6-7-8 Juli. Brno 150 euro/dag!!!

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
6-7-8 Juli. Brno 150 euro/dag!!!

Tredagars träning på fantastiska Brno banan. Stora höjdskillnader, fantastisk bred bana, stora säkerhetszoner.
Organisatör EYBIS
5-6 körpass dagligen
Eybis sponsrar några WSBK stjärnor som tränar med oss: Foret, Crutchlow, Antony West, Leon Haslam
här ser du tidshemat: http://eybis.com/cgi-bin/view_event.cgi?EventID=85&Language=EN

idag fanns det 29 platser kvar
felsved@gmail.com

Andy_Gsxr

Fullt ös medvetslös
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Gsxr 750 K6
hejsan tror du det e vid samma tid nästa år fan kan inte detta fått en son precis

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
hejsan tror du det e vid samma tid nästa år fan kan inte detta fått en son precis

Vadå samma tid nästa år? Det finns sågott som varje vecka en amatör flerdagars träning i Brno.
Förra året var vi 3 gånger där, i år har jag bokat dessa 3 dgr samt 19-20 augusti, direkt efter MotoGP
Om det är nån som vill komma till centraleuropa då har jag här några datum:
Rijeka 5-6. augusti
Misano 7-8-9 augusti
Hungaroring 14-15-16 augusti
Brno 19-20 augusti
Nya SlowakiaRing (över 5 km lång) 9-10-11 oktober

Jag hjälper mina ungerska hojkompisar till dem här arrangemangen, som i flesta fall arrangeras av tyska ell schweiziska arrangörer.
Mycket bantid, samt rejs i olika klasser.

behöver nån hjälp, skriv
felsved@gmail.com

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
Hur fort ska man köra för att platsa på såna där träningar?
det finns inte såna regler
har du kört bana i Sverige då bör det inte vara nån problem
har du aldrig kört på bana innan, då är nästa fråga om du överhuvudtaget brukar köra riktig dynamiskt, also om du kör sportig i övrigt.
Dem ska inte boka en sånt event som är inte beredda att dra på gasen till max i rakorna. Det gäller att försöka ge allt, axxa till max, sedan försöka bromsa också kortast möjligt. Dem här träningarna är inte till för att åka bara lugnt runt europas vackraste racingbana.
Men vid varje tillfälle finns det långsam grupp för rookies, men även dem försöker ge allt.
När jag var förste gången i Brno då körde jag 2:30 efter första passet. Nu är jag på 2:21
Men dem här träningarna är altså till för amatörer=hobbyracers.
hoppas du vill inte boka med en Goldving

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
det finns inte såna regler
har du kört bana i Sverige då bör det inte vara nån problem
har du aldrig kört på bana innan, då är nästa fråga om du överhuvudtaget brukar köra riktig dynamiskt, also om du kör sportig i övrigt.
Dem ska inte boka en sånt event som är inte beredda att dra på gasen till max i rakorna. Det gäller att försöka ge allt, axxa till max, sedan försöka bromsa också kortast möjligt. Dem här träningarna är inte till för att åka bara lugnt runt europas vackraste racingbana.
Men vid varje tillfälle finns det långsam grupp för rookies, men även dem försöker ge allt.
När jag var förste gången i Brno då körde jag 2:30 efter första passet. Nu är jag på 2:21
Men dem här träningarna är altså till för amatörer=hobbyracers.
hoppas du vill inte boka med en Goldving

Näe, med tanke på att jag tävlar och enbart kör licensträningar så är det ingen fara med viljan att ge allt ;) Men Rossi kör ju också bara licensträningar... :rolleyes:

Last edited:

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
Näe, med tanke på att jag tävlar och enbart kör licensträningar så är det ingen fara med viljan att ge allt ;) Men Rossi kör ju också bara licensträningar... :rolleyes:

men då finns det dock skillnad, nämligen det krävs ingen licens på dem här arrangemangen, dem är avsedda för hobbiracers, dem duktigare hibbiracers kör 2:10 på Brünn, under 2:00 på Hungaro
Brünn är en alldeles speciell upplevelse, det är en racers dröm, enorm bred bana, så det finns många ideallinjer, bra häftiga nivåskillnader (jag menar inte massa wheelies) ny asfalt fr förra året, jättestora boxar, en bana där du inte har många långsamma kurvor

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...