600 mil i bagaget....(hornet 900)

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

Så till våren e det bara ut och pressa.

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DunderDan skrev:
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla

Vällkommen och gratis till knäskrapet:banana

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
DunderDan skrev:
hallå alla.....

Välkommen kära hornet ägare!!! :tummenupp

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
DunderDan skrev:
hallå alla.....

Åh... avis :bow
Är sugen på att köra gotland ring nästa år med min Hornet...

Grattis o välkommen... Har själv 670mil i kroppen nu :hihi (nyhetens behag?)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Välkommen!!

Jag gissar att Hornet får stå åt sidan för en R-hoj nästa sommar!!
Vad tror ni!?? :hihi

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
DunderDan skrev:
hallå alla.....

Va? Är der 190 på Hornet 900? Borde funka lika bra med 180! Kolla på www.reifenversand.com !!! Snabba leveranser och pinsamt låga priser!

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Rasorblade skrev:
Välkommen!!

Jag gissar att Hornet får stå åt sidan för en R-hoj nästa sommar!!
Vad tror ni!?? :hihi

Kör med ett gäng med R-hojar. Håller samma tempo som dem. Allt går bara man vill...... :huvet

Lurch skrev:
Va? Är der 190 på Hornet 900? Borde funka lika bra med 180! Kolla på www.reifenversand.com !!! Snabba leveranser och pinsamt låga priser!

sitter 180 orginal på 900an, men varför inte byta upp sig när man ändå sk köpa nytt. Brett e fett!!. Finns ju gott om utrymme, skulle nog funka med ett ännu bredare ändå. :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nu kommer du snart att få reda på att 180 däck är att föredra, pga "toppigare" profil. Att 190 däck på för smal fälg bara är för posörer, och ditt rykte är nu förevigt kört i botten pga att du vill ha ÄNNU bredare däck bak.

Kolla själv på inläggen härinunder :tungan

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Lurch skrev:

jag e inte super haj på växlingskurser,,,men mcdackonline.se e nog fan billigare jag köpte ett där och satte på det idag....ett pirelli diablo stada 180 55 17....det gick på 1500...

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
lerox78 skrev:
jag e inte super haj på växlingskurser,,,men mcdackonline.se e nog fan billigare jag köpte ett där och satte på det idag....ett pirelli diablo stada 180 55 17....det gick på 1500...

Jag tror att Reifenversand har lite varierande priser, men jag betalade 1430 kr inkl frakt för ett Metzeler Sportec M-1 180 55 17. Värt att kolla iaf!

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
..

Lurch skrev:
Jag tror att Reifenversand har lite varierande priser, men jag betalade 1430 kr inkl frakt för ett Metzeler Sportec M-1 180 55 17. Värt att kolla iaf!
allt som e billigare än verkstäderna e bra... :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...