gjorde jag oavsett vilken grupp jag var i. :brynad

Och till sist så gillar jag inte bilarna när jag licenstränar, äre några som drar ut skit, läcker olja osv.. så äre just bilarna. ;)

Kommer antingen på hoj eller med kamera iaf.. :)
 
Last edited:

NOmore_85

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha R1 98
Jag är färsk på bana och tycker det är riktigt skoj..
De som ska köra om, gör de snyggt med avstånd så är de ju lugnt.
Jag kommer vara ute efter kurvorna och släppa förbi folk på rakan som kör hårdare.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Vilken bra grej det här! Tyvärr kan jag inte vara med som det ser ut. Men ha så kul!
 

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Jag måste tyvärr lämna återbud, skall jobba natt ikväll kommer hem tidigt imorron bitti. Mailar även...:(
 

JayGay

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki Sv650s
Skall vara med och styra lite med funktionärer i början men sedan övergår jag till att jobba med kameran istället. :)
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Anmälan är nu stängd då max antal anmälda är uppnått.
Varmt välkomna ut imorgon.

Mikael Jarosinski kommer hålla i trådarna tillsammans med banrepresentanterna.
Mickes nummer är 073-8121190

Kört hårt men rättvist! =)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad trevligt det blev (precis som vanligt), med många ur "the usual suspects" på plats, men även lite nya glada ansikten och ett par nybörjare! :D

...hoppas vi ses på någon av "våra" kursdagar, knix körs på den här banan varannan söndag hela sommaren i stort sett, och det är gott om storbanekurser att botanisera bland.

Bra jobbat alla. :) Förare som funkisar och annat löst folk (JayGay). :yoparty

/Jerry
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top