600 eller 900

gurra_gk

Gustav
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Skövde
Hoj
suzuki GSXR 750 -96 & Suzuki RMZ 250 -04
Hej!
Ska troligtvis införskaffa mig en Honda Hornet till våren.
Frågan är; vilken storlek ska man välja?! 600 eller 900?

900:an kostar mer i inköp och är dyrare att försäkra. Att den har mer vrid är ju klart. Men hur mycket mer?! Är det värt att ta en dyr försäkring och ett dyrare inköp för att få det extra vridet?! Är skillnade så stor?!

Någon som har ett bra förslag?!
Tack på förhand
//Gustav
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
gurra_gk skrev:
Hej!
Ska troligtvis införskaffa mig en Honda Hornet till våren.
Frågan är; vilken storlek ska man välja?! 600 eller 900?

900:an kostar mer i inköp och är dyrare att försäkra. Att den har mer vrid är ju klart. Men hur mycket mer?! Är det värt att ta en dyr försäkring och ett dyrare inköp för att få det extra vridet?! Är skillnade så stor?!

Någon som har ett bra förslag?!
Tack på förhand
//Gustav

Skillnaden på hojarna är ungefär lika stor som kostnaden.
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Har själv byggt en, ja nästan som en hornet 600 av en cbr.
Det enda jag ångrade av själva bygget, det va just att det skulle
ha varet en 900.
Men så är ju jag en liten sugare för cubic.
(gasar hellre upp än att vålda med koppling)
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
900cc är ett måste

Hej

Jag äger en 900cc och det är mkt skillnad i storlek etc. 900 hojen är mkt mer kvalité, det känns som om där har kruten lagts.
Jag har dock monterat bort original sordinerna och lagt på ett par svarta kolfiber sebera burkar. Detta ger hojen ett jävla ljud, har fått ett helt torg att vända sig =)
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
gurra_gk skrev:
Någon som har ett bra förslag?!
Tack på förhand
//Gustav

Sitter med precis samma fundering men det enda rätta att ta en runda med dem båda och känna själv...

Som jag har förstått det så är de busvänliga båda två. Många möjligheter med dem. 600:an blir att varva + tanka mer men är lättare att lyfta från marken :hihi
 

Sniper

Guest
Jag började säsongen med en cbr600rr kanon rolig hoj och går bra,
efter halva säsongen bytte jag till en gsxr1000, 600 i all ära men jag kan
bara säga en sak aldrig en 600 igen.
gixxern är dessutom billigare att försäkra marginellt 100:- i halvåret
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top