TomK skrev:625 har aningen större borr på cylindern och det är några små uppdateringar i motorn (lager o.d.). Man har även bytt förgasare från Dell'Orto till Keihin. Både 620 och 625 har balansaxel (dök upp på 620: orna runt -99 har jag för mig). Sista 620:n kom 2001 och är en väl beprövad motor.
BeerDrinker skrev:Det är samma borrning på båda 101mm men slag
längden är det skillnad på... 620-76mm 625-78mm
och 660 har 102mm borr och 80mm slag.
TomK skrev:Samma chassi, men det var något i gaffeln som ändrats - inget som jag har kunnat märka någon skillnad på dock. Effekten är tämligen lika, men Keihin-fuggen på 625:an har acc.pump och är överlag en bättre förgasare, så där märker man vid gaspåslag att det skiljer en del. Fast för runt 3.000 kan man köpa sig en Mikuni TM40 till 620:n och kommer då nästan ikapp.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |