640 vs 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
eisbaer skrev:
Kickhelvete, annars finns det ingen anledning. Men jag börjar äntligen få igång fanskapet så..

Alla ar vi nyborjare nan gang! :lol

Gissa om jag hade problem nar mina 625/660 var nya!
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Emmi skrev:
Har du fortfarande jätteproblem med det? :va

Ja :) Var snäll! Kanske har sjunkit till moderata problem dock. Fick igång den på 5e igår o 3e imorse. Så finns kanske hopp för mig med.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
eisbaer skrev:
Ja :) Var snäll! Kanske har sjunkit till moderata problem dock. Fick igång den på 5e igår o 3e imorse. Så finns kanske hopp för mig med.

Hur är det när den är varm, lättare att starta då?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
eisbaer skrev:
I början upplevde jag den som det men nu vette fan.

Om andra också har svårt att få igång den kanske du ska testa att byta stift, eller har du testat det?

Hur långt har den gått, nyställda ventiler?
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Emmi skrev:
Om andra också har svårt att få igång den kanske du ska testa att byta stift, eller har du testat det?

Hur långt har den gått, nyställda ventiler?

135 mil idag, nyställda ventiler och startade på första imorse. Så min teknik har varit helt åt helvete eller nått.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
eisbaer skrev:
135 mil idag, nyställda ventiler och startade på första imorse. Så min teknik har varit helt åt helvete eller nått.

Bra att det går framåt iaf. Om du fortsätter ha problem så checka stiftet...
Min var lite svårare att få igång efter ventilerna ställdes och den är kall.
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
pini skrev:
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu

Busenkelt... Bara lite tidsödande att fylla oljemängden i ramen genom en liten tunn gummislang (men det går att lägga hojen ner och "hälla" direkt i från flaskan också!)... annars inge mystiskt eller konstigt... :tummenupp

/G
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
pini skrev:
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu

Nej det är det inte. Medföljer dessutom manual med bilder så det är svårt att misslyckas =)
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
pini skrev:
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu


Det är enkelt. Och det går ganska fort att få i oljan i ramen med en vattenflaska med sån plastslang som man dricker ur.
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Göran_Gullbro skrev:
Busenkelt... Bara lite tidsödande att fylla oljemängden i ramen genom en liten tunn gummislang (men det går att lägga hojen ner och "hälla" direkt i från flaskan också!)... annars inge mystiskt eller konstigt... :tummenupp

/G
Fyll hela oljemängden som skall vara , i motorn å öppna "pluggen" i ramen å starta hojen och låt den gå på tomgång tills det kommer olja ur hålet KLART!!!
Det tar en stund innan oljan kommer ur pluggen och när det kommer var med
och slå av motorn!!! :banana
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Appropå ämmnet.

Förlåt att jag byter ämne till där vi startade men, ni kommer ändå att rata mig.

Det blev en 660.... en XT660x.
I och med att jag kommer pendla mycket med maskinen blev det för mycket meck per mil med KTM..

:tungan
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Balthazar skrev:
Förlåt att jag byter ämne till där vi startade men, ni kommer ändå att rata mig.

Det blev en 660.... en XT660x.
I och med att jag kommer pendla mycket med maskinen blev det för mycket meck per mil med KTM..

:tungan

Grattis! Hoppas du kommer att trivas med den. :tummenupp
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
eisbaer skrev:
Grattis! Hoppas du kommer att trivas med den. :tummenupp

Det tror jag att jag kommer göra. Är visserligen forfarande lite öm där bak efter 30mil motorväg hem. Men vad jag har förstått så är det inget mot KTM.

Lite posör-varning är det visserligen. :)
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Bobbo V skrev:
Jag slog till på den där 660:n ja! Toknöjd är jag! :) Det ända jag kan klaga på är viviivivbraraaatittiionerna ;) men efter några km så tänkte jag inte på det längre.

Bilder
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19361
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19360

Ang. kicken så fick jag igång den första gången jag provade, busenkelt.

om du ska ha spegel på hojen! så skaffa en duke spegel får ett litet fränare utseende :yoparty
Hoppas att du får mycket kul med den
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Anders 640 skrev:
Fyll hela oljemängden som skall vara , i motorn å öppna "pluggen" i ramen å starta hojen och låt den gå på tomgång tills det kommer olja ur hålet KLART!!!
Det tar en stund innan oljan kommer ur pluggen och när det kommer var med
och slå av motorn!!! :banana


Varför inte bara fylla på direkt i ramen?? Låter minst lika smidigt som att kicka igång o krångla.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top