6,9 mil

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Ja, det här vädret tar ju knäcken på en. Nu blir det påställning i morgon, fast lite skruva innan vägen är aktuell, så vi får se om det blir premiär i morgon eller på sndag.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Se till att du får mekat klart ikväll, även om det tar hela natten så kan vi ta en repa imorgon!

Jag ska flexa hem tidiagre från jobbet och ta en premiärtur i eftermiddag! Ingen som vill möta upp i UA runt 16-slaget för ett strög genom stan?

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Penguin skrev:
Se till att du får mekat klart ikväll, även om det tar hela natten så kan vi ta en repa imorgon!

Jag ska flexa hem tidiagre från jobbet och ta en premiärtur i eftermiddag! Ingen som vill möta upp i UA runt 16-slaget för ett strög genom stan?

hörde du när jag åkte förbi imorse nu då ?
fast jag var lite sen.. så jag hann inte åka in förbi unt-huset.. =(
åkte bara björkgatan ..

/z

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Penguin skrev:

Jag har hojen till jobbet idag och tänkte mig en liten tur ut via Lurbo och bort mot Balingsta och tillbaka. Blir kanske en avstickare ner till sjön för att se status på isen (kan ju tänkas bli isåka i helgen också om inte solen luckrat upp ytan för mycket). Jag åker från jobbet någon gång efter 16. Blir säkert en avstickare ner via stan på vägen hem.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Elaking

Penguin skrev:

Åka hem tidigare. Vi som planerat att reta dig lite. Vi stod fyra hojar utanför grindarna på ditt jobb alldeles nyss... :(

//D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hehe, drog från jobbet 13.30. Nu ska jag bara hämta hojen å sen bär det iväg till UA igen via skokloster........ni hittar mig på Lelles nång gång vid 16-tiden skulle jag tro!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
12 grader och 38% luftfuktighet och solen ger fortfarande 400W/m2 (allt enligt meteorologens webbsidor). Perfekta förhållanden. Sticker ut på vägarna om en halvtimme!!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Sphyrna skrev:
Ja, det här vädret tar ju knäcken på en. Nu blir det påställning i morgon, fast lite skruva innan vägen är aktuell, så vi får se om det blir premiär i morgon eller på sndag.

Du får väl ner å attackskruva i garaget så du blir färdig tills imorgon... För min del så blev det över 12 mil idag! :tummenupp

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Fantastiskt!

Är det inte underbart vad det har varit gôtt ute. Solen har lyst å det grövsta och man har varit ute och åkt hoj i mängder (65 mil på ett par dagar). Blir helgen likadan så blir jag så glad att jag nog slår en volt. :D

Enda smolket i glädjebägaren är väl att det är något dammigt på vägarna, man känner sig lite osäker på greppet. I bland slirar det, ibland sladdar det... men å andra sidan, det kan ju vara lite roligt det också. :cool:

Hur har ni alla andra haft det idag. Dunderkatten verkar nöjd :tummenupp iallafall.

//D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Re: Elaking

Taz skrev:
Åka hem tidigare. Vi som planerat att reta dig lite. Vi stod fyra hojar utanför grindarna på ditt jobb alldeles nyss... :(

//D

Dra på trisslotten, jag som trodde att du skojjade med mig Taz, åsså hittar jag ett röstmeddelande i mobilen där det är vakten från jobbet som ringer och säger att det står fyra hojar utanför jobbet!!! Fasen att jag redan hade dragit då!!! My bad, sorry guys! :(

Men det var ju för en god sak som jag stack tidigt från jobbet! Ca 15 friska mil lades under jungfruturen i eftermiddags. Bilder finns i Kongos nya tråd! Det har som sagt varit en wunderbaum dag! Tror aldrig jag har kört så tidigt som 14:e mars förut!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Re: Ville bara säga...

Taz skrev:
... det att jag är uppe i dryga 160 mil sen i torsdags (14/3) . :cool:

Nån som e värre?

Fan vicken go hoj jag köpt!!! :bow

//D

låter helskönt!

nja.. värre kan jag inte säga att jag var .. men när pengu, nalken o uglurk gav sig o inte ville åka på söndan åkte jag 5 timmar iaf..
så det blev totalt på helgen iaf 35mil.

/z

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Hmmm...nä inte ens TAZ sambo är värre ;)

Premiärturen togs dock 18 januari. +4-5grader varmt och gjorde några ärenden istan. Precis lagom för att bli av med abstinensen =)

Och så blev det 65mil (15-16/3) direkt efter kursen som höll mig från den röda kärleken hemma i garaget. Fast jag ska oxå erkänna att riktig så många mil hade jag inte lagt om det inte varit för min sambo TAZ som bara måste åka för åkandets skull..och in för att det är skönt, roligt och behagligt.....jag förs lite grand...om än inte katastrofalt mkt.

O hörrni man kan faktiskt åka i GORETEX även om man inte har tiger.....för det värmer bra mkt goare så här års än kalla skinnstället :fakta sådeså!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
sv650 skrev:
Behövs inge gore-tex. Själv har jag långkallingar, t-shirt, polo, ylletröja, windstopper och ryggskydd UNDER skinnstället.

Då har du ett för stort skinnställ om du får plats med sådär mycket under. :fakta ;)

Jag får på sin höjd på mig en underställströja under, möjligen att jag kan ha en t-shirt över den, men inte mer för då stryper skinnstället mig. I helgen när jag körde hade jag bara underställströjan på mig, hade inte ens några långfillingar under. Det gick hyfsat men visst var det lite kyligt i slutet på etapperna. Fötter och händer SKA man frysa om när man kör så här års! :fakta

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag håller med Penguine.....jag får inte in mkt under mitt skinnställ....så jag fryser mkt om jag ska åka med det. Dessutom tycker jag att skinnet kyler när det är kallt och värmer när det är varmt.....:D Aldrig är man nöjd.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår