600rr Bandagsbygge!!

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Idag när man kom hem från jobb så hade 4 avier letat sig ner i postlådan ivrig som ett barn rusar jag ner till utlämningstället för att hämta ut mina paket.

Det som hade hittat hem var mina öhlinare,stålomspunna slangar,bromsbelägg,stormgrips,en kartong med kåpor och lite mera små krafs!!! Så nu är helgen räddad och 2 garagedagar uppbokade och förhoppningsvis kommer hojen stå färdig för första bandagen!!

IMG_1401.jpgIMG_1405.jpg

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
cbr600rr 08
Jasså du har redan hämtat ut paketena? :) Ser fiiint ut!!
Fick du betala tull o moms?

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Grattis till en riktigt fin banhoj! Ska bli kul att se den på Gelleråsen. Jag ska köra 26 och 27 April :)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vackert! :) nu ska din superduper få bekänna färg den 28! ;-) . . . . .om det inte snöar då. . . . :D

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Då har man äntligen fått lite mera tid i garaget så idag hände det en hel del.

Jag fick mina stålomspunna slangar monterade även stormgrips och den nya bakdämparen blev monterad och fan vad porrig den är!!

IMG_1411.jpgIMG_1412.jpgIMG_1415.jpgIMG_1417.jpg

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Ja då har man återigen försökt att få lite gjort med cykeln men idag krångla det mest tyvärr.

Skulle till o byta packboxar i framgafflarna inför bytet till Öhlins cartridget men en av skrapringarna mådde inget vidare och några sådana hade jag ju inte köpt :(

Tänkte jaja kan ju iallafall få i dom nya lagren i framfälgen så är det gjort men då hade jag ju såklart beställt fel lager :smasha

Hem till datorn och beställa mera prylar så gör vi ett nytt försök nästa helg förhoppningsvis.. Tur det bara är 10 dagar kvar till första bandagen känner mig inte det minsta stressad :mad:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Ja då var säsongen över för detta år!! Nu är det tillbaks till verkstan och fortsätta uppdatera cykeln för nästa års tokigheter!

På inköpslistan står för närvarande:

PP tuning clip on
Rhental grepp
Bazzaz QS
Extra set med kompellt GB racing motorskydd + bobbinere och hajfena
Brembo 19 RCS bromspump och handtag
PP tuning kopplingshandtag ,
PP tuning handtagsskydd båda sidor
Extra works kåpset
Styrstopp
90 graders ventiler så som jag svurit i sommar.....

Är även på jakt efter en extra bakfälg men denna kommer köpas begagnad förhoppningsvis.

Sedan handlas det i samma veva lite extra "slitage" delar som brukar gå åt när man tvunget måste syna asfalten.

På service sidan så ska Cartridget och dämparn bak iväg på service hoppas på att den berömde Watz som jag hört väldigt gott om kommer ha tid/ork att ta sig en titt på det och hjälpa mig göra iordning prylarna och ställa in allting så jag slipper fundera på det nästa säsong.

Sedan blir det sedvanlig puts,service,byta alla vätskor slå isär bromsoken och byta alla packningar/Oringar och smörja upp ordentligt.

Ventilspelet kollade jag för 100 mil sedan och det var helt perfekt trots många hårda dagar på banan. Dessa maskiner är verkligen stryktåliga.

Styrlager,svinglager och alla hjullager ska bytas i förebyggande syfte och för att veta att allting är i toppskick inför nästa säsong.

Allt onödigt ska strippas från cykeln då det nästa år ska köras R-600.

Funderar på om jag eventuellt ska uppgradera till Galfer skivor men har i ärlighetens namn inte upptäckt några större bekymmer med dom skivorna jag har så standard skivorna får nog hänga med även nästa säsong.

Jag har skickat iväg en offertförfrågan här hemma i Svedala och även till andra sidan Atlanten då det är en hel del prylar/pengar som ska ut med engång och jag hoppas verkligen jag kommer kunna motivera mig själv att handla på hemma plan då det känns bättre att stödja svensk handel. Men som vanligt så är det ju priset som styr så vi får se!

Ett tips från coachen: Kitta aldrig en cykel själv köp färdig kittat.

Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Jahopp då var allt beställt bara att vänta på att få grejorna levererade :banana

Jag måste lite förvånad säga att det blev att handla på hemmaplan och närmare bestämt av Grevens Motordelar han lämnade såpass bra offert att det bara skillde småpengar i det stora hela och känslan av att veta att man har med en svenska handlare att göra om man skulle behöva reklamera alt uppstår andra problem är för mig personligen värt några Gustav vasa!

Det enda som som tyvärr inte gick att få genom Greven är Bazzaz Qs den verkar det som att jag får ta genom staterna men det finns det ju tid för nu när man för engångsskull är ute i tid!

Ser fram emot timmarna i garaget i vinter och resan till Slovakiaring till våren :rock:rock

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping