520 Biltema...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Orginal är 530, kedjan var väl inte i bäst skick men den höll, gick ju faktiskt inte heller så långt för en orginalkedja heller. Jag bytte aldrig o vet inte om Tjoffe gjort det heller ;)

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Gjorde ett test när jag jobbade på Honda där vi tog av ett original drivpaket på en VFR800-02 efter 2400mil och det såg ut som nytt fortfarande, satte på ett pirat drivpaket (Samma kedja dock, i detta fallet en RK) som gick 800mil och drevet såg ut att ha varit med i ett världskrig "tänderna" som ut som krokar och det hade dessutom slitit ut kedjan, så det är skillnad.
Angående vanliga delar som ett olje filter som så många tror görs på samma fabrik, skär sönder ett av varje och kolla filter ytan, ett original Honda i detta fallet hade dubbelt så stor yta, det kan man räkna ut med pungen att det gör ett bättre jobb, men mindre material = billigare prylar.
Listan kan göras mycket längre, men ni som tror att sakerna görs på samma ställe kommer aldrig att lyssna och kommer fortsätta handla delar på Biltema tills något rasar skulle jag gissa.. Jag skulle själv inte tumma på kvalité

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
....hur dreven reagerar beror väl på vad det är för material i dem?

Många drivpaket (alla?) inom geggmopppe-branschen verkar köra med aluminiumdrev - de slits fort kan jag lova, hur mycket man än gör rent och smörjer bitarna (fick väl 50 timmar ur paketet på 300:an innan det var dags att byta det).

/J

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För att ge folk lite information, trodde det var det forum var till för?
Men bättre att gissa och spekulera..
Over and out.
Du gav dem en del information men inte allt eller hur.
Dessutom är du ju inte direkt opartisk när det gäller Honda, säger det inte för att skapa polemik utan mer som ett konstaterande.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Du gav dem en del information men inte allt eller hur.
Dessutom är du ju inte direkt opartisk när det gäller Honda, säger det inte för att skapa polemik utan mer som ett konstaterande.

Så mycket jag kunde för stunden, nej jag är inte helt opartisk, jag har jobbat för Honda på flera sätt och under lång tid, men det gör också att jag sitter på lite information.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning