5 miljarder såg MotoGP 2004

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sleven skrev:
Kom igen nu!! Nu skickar vi Watz till VM :tummenupp

Nu jävlar skall han till VM !! Och han skall vinna VM !!! Nu kör vi :tummenupp Hur? Vem chefar? Swedie chefar och media får nys om denna mass-våg av sponsring. Efter lite lätt mediaintresse tar GM, Ericson och Nokia över och väller in med guldet. :tummenupp

Swedie skrev:
Jag tänkte precis på detta. OM jag lägger upp nått för Watz att han ska få typ förstasideannons om hur "Vi svenskar ska hjälpa våran Watz" ut i stora världen. Typ. Skulle nog kunna få in de där 1.5 miljonerna om bara det sköts på rätt sätt.

Dock skulle jag nog ta en viss bit från kakan för min egen karriär :hihi
Kanonidé!

Namn på dem som sponsrat och kanske banners för de företag som spottar in lite större summor (ett bra sätt för dem att visa sina potentiella kunder här på SH att de satsar på RR).

Den bär kakbiten kan du glömma! Däremot kan jag skicka dig en påse kanelsnäckor eller vad det nu är för bullar du går igång på :D

#Olsson# skrev:
Nu jävlar skall han till VM !! Och han skall vinna VM !!! Nu kör vi :tummenupp Hur? Vem chefar? Swedie chefar och media får nys om denna mass-våg av sponsring. Efter lite lätt mediaintresse tar GM, Ericson och Nokia över och väller in med guldet. :tummenupp

JA VI GÖR DET BARA! Jag sätter gärna in en liten summa. Ett par hundra är väl bätre än inget, har en känsla av att begreppet många bäckar små kommer vara ett ledande uttryck i denna tråd. Är ju faktiskt i behov av spons själv, men allt kommer igen, eller hur grabbar!!???!!? Swedie, ge fan i å nalla, du kan få en bulle i ögat av mig och Sandstream :D

Att ge Fredde privata pengar som knuff ut i VM borde defintivt ske.
Det är kort om tid. Swedie upp och marknadsför det hela.
Jag vet att fredde kan tänka sig exempelvis lotta ut vm-biljetter med depå-pass m.m till folk som ställer upp med pengar på det här sättet.
Dessutom vädjar jag till folk som läser här att kanske kolla med sina egna företag om de skulle kunna hjälpa sveriges klart hårdaste förare till VM.
Själv drar jag i alla trådar jag kan, men har tyvärr inte fått något napp ännu :(

Fixa några fasta nivåer, typ 250, 500 och 1000 t ex och lotta ut biljetterna t ex efter hur många andelar man har, d v s om jag betalar 500 ska jag ha dubbelt så stor chans att vinna som en som betalt 250.

Kolla www.pgdakar.pp.se för lite info om hur PG gjorde. Skillnaden är väl att PG körde oavsett hur många som sponsrade. Det är ju rätt många här som inte skulle bli så glada om det inte blev något VM antar jag. Själv skiter jag i det, för en så liten peng är jag glad om han tävlar i EM men en del skulle nog bli skitsura, kolla på minimotosarna hur många som tror att de köpt en Rolls-Royce. :rolleyes:

Last edited:
Ninjaboy skrev:
Fixa några fasta nivåer, typ 250, 500 och 1000 t ex och lotta ut biljetterna t ex efter hur många andelar man har, d v s om jag betalar 500 ska jag ha dubbelt så stor chans att vinna som en som betalt 250.

Kolla www.pgdakar.pp.se för lite info om hur PG gjorde. Skillnaden är väl att PG körde oavsett hur många som sponsrade. Det är ju rätt många här som inte skulle bli så glada om det inte blev något VM antar jag. Själv skiter jag i det, för en så liten peng är jag glad om han tävlar i EM men en del skulle nog bli skitsura, kolla på minimotosarna hur många som tror att de köpt en Rolls-Royce. :rolleyes:

Som sagt, kan man vinna biljetter till nåt av evenemangen, GP eller EM så är det ju ändå ett "lotteri" antingen så vinner man eller inte, antingen kommer Watz till VM eller inte. Skulle inte tro att SH´s insats blir avgörande helt å hållet, MEN, vi kanske kan göra lite skillnad.. Jag tycker grabben ska ha hjälp oavsett VM eller inte.

