5 miljarder såg MotoGP 2004

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Det framgår inte exakt hur mätningarna har gått till och man kan säkert ta dem med en nypa salt men det verkar iaf finnas ett stort intresse för att se RR.

- De 16 tävlingarna sågs av 5.226.000.000 tittare i 208 länder.
- Snittet per helg var 327.000.000, en ökning med 2.5%.
- 148.000.000 såg racen i direktsändning i 185 länder.

Fina siffror för svenskarna i GP att visa företag som Ericsson etc som vill synas över hela världen.

Källa: http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=103296

Vore kul att se hur många som ser endast MotoGP, endast 250cc, alla klasser et cetera. Intressant information för den som vill exponera sitt varumärke.

Intressanta siffror. Påminner alla som har bra kontakter att tänka på att ragga sponsorer åt Fredde Watz så han kommer till VM nästa år, runt 1.5 mille går det åt och det ser inte så ljust ut för tillfället vad jag förstått... :(

valmers skrev:
Vore kul att se hur många som ser endast MotoGP, endast 250cc, alla klasser et cetera. Intressant information för den som vill exponera sitt varumärke.
Japp, helt klart!

Jag brukar själv ta sånna här siffror med en nypa salt eftersom de oftast är baserade på hur många som KAN se evenemanget, inte hur många som faktiskt ser det.

Torkel skrev:
Intressanta siffror. Påminner alla som har bra kontakter att tänka på att ragga sponsorer åt Fredde Watz så han kommer till VM nästa år, runt 1.5 mille går det åt och det ser inte så ljust ut för tillfället vad jag förstått... :(
Man kanske skulle fråga Veidec. :hihi

valmers skrev:
Jag funderade helt allvarligt på det men trodde att det var ett utländskt företag och att den svenska delen bara satsar på reklam i Sverige. Men när jag kollar deras sajt så är det ju ett svenskt bolag :tummenupp

Undra om jag kan få en autograf av Watz om jag fixar Veidec som sponsor :D

sandstream skrev:
Jag funderade helt allvarligt på det men trodde att det var ett utländskt företag och att den svenska delen bara satsar på reklam i Sverige. Men när jag kollar deras sajt så är det ju ett svenskt bolag :tummenupp

Undra om jag kan få en autograf av Watz om jag fixar Veidec som sponsor :D
Jag tror du får en puss t.o.m! :D Jag vet att de har pratat med Veidec och typ mängder med andra företag men intresset är minst sagt lågt. Men en kille som kör själv till EM-racen i en hembyggd Ivecobuss, mekar själv och kör skiten ur de flesta med stora lastbilar, hospitalitytält och inhyrda gridgirls förtjänar fan i mig att komma till VM! Glöm inte att han slog banrekordet 6 gånger på Gelleråsen 2003 med bruten arm... Sen är ju VM i princip det enda han har haft i huvudet de de senaste tre åren också så viljan finns minst sagt! Och talangen, sicken tok på hojkontroll! :yoparty

Last edited:
valmers skrev:

Ha ha haaa!!! :rofl

Det var fan mig det roligaste jag hört på länge. Veidec som ju var så jävla snabba på att väda RR ryggen när de inte fick lägga sina pengar på "de snabbaste förarna på de värsta cyklarna". Om de inte vill sponsra Watz är det bara ett bevis på hur fulla med skit beslutsfattarna på det företaget är.

sandstream skrev:
Japp, helt klart!

Jag brukar själv ta sånna här siffror med en nypa salt eftersom de oftast är baserade på hur många som KAN se evenemanget, inte hur många som faktiskt ser det.

Hmm.. Betyder att 1.5 miljarder av jordens 6.5 (?) miljader nisselassar inte såg det.. Låter som riktigt trovärdga siffror... Men är nog som du sa, hur många som KAN se det.. (om man köper all utrustning som krävs för att se det) BTW, visste ni att sporthoj.com just nu passera 4 miljaders sträcket per unika beökare /månad.....;-)

(hatar att bara ha skogstv...)

Om man delar med 3 så får man nog fram ungefär hur många individer som tittade. På ett GP så kan det tex uppges 80.000st besökare men det är räknat på alla tre dagarna. På söndagen när det är race kanske det var 40.000st. Är nog på liknande sätt man uppget siffrorna nu.

sandstream skrev:
Hade mitt eget företag varit större hade jag gärna lagt en slant på Fredrik! :tummenupp

Oj nu kommer jag verkligen låta neggo. Men så många som säger just den kommentaren, om inte vi hade varit si eller så.. Visst är ju tanken jäkligt god, men räcker den till däck? Det jag menar är att dom allra flesta företag kan sponsra, oavsett om det rör sig om en tusing eller hundra.. Har jag fel? Vill verkligen inte peka finger eller liknande. Men vill man så kan man... oftast. ABSOLUT INGET ILLA MENAT MOT DIG SANDSTREAM!

Kan inte Watz öppna ett konto för lite privatpersons-sponsring? Jag sätter lätt in en tusing eller nåt( fattig student som jag är har jag tyvärr inte råd med mycket mer)

Och jag vet polare som också kan tänka sig hjälpa till.

Bra idé Chris. PG Lundmark fick in väldigt mycket pengar på det sättet men så var han ju en väldig personlighet också och fick mycket utrymme i vanlig media. Jag har själv sponsrat honom varje år han körde Dakar. :yoparty

Chris Ash skrev:
Kan inte Watz öppna ett konto för lite privatpersons-sponsring? Jag sätter lätt in en tusing eller nåt( fattig student som jag är har jag tyvärr inte råd med mycket mer)

Och jag vet polare som också kan tänka sig hjälpa till.
Jag tänkte precis på detta. OM jag lägger upp nått för Watz att han ska få typ förstasideannons om hur "Vi svenskar ska hjälpa våran Watz" ut i stora världen. Typ. Skulle nog kunna få in de där 1.5 miljonerna om bara det sköts på rätt sätt.

Dock skulle jag nog ta en viss bit från kakan för min egen karriär :hihi

Låter som en bra idé, många bäckar små! :tummenupp

Swedie skrev:
Jag tänkte precis på detta. OM jag lägger upp nått för Watz att han ska få typ förstasideannons om hur "Vi svenskar ska hjälpa våran Watz" ut i stora världen. Typ. Skulle nog kunna få in de där 1.5 miljonerna om bara det sköts på rätt sätt.

Dock skulle jag nog ta en viss bit från kakan för min egen karriär :hihi

Men rofl! Äta av kakan som är menad till watz :fatta!

:hihi

Teddy skrev:
Det var fan mig det roligaste jag hört på länge. Veidec som ju var så jävla snabba på att väda RR ryggen när de inte fick lägga sina pengar på "de snabbaste förarna på de värsta cyklarna". Om de inte vill sponsra Watz är det bara ett bevis på hur fulla med skit beslutsfattarna på det företaget är.
Att de trots allt sponsrade en RR-klass under en tid var tydligen inte värt nånting för dig eller för svensk RR?
Vet inte vad du kan om marknadsföring men det är ingen välgörenhet som du lite naivt verkar tro :rolleyes:

Mrlind skrev:
Oj nu kommer jag verkligen låta neggo.
Nej då! Jag förstår precis vad du menar och det ligger mycket i det du skriver. Många bäckar små brukar det ju heta.

I mitt fall beror den uteblivna sponsringen på att jag inte är ensam ägare och därför inte kan fatta beslut om detta själv. Vi har istället valt att marknadsföra oss utanför nätet i exklusiva magasin som Slitz och Moore :D
(Plus att vi har en hojrelaterad surprise på G).

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back