660 start problem!!

Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Zana skrev:
Jo, men då måste jag ha den relativt högt upp... tomgången alltså, och det funkar inte när man fastnar i kö eller rödljus... Då kokar kylarn över efter ett tag... Och det är inge bra......................

Men HW: Satt det standard-lågfartsmunstycke i nu eller? Så jag slipper demontera knasarn innan affärsbesöket.........................??

Eller tycker ni jag ska satsa på några runt 50 som någon ovan föreslog...??


/Zana

Ett munstycke kostar ju inga pengar och är lätt att byta så det är bara testa
dig fram tills det funkar som det ska.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Nightwish skrev:
Ett munstycke kostar ju inga pengar och är lätt att byta så det är bara testa
dig fram tills det funkar som det ska.

Idag köpte jag ett på 48. Och nu har jag tomgång.. yeehaa...

Det satt ett 45 monterat... jävligt skumt...

Jaja...
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
hey Zana!!!
om du har ett bra slipon, kan du nog köra med ett 50 i lågfart.

å sen apropå blandskruv hit-å-dit;
-I "bruksanvisningen" till din 660 står det bra förklarat hur du skall ställa in för att få rätt blandning...

i min bedienungsanleitung så står det på sidan 38 i den engelska delen!!!


annars kan det ju vara kul å bänka den :kär
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Raggarn skrev:
hey Zana!!!
om du har ett bra slipon, kan du nog köra med ett 50 i lågfart.

å sen apropå blandskruv hit-å-dit;
-I "bruksanvisningen" till din 660 står det bra förklarat hur du skall ställa in för att få rätt blandning...

i min bedienungsanleitung så står det på sidan 38 i den engelska delen!!!


annars kan det ju vara kul å bänka den :kär

Ähh, 48 verkar funka fint... Förövrigt är det ett helsystem i titan.. :banana

Blandskruven är inga problem, började bara tvivla på min kompetens eftersom jag inte fick tomgången att lira...

Ang. bänkning så fick jag med en bänkningsutskrift, och 58hk låter ju ok, men den står det att vridet ligger en liten bit över 40... Borde inte det vara avsevärt högre? Skulle vilja bänka den själv...

Men det sitter en FR-kam monterad nu, och eftersom den lägger kraften/vridet högre uppi registret vill jag montera standardkammen... Roligare att ha effekten lägre ner när man inte kör som en kamikazepilot... =)


Skulle väldigt gärna prova nånannans 660 och jämföra känslan av drag i maskinen... Nån?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
dukeIIfbg skrev:
De LÅter Inte SÅ Mycke Ja hadde 54,5hk PÅ Bakhjulet PÅ Min Dukeii FrÅn 02


Aaaaa... Kanske jag som läser fel på grafen...

Men iallafall.... =)
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top