52 PoÄng!

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Tackar! jag hade första körlektionen idag.. då sa han att jag behövde runt 10-15 lektioner till! jag tror han håller på att blåsa mig på en massa pengar! och så sa han att jag kommer nog inte få uppkörninge fören i september!!! SUG PÅ DEN NI!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
SmackMan skrev:
Tackar! jag hade första körlektionen idag.. då sa han att jag behövde runt 10-15 lektioner till! jag tror han håller på att blåsa mig på en massa pengar! och så sa han att jag kommer nog inte få uppkörninge fören i september!!! SUG PÅ DEN NI!
Kör du så kasst? Tror inte jag, du, som de flesta andra ungdomar borde ha lätt för tt lära och redan kunna köra ganska bra. Jag tror han vill mjölka dig på pengar.

Först hade jag en manöverlektion, sen en i stan, efter det sa han att han va nöjd och att jag körde bra, och bra behövde nån mer för att finslipa det alldra sissta typ, kör fyra lektioner vet jag. OM du kan köra privat alltså. Då tar du först en körlektion på manöver, och en i stan. Sen övar du på det han sa hemma, här i stan kan man hyr manöverbanan, det borde gå hos dig med, så kan ni träna privat = billigt. När ni övat mkt så tar du två till lektioner, och ser så allt är som det ska...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vafan ska man ta lektion på manöverbanan för?! Träna är det enda som hjälper där
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Grattis, hade 56 när ja skrev för MC å hade 52 när ja skrev för bil.. :D
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Grattis!

Själv hade man 54 poäng...... :yoparty

NSR_Martin skrev:
För att man kan få väldigt mycket bra tipps om hur det ska gåtill osv om man gör det.

Stämmer mycket väl. Jag fick många bra tips av läraren som gjorde att jag körde på snabbare tider.
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
ja jag tror det med! jag fattar inte vad det är för mening att köra 10meter tror jag det var på 20 sekunder.. jag klarade det på 19,9.. och så gjorde jag garagevändningen med.. klarade det med.. han sa bara att jag ska köra långsammare.. manöverbanan har vi bara på en industri plan så man kan köra dit när man vill.. jag ska träna som fan hemma nu!
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
jag hade 51 första gången och 55 andra gången.
och smackman, körskolan försöker bara blåsa dig på pengar, få dig att ta massa lektioner, dom sa till mig att det krävdes en jävla massa lektioner och att enda uppkörningstiden va 3 månader bort, så jag sket i dom, ringde vägverket och fick en tid inom en vecka!
gå körskola lite och köra upp privat verkar vara bästa receptet

EDIT: Grattis till godkänt teoriprov btw! :tummenupp
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Ja har inte skrivit än... SKit jobbigt att hålla på att tränna Tycker ja... men ska Börja träna Nu så ja får det överstökat..
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. men det borde ju bara vara att tänka sig för när man har sina körlektioner så man gör precis som han säger så att han inte kan klaga på allt.. så slipper man ta en massa extra lektioner.. fan det e ju som om man var hund och e tvungen att lyda minsta vink.... utsugare är vad dom är..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
_Karlstrom skrev:
Bara jag som tycker att köra motorväg är as tråkigt? :confused:

Nej jag håller med. För att motorväg ska va kul måste man ha lite pulver så man kan kryssa mellan bilarna utan att det tar 10 sekunder för att få upp farten till 130..
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
SmackMan skrev:
Tackar! jag hade första körlektionen idag.. då sa han att jag behövde runt 10-15 lektioner till! jag tror han håller på att blåsa mig på en massa pengar! och så sa han att jag kommer nog inte få uppkörninge fören i september!!! SUG PÅ DEN NI!


ehh,,, är du jävligt dålig på att köra eller tänker han blåsa dig på pengar... 10-15 lektioner? :va ,jag tog bara tre dubbellektioner (80min) innan min uppkörning :tungan och jag hade aldrig kört en mc innan... okey, moppe sen jag var typ 11, men det är en annan sak... :gnissla ,men behöver du fan 10-15 lektioner?! är det enkel (40min) eller dubbellektioner (80min)???
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
det är dubbellektioner vi snackar om.. en klasskompis till mig som har samma lärare har tagit 9 st... han har uppkörning den 22juni...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top