Så kommer glädjedödaren in....
Så fort slumpen avgör något och priset har ett värde så bryter man mot lotterilagen så lägg till ett par urlöjliga frågor (ja, det är därför de är så fjantiga i TV och tidningar) och kanske ett krav på att man hittar på en slogan om Watz. Vips så är inte det några problem längre eftersom man utfört ett prestationsmoment :)

sandstream skrev:
Att de trots allt sponsrade en RR-klass under en tid var tydligen inte värt nånting för dig eller för svensk RR?
Vet inte vad du kan om marknadsföring men det är ingen välgörenhet som du lite naivt verkar tro :rolleyes:
...
Åh nej, du missförstår mig. Jag tycker inte att Veidec gjorde fel som avslutade sitt engagemang och jag tycker liksom du att markandsföring och välgörenhet inte har något med varandra att göra. Jag menar precis det omvända. Det är inte heller det affärsmässiga i Veidecs beslut jag vänder mig mot utan deras agerande och argumentation.

Jag ogillar att de var med och provocerade fram den situation som uppstod och senare drog nytta av den genom att använda den som känslomässigt svepskäl för att maskera ett affärsmässigt beslut som redan var fattat sedan tidigare. Dessutom var de snabba att skylla den uppkomna situationen på Svemo och var ointresserade av att försöka lösa den. Därigenom såg man indirekt till att hjälpa till att hänga ut de få slitvargar vi har i Sverige som personligt ansvariga för brytningen mellan Veidec och Svemo.

De få personer som sitter i Svemos RR-sektion blev syndabockar när halva sveriges RR-förare snabbt hoppade på tåget och passade på att få ur sig vad som verkade vara en dålig barndom eller något. Den förtroendeklyfta som skapats mellan aktiva och förtroendevalda anser jag vara allvarligare än frånfället av en huvudsponsor till en MC-klass i STCC.

Cralle i all ära han är en av sveriges absolut bästa förare, men vad slår högst, Cralle på en gat-1000 i Veidec Trophy eller Fredde på en 250R i GP-VM? Något säger mig att det är skit samma att just Fredde kanske är Sveriges "värsta" förare på den "värsta" cykeln som finns tillgänglig, Veidec kommer inte ställa upp som sponsor och från ett affärsmässigt perspektiv är jag överenns med dem, det ger säkert bättre utdelning för dem att lägga sina pengar på STCC istället för Fredde.

Det är inte Veidecs affärsbeslut jag stör mig på utan deras officiella förklaringar som är allt annat än affärsmässiga utan snarare utformade som snyftiga publikfiare och den soppa de dessa ställt till med. Hade de från början deklarerat att de tänker lämna MC-klassen till förmån för att bli huvudsponsor för hela STCC och inget mer med det hade vi kanske sluppit smutskastningen av Svemo som jag till min glädje kan konstatera varit ensidig, från förarsidan alltså.

F ö har jag studerat marknadsföring och arbetat med det.

Nog tjatat om detta. Heja Fredde! Fredde till VM!

Teddy skrev:
Åh nej, du missförstår mig...
:tummenupp
(Även om jag inte håller med om kritiken mot Veidec då JAG vet att de inte alls hade några andra planer än att satsa på RR-klassen 1 år till).

FreddaAbborre skrev:
Hmm.. Betyder att 1.5 miljarder av jordens 6.5 (?) miljader nisselassar inte såg det.. Låter som riktigt trovärdga siffror... Men är nog som du sa, hur många som KAN se det.. (om man köper all utrustning som krävs för att se det) BTW, visste ni att sporthoj.com just nu passera 4 miljaders sträcket per unika beökare /månad.....;-)

(hatar att bara ha skogstv...)

det är nog inte unika tittare utan kanske 350milj som tittar regelbundet.

Messiah skrev:
det är nog inte unika tittare utan kanske 350milj som tittar regelbundet.

Precis....

Det är väl sammanlagda siffror? Alltså de 16 racen sågs av 5.2 miljarder dvs 5.2 miljarder delat på 16. Vilket blir runt 350 miljoner, DET låter som en rimlig siffra.

En watz t-shirt kostar 250:- vi säger att tillverkning och distrubition kostar 50:- vill säga 200 spänn upp för varje putstrasa. Fredde behöver 1500000 enkelt han behöver "bara" sälja 7500 st

jag köper 2st

bara 7498 kvar :yoparty

Är det 20 man som intensivt är på mc mässan och nasar watz t-shirtar så borde man kränga ca 1500?

Sen så är det så att teamet han kör för är sponsrad av Castrol + Honda så av ren Princip så tycker jag att Castrol svenska samt Honda svenska går in med tex 200000 vardera bara för att det bara är så.

Mer förslag klart fredde ska till GP.

Jag är på!
Dock behövs det nog mer än köpare och fok som är villiga att betala. Tror de behöver lika mycket hjälp med handhavande av tröjor, utskick etc....

Fyra tröjor hitåt, minst!

Har inte Svemo något kaptial för satsningar av den här sorten?
Inom andra sporter brukar det finnas en grupp företag som förbundet samarbetar med för att få sina bästa medlemmar till större tävlingar.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick