eisbaer skrev:Kickhelvete, annars finns det ingen anledning. Men jag börjar äntligen få igång fanskapet så..
Alla ar vi nyborjare nan gang!
Gissa om jag hade problem nar mina 625/660 var nya!
eisbaer skrev:Kickhelvete, annars finns det ingen anledning. Men jag börjar äntligen få igång fanskapet så..
eisbaer skrev:Kickhelvete, annars finns det ingen anledning. Men jag börjar äntligen få igång fanskapet så..
Emmi skrev:Har du fortfarande jätteproblem med det?
eisbaer skrev:Ja Var snäll! Kanske har sjunkit till moderata problem dock. Fick igång den på 5e igår o 3e imorse. Så finns kanske hopp för mig med.
Emmi skrev:Hur är det när den är varm, lättare att starta då?
eisbaer skrev:I början upplevde jag den som det men nu vette fan.
Emmi skrev:Om andra också har svårt att få igång den kanske du ska testa att byta stift, eller har du testat det?
Hur långt har den gått, nyställda ventiler?
Bobbo V skrev:Jag slog till på den där 660:n ja! Toknöjd är jag! Det ända jag kan klaga på är viviivivbraraaatittiionerna men efter några km så tänkte jag inte på det längre.
Bilder
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19361
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19360
Ang. kicken så fick jag igång den första gången jag provade, busenkelt.
eisbaer skrev:135 mil idag, nyställda ventiler och startade på första imorse. Så min teknik har varit helt åt helvete eller nått.
pini skrev:är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu
pini skrev:är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu
pini skrev:är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu
Fyll hela oljemängden som skall vara , i motorn å öppna "pluggen" i ramen å starta hojen och låt den gå på tomgång tills det kommer olja ur hålet KLART!!!Göran_Gullbro skrev:Busenkelt... Bara lite tidsödande att fylla oljemängden i ramen genom en liten tunn gummislang (men det går att lägga hojen ner och "hälla" direkt i från flaskan också!)... annars inge mystiskt eller konstigt...
/G
Balthazar skrev:Förlåt att jag byter ämne till där vi startade men, ni kommer ändå att rata mig.
Det blev en 660.... en XT660x.
I och med att jag kommer pendla mycket med maskinen blev det för mycket meck per mil med KTM..
eisbaer skrev:Grattis! Hoppas du kommer att trivas med den.
Bobbo V skrev:Jag slog till på den där 660:n ja! Toknöjd är jag! Det ända jag kan klaga på är viviivivbraraaatittiionerna men efter några km så tänkte jag inte på det längre.
Bilder
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19361
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19360
Ang. kicken så fick jag igång den första gången jag provade, busenkelt.
Anders 640 skrev:Fyll hela oljemängden som skall vara , i motorn å öppna "pluggen" i ramen å starta hojen och låt den gå på tomgång tills det kommer olja ur hålet KLART!!!
Det tar en stund innan oljan kommer ur pluggen och när det kommer var med
och slå av motorn!!!
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |