6 september gälleråsen!!!

ON

Jag är på.
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
CBR 900-96, KX 125-02
Då vi körde 4 dagar BKK med Smc månadsskiftet juli-aug, så parkerade de flesta sina hojar utanför hotellet (dvs Karlskoga hotell).

Samma sak när jag var där.

För mig är det dock inget problem då det inte finns någon som vill sno en gammal Disco-blade.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Sitt ner i båten!!!Du skall inte testas eller tvingas göra något som du inte klarar av!!!:)

nä, det vet jag oxå..men jag hatar och inte ha koll på läget. eftersom det är första gången jag kör bana, så har jag helt enkelt inte koll.
känns nästan som första gången man tävlade med hästen eller första gången man tävlade i skytte. :gnissla
men jag tror jag kommer ha kul!:tummenupp

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
nä, det vet jag oxå..men jag hatar och inte ha koll på läget. eftersom det är första gången jag kör bana, så har jag helt enkelt inte koll.
känns nästan som första gången man tävlade med hästen eller första gången man tävlade i skytte. :gnissla
men jag tror jag kommer ha kul!:tummenupp

Det vet du!!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Jag ringer o kollar status imorrn fm med gelleråsen om stuga vid banan finns ledigt, finns inget så kommer jag välja att åka ner på morgonen, jag hoppar oavsett hotellvistelse.

Under förutsättning att någon är på, blir jag själv i en stuga så hoppar jag helt det.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nu har jag bokat en 4 bäddars stuga på Gelleråsen, det var den sista som var ledigt.

Jag nyper en plats och Gabor, sen är det öppet om ett par till vill ha en sovplats, så du har ett par alternativ nu ON iaf. Vet inte exakt när de är tillgängliga med det brukar vara från em iaf. Beroende på väder och vind så får vi väl se om vi grillar på kvällen eller kör "latmat" på kvällen i Karlskoga:tummenupp

ON

Jag är på.
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
CBR 900-96, KX 125-02
Nu har jag bokat en 4 bäddars stuga på Gelleråsen, det var den sista som var ledigt.

Jag nyper en plats och Gabor, sen är det öppet om ett par till vill ha en sovplats, så du har ett par alternativ nu ON iaf. Vet inte exakt när de är tillgängliga med det brukar vara från em iaf. Beroende på väder och vind så får vi väl se om vi grillar på kvällen eller kör "latmat" på kvällen i Karlskoga:tummenupp

Jag är på.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Team RatBike åker och rekar på Gelleråsen idag. Dagens motto är, Mamma födde ingen fegis.
Återkommer om jag hittar några bra vägar runt på banan som ni kan träna på den 6;e september.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Team RatBike åker och rekar på Gelleråsen idag. Dagens motto är, Mamma födde ingen fegis.
Återkommer om jag hittar några bra vägar runt på banan som ni kan träna på den 6;e september.

:tummenupp Jag har ett stalltips, sikta på den svarta remsan de lagt ut! :D Bäst vad det är svänger det...så man får vara beredd som fan på att pallnita å' kliva av och leda cykeln runt detta otyg. :gnissla

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
:tummenupp Jag har ett stalltips, sikta på den svarta remsan de lagt ut! :D Bäst vad det är svänger det...så man får vara beredd som fan på att pallnita å' kliva av och leda cykeln runt detta otyg. :gnissla

Sikta på den svarta remsan säger du.... Är det dé man lär sig på SMC kurserna :D.
Kan förstås vara ett nog så gott tips med tanke på Lakritsremsans kraschstatistik det här året.

Ger mig f-n på att Åsen kommer bita tillbaks idag bara för att jag suttit här och vart stöddig. Karma kallas det visst :huvet :D.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Sikta på den svarta remsan säger du.... Är det dé man lär sig på SMC kurserna :D.
Kan förstås vara ett nog så gott tips med tanke på Lakritsremsans kraschstatistik det här året.

Ger mig f-n på att Åsen kommer bita tillbaks idag bara för att jag suttit här och vart stöddig. Karma kallas det visst :huvet :D.

ASG - ja, vi verkar inte mottagliga för instruktioner, vi har svårt att hålla oss mellan dikena. :crash

Men din morsa födde ingen fegis, karma är för mesar! :hihi

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Stugplatser till förfogande.

Ser inte kul ut nu...MEN har vi tur så kan det vara lokala skurar, och bara mulet över Gelleråsen..vi får leva på hoppet ett tag till:)

Får se nu, det kanske bara blir jag och ON som åker ner(skickar dig ett pm så får vi göra upp tid och plats)då Gabor 2 ev kommer få förhinder tyvärr:-(

Det finns isåfall 2 st platser över i stuga vid Gelleråsen! Om inte annat finns åtminståne 1 oavsett i skrivande stund även om Gabor kan imorrn.:)

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Försök bättre! Senaste uppdaterade prognosen visar på regnskurar mellan 08-16 imorgon, inte inte inte inte bra! Jag tar på mig regnstället och åker dit... blir det pissdåligt väder åker jag antagligen hem. Vem vill fisa runt på en neddräkt bana och vänta på första "släppet". :fakta

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Försök bättre! Senaste uppdaterade prognosen visar på regnskurar mellan 08-16 imorgon, inte inte inte inte bra! Jag tar på mig regnstället och åker dit... blir det pissdåligt väder åker jag antagligen hem. Vem vill fisa runt på en neddräkt bana och vänta på första "släppet". :fakta

Det blev en kanondag, trots 3 pass i regn, gick ju fin-fint att köra i regn och på blött väglag oxå:) men många var i backen idag 11 st, tror jag det var sist det räknades. Fick ut rätt mycket idag, bara köra ifrån Carro flera ggr var ju en njutning isig:krama Instruktör Bengt var bra o pedagogiskt mycket lossnade på Gelleråsen idag, har ingen "problemkurva" och jag börjar sitta bra på hojen, med mjuka fina förflyttningar, bra fina spår(Bengt anmärkningar) Han sa att det inte skall gå att åka så fort med en sådan hoj jag har:confused:Men tydligen gör det, så, nu är det lite högre fart som fattas:tummenupp måste jag byte hoj då månne...

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jävlar så kul det var idag, det blir ALLTID bra när ON och jag är i samma grupp! :D Rock ON discobladarn'!

Fick lite lyft idag, och är rätt glad över regnet...det ledde till att man fokuserade helveTT på att jobba med kroppen på rätt sätt, rock'n'roll!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!