450 Racemotard

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Såg nu att du också var bokad på åland, jag erbjuder ett pass på min hoj så lovar jag att du är såld sen (ta med pengar så du kan köpa den på plats :D )

:D :D :D

Min förhoppning är att jag har köpt hojen och kör med den på Åland.
Har jag inte det kan vi ju ta en titt på det hela. :)

Men jag är inte den som är den..! :tummenupp

Jag lovar att du kommer byta hoj innan det aer dags att koera SM. (dvs som A-foerare, elit) I rookie finns det vael bara en klass? (dvs alla kubik) Saeg att du e en riktig talang och kvalar in aret efter du koert rookie sa aer du aendo tre ar bort.

Annars kan du ju koepa Micke Stambecks 250SXF och koera i 125/250 klassen, 66 loppor tror jag den lag po.

Koep det baesta for minsta peng aer mitt rad, skit i motorstorlek. Dock aer du helt raett ute pa 450 da jag iaf tyckte det var laettare att koera. (dock mycke tuffare konkurrens)

Jag kommer nog knappast bli uppklassad efter en säsong, jag är nog sån som kommer harva runt i rookieträsket ett tag...
Jag kommer dock satsa på en schysst begagnad hoj och jag tycker 450-motarderna ligger bra i pris, man är ju inte gjord av pengar direkt... ;)

Ska dock kolla upp en hoj till 250-klassen till min lillebror - det är han som är framtidshoppet... :hihi

Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Min förhoppning är att jag har köpt hojen och kör med den på Åland.
Har jag inte det kan vi ju ta en titt på det hela. :)

Men jag är inte den som är den..! :tummenupp

Jag kommer nog knappast bli uppklassad efter en säsong, jag är nog sån som kommer harva runt i rookieträsket ett tag...
Jag kommer dock satsa på en schysst begagnad hoj och jag tycker 450-motarderna ligger bra i pris, man är ju inte gjord av pengar direkt... ;)

Köp en som har mycket utrustning, om du ska börja tävla som du säger så finns det massa motarder med mycket lull lull till som nästan blir gratis, fast att köpa till själv så är det svindyrt!

mångar open hojar har ex oftast extra cylinder kolv & vevparti om de är strokade. om du är intresserad så kan du pm:a jag har massa delar mm till KTM då jag har fått grymt bra avtal med annat märke :) så jag ksa sälja allt som passar KTM & självklart hojen

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Köp en som har mycket utrustning, om du ska börja tävla som du säger så finns det massa motarder med mycket lull lull till som nästan blir gratis, fast att köpa till själv så är det svindyrt!

mångar open hojar har ex oftast extra cylinder kolv & vevparti om de är strokade. om du är intresserad så kan du pm:a jag har massa delar mm till KTM då jag har fått grymt bra avtal med annat märke :) så jag ksa sälja allt som passar KTM & självklart hojen
Det är väl bara KTM som behöver större motorer (och extra kolvar osv) :va

Har man sagt A får man som vanligt säga B.
VAD HAR DU FÅTT FÖR FINDEAL NU DÅ ??:confused: :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Aeven om fredrik haft lite problem under detta laeger so leder aendo KTM med typ 3x sa manga ras :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Aeven om fredrik haft lite problem under detta laeger so leder aendo KTM med typ 3x sa manga ras :D

Kan man få höra en sammanställning (hoppas jag inte skjuter mig själv i foten nu :crash) av årets ras än så länge...
Listar de jag fått rapport om än så länge.

Aprilia:
Fredrik E -> TVÅ växellådor
Gillisson -> En bakaxel (verkar konstigt)
Marcus -> Kom inte ens in på plan (verkar bero på mekstrul?!)

KTM:
?

Husa:
?

Yamaha:
?

Honda:
?

Suzuki:
?

HVA:
?

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Aprilia:
Fredrik E -> TVÅ växellådor
Gillisson -> En bakaxel (verkar konstigt)
Marcus -> Kom inte ens in på plan (verkar bero på mekstrul?!)

KTM:
Självklart rasade en KTM eller två under lägret.

Husa:
Rostedt kan fylla i detaljerna, men motorbyte stod på programmet ganska omedelbart. Bildbevis finns.:D

Yamaha:
Lasse H-> Ingreppen på 4:ans växeldrev tog semester näst sista dagen. Men den lådan har gått ca 1 miljon timmar innan träningslägret.

Honda:
?

Suzuki:
?

HVA:
?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
*HOST, HOST* Hur gick det med din koppling som rasade (elller vad det nu var som hände) tidigare igår ??

haha jag VISSTE! att du skulle skriva det :D

ne, kan inte säga att jag e nån märkes bög. Alla tävlingsmaskiner går sönder hur fan man än gör om man inte ligger och fisåker..

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Aprilia:
Fredrik E -> två växellådor, missljud på ettan och efter fortsatt körande fast på en växel
Gillisson -> En bakaxel (för hårt spänd kedja)
Marcus -> Klantmekning som inte upptäcktes innan det var för sent(hoj stannade hemma)

KTM:
Minst tre rasade + två med blårök och en med borttappad växel och rent allmänt mycket orangemekande.

Husa:
Rostedt kan fylla i detaljerna, men motorbyte stod på programmet ganska omedelbart. Bildbevis finns.:D
+En Husa med låst växellåda

Yamaha:
Lasse H-> Ingreppen på 4:ans växeldrev tog semester näst sista dagen. Men den lådan har gått ca 1 miljon timmar innan träningslägret.

Honda:
?

Suzuki:
Bytte inte en Suzuki motor?

HVA:
Dött batteri

Last edited:

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Aprilia:
Fredrik E -> två växellådor, missljud på ettan och efter fortsatt körande fast på en växel
Gillisson -> En bakaxel (för hårt spänd kedja)
Marcus -> Klantmekning som inte upptäcktes innan det var för sent(hoj stannade hemma)

KTM:
Minst tre rasade + två med blårök och en med borttappad växel och rent allmänt mycket orangemekande.

Husa:
+En Husa med låst växellåda

Yamaha:

Honda:
?

Suzuki:
Bytte inte en Suzuki motor?

HVA:
Dött batteri

Då så, Honda är bäst på alla punkter då eller :D nu är det avgjort:tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Va den någon som trodde ngt annat? Jag förstår inte ens varför Jocke tog med dom på listan :va :D

Ville mest vara snäll och låta dig och ett par andra förtappade själar tro att det var nån som faktiskt kör honda :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!