M@tte
Medlem
Har du fått fyr på maskineriet än? Jävlades också någon dag innan jag kom på hur den ville bli behandlad. Någon här sade att det är en "invigningsritual" man går igenom
Aphex skrev:2490110Har du fått fyr på maskineriet än? Jävlades också någon dag innan jag kom på hur den ville bli behandlad. Någon här sade att det är en "invigningsritual" man går igenom
bratwurst skrev:2491178
Är en 660 utan stypningar mer svårstartad än en med? För i sånt fall skulle man kunna sätta i strypningarna och köra in den, men det kanske varken gör till eller från?
bratwurst skrev:2491178Endel skriver ju att dom kickar igenom en gång, men vilket läge har ni kolven i när ni börjar kicka igenom. För är det då den börjar bli hård så har ni ju faktiskt kolven i ett annat läge än mig genom kick fasen.
Ebbe skrev:2491290NEJ! Med strypningarna går en 660 som en påse nötter + att den blir svårstartad. Utan strypningar och med rätt kickteknik är en 660 hur lättstartad som helst.
Ett problem på nya stånkor brukar kunna vara att just tomgången är för lågt ställd och då går det f-n inte att få igång dom. När ni fick igång den, rykte det svart ur avgasröret? Gick den bra när du körde? Smällde den mycket vid gasavslag?
Emmi skrev:2491423Åk till en verkstad och fråga mekanikern om det är nåt galet eller om det är du som har tokfel teknik och be han i så fall visa.
sacsters skrev:2493311jag säger ju att det är nåt "knas"..... kolla om cykeln är strypt eller inte...... ställ sedan in förgasaren som det står i boken......
om ni bara får igång den på rull, så tyder det på att nått e fel.....
ta en dag eller två för att ställa in ventiler och fugge...... det tar ett tag men det är värt det...... lovar.....
d e viktigt att du har rätt munstycken, att bränsle/luftblandningen är bra, tomgången är rätt..... faan det är ju en en-stånka på 660 kubik. som snurrar typ 2 varv på en kick..... klart allt måste stå rätt......
kan du inte själv...... be en kompis med lite erfarenhet av motorer...... så klarar ni det där.... läs manualen.....
lycka till.....
För litet lågfartsmunstycke.Testa att skruva ut blandskruven 1/2-1varv till.Lågfartmunstycke och blandskruv arbetar parallellt.bratwurst skrev:2493894
En sak till som jag noterat är att hojen "rider" lite på gasen. Gasar man till och släpper så sjunker inte gasen omedelbart utan behåller högre varv ett tag. Vad kan det bero på? Tyder det på att nått är galet inställt?
/T
Åmotar´n skrev:2493934För litet lågfartsmunstycke.Testa att skruva ut blandskruven 1/2-1varv till.Lågfartmunstycke och blandskruv arbetar parallellt.
bratwurst skrev:2493894
En sak till som jag noterat är att hojen "rider" lite på gasen. Gasar man till och släpper så sjunker inte gasen omedelbart utan behåller högre varv ett tag. Vad kan det bero på? Tyder det på att nått är galet inställt?
/T
bratwurst skrev:2493894
/T
bratwurst skrev:2494037Hur kan det vara förlitet från fabrik? Eller är det nått som borde bytts vid avstrypningen. Nått munstycke är iaf urplockat, för jag fick ju med alla strypgrejerna.
Ska testa att skruva ut bränsle/luft-blandnings skruven lite, då kanske den får stabilare(något högre) tomgång vid kallmotor också?
/T
Cervantes skrev:2494134Original sitter 45 vill jag minnas som även oftast sitter kvar efter avstrypning men bör bytas till ett 48
bratwurst skrev:2496620Påverkar det startegenskaperna??
bratwurst skrev:2496620Påverkar det startegenskaperna??
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|