610 hästar!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
SmacK skrev:
Köp en Scania 164 580hk

Med tanke på att jag körde jämt (nästan) med en sådan timmerbil i bollebyggdsbacken med min FH16 med 90 000 mil på mätaren och 62 ton totalvikt så skulle jag nog satsa på en Volvo.

Vi har en 144 med 460 häst på jobbet och den är så slö så att det liknar inget, man kör jämt i backarna med den med våran FH12 420.

Så scanias hästar ger jag inte mycket för. :fakta

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
MrGooFy skrev:
Med tanke på att jag körde jämt (nästan) med en sådan timmerbil i bollebyggdsbacken med min FH16 med 90 000 mil på mätaren och 62 ton totalvikt så skulle jag nog satsa på en Volvo.

Vi har en 144 med 460 häst på jobbet och den är så slö så att det liknar inget, man kör jämt i backarna med den med våran FH12 420.

Så scanias hästar ger jag inte mycket för. :fakta

Kör du också timmer? va har du för bil? vad heter åkeriet?

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Just nu kör jag en slö gammal FL10:a snacka om skit, den rasar vilken dag som helst. Det enda som e bra på den e det låga insteget.

Skall snart börja att köra bulk för ett nytt företag å då e det Scania 144 470 som gäller. Jag har alltid gillat scania men fick övningsköra en ny FH12 420.

Idag finns inga dåliga lastbilar det enda som skiljer e ju smaken, men volvos stol ger jag inte mk för inte vxl lådan heller. men bra instrumentering och hytt dock.

Få se om scania skuvar upp effekten i 164 580 när nya hytten kommer i höst, har ju alltid vart så tidigare. Lägger väl nivån på 620hk, allt för att vara värre än volvo.

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Thundercat skrev:
Vilken låda var det du körde med? I-shiften är ju grym.

Vanliga 12 vxl range/split. Verkade lite trög i vissa lägen.

Men jag gillar volvos bromsar i staden = nyper bra, scania när mer finkänslighet behövs = fina att dosera när man kör under utlastare för bulk.

Men men den berömda röv smaken brukar ju avgöra.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
SmacK skrev:
Kör du i borås? Själv kör jag lastvxl i göteborg scania 124 :tummenupp

Jag utgår ifrån Borås och jag kör till Götet ganska ofta antingen till Renova på Sävenäs, Tagenetippen eller Skrotfrag. Kör jag inte till Götet så bär det av till Halmstad, Skara, Falköping, Norrköping, Linköping eller Kumla, det händer också att jag kör i Borås hela dan.
Men nu har jag precis gått på semester i 4 veckor så nu ska jag bara slappa.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...