Ja då var säsongen över för detta år!! Nu är det tillbaks till verkstan och fortsätta uppdatera cykeln för nästa års tokigheter!
På inköpslistan står för närvarande:
PP tuning clip on
Rhental grepp
Bazzaz QS
Extra set med kompellt GB racing motorskydd + bobbinere och hajfena
Brembo 19 RCS bromspump och handtag
PP tuning kopplingshandtag ,
PP tuning handtagsskydd båda sidor
Extra works kåpset
Styrstopp
90 graders ventiler så som jag svurit i sommar.....
Är även på jakt efter en extra bakfälg men denna kommer köpas begagnad förhoppningsvis.
Sedan handlas det i samma veva lite extra "slitage" delar som brukar gå åt när man tvunget måste syna asfalten.
På service sidan så ska Cartridget och dämparn bak iväg på service hoppas på att den berömde Watz som jag hört väldigt gott om kommer ha tid/ork att ta sig en titt på det och hjälpa mig göra iordning prylarna och ställa in allting så jag slipper fundera på det nästa säsong.
Sedan blir det sedvanlig puts,service,byta alla vätskor slå isär bromsoken och byta alla packningar/Oringar och smörja upp ordentligt.
Ventilspelet kollade jag för 100 mil sedan och det var helt perfekt trots många hårda dagar på banan. Dessa maskiner är verkligen stryktåliga.
Styrlager,svinglager och alla hjullager ska bytas i förebyggande syfte och för att veta att allting är i toppskick inför nästa säsong.
Allt onödigt ska strippas från cykeln då det nästa år ska köras R-600.
Funderar på om jag eventuellt ska uppgradera till Galfer skivor men har i ärlighetens namn inte upptäckt några större bekymmer med dom skivorna jag har så standard skivorna får nog hänga med även nästa säsong.
Jag har skickat iväg en offertförfrågan här hemma i Svedala och även till andra sidan Atlanten då det är en hel del prylar/pengar som ska ut med engång och jag hoppas verkligen jag kommer kunna motivera mig själv att handla på hemma plan då det känns bättre att stödja svensk handel. Men som vanligt så är det ju priset som styr så vi får se!
Ett tips från coachen: Kitta aldrig en cykel själv köp färdig kittat.