620 Vs 625

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Jag undrar vad det är för skillnad på 620 och 625, har 625:an balansaxel?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
625 har aningen större borr på cylindern och det är några små uppdateringar i motorn (lager o.d.). Man har även bytt förgasare från Dell'Orto till Keihin. Både 620 och 625 har balansaxel (dök upp på 620: orna runt -99 har jag för mig). Sista 620:n kom 2001 och är en väl beprövad motor.
 

BeerDrinker

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Arlöv
Hoj
ingen hoj
Öööhh!!

TomK skrev:
625 har aningen större borr på cylindern och det är några små uppdateringar i motorn (lager o.d.). Man har även bytt förgasare från Dell'Orto till Keihin. Både 620 och 625 har balansaxel (dök upp på 620: orna runt -99 har jag för mig). Sista 620:n kom 2001 och är en väl beprövad motor.


Det är samma borrning på båda 101mm men slag

längden är det skillnad på... 620-76mm 625-78mm

och 660 har 102mm borr och 80mm slag.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Re: Öööhh!!

BeerDrinker skrev:
Det är samma borrning på båda 101mm men slag

längden är det skillnad på... 620-76mm 625-78mm

och 660 har 102mm borr och 80mm slag.

Hmm, så det var så det var... hade inte sprängskisserna att verifiera med idag :)
 

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Skiljer effekten mellan dessa eller är det bara marginellt? Har kehinförgasaren axpump? är dom chassimässigt lika?
Jag står i valet och kvalet vilken jag ska köpa, skiljer ju en del i pris.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Samma chassi, men det var något i gaffeln som ändrats - inget som jag har kunnat märka någon skillnad på dock. Effekten är tämligen lika, men Keihin-fuggen på 625:an har acc.pump och är överlag en bättre förgasare, så där märker man vid gaspåslag att det skiljer en del. Fast för runt 3.000 kan man köpa sig en Mikuni TM40 till 620:n och kommer då nästan ikapp.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag har kört bägge å inte märkte jag någon feeeeeet skillnad, det enda är att de med dellortaförgasare..... gärna lägger av vid stoppis.....

Köp den som e mest välvårdad....... du kommer inte köra ifrån någon för att du åker en 625 istället för 620......


TomK skrev:
Samma chassi, men det var något i gaffeln som ändrats - inget som jag har kunnat märka någon skillnad på dock. Effekten är tämligen lika, men Keihin-fuggen på 625:an har acc.pump och är överlag en bättre förgasare, så där märker man vid gaspåslag att det skiljer en del. Fast för runt 3.000 kan man köpa sig en Mikuni TM40 till 620:n och kommer då nästan ikapp.
 

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Ja då är knappast en ett år nyare 625:a värd 10 000:- mer eller? -ungefär samma mil
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top