690 Duke R går hackigt och ryckigt i låga farter

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
2x Kawasaki Z1000 -77 samt XR650R
Har hela tiden stört mig på att den varit lite svårkörd i låga hastigheter, ryckig och hetsig men idag då rann det över totalt när hojjäveln tjyvstannar tre gånger i en rondell, sen fortsatte den gå jävligt ojämnt. I högre farter, 80-85+ så är den hur snäll som helst däremot. Inbillar mig att det är sprutet som lever fan. Sitter ett Sebring Twister-slipon på som den ska vara mappad efter, hur kan man kolla om det stämmer? Har tid för 750-milaservice nu på tisdag, oljebyte och ventilkoll, är det något jag bör be dem kolla i övrigt?

Kör för övrigt på mellanläget på effektväljaren då vrålhetsläget kör den totalt okörbar i farter under 70

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag tyckte min 690 var skitjobbig att köra i låga farter inne i stan typ under 20 km/h för den var så himla ryckig i gången. Men därefter tyckte jag det funkade fint att köra.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
690:n är tyvärr så! Den belönar när man gasar, men är jätterycking vid fiskörning.
Det hjälper dock mycket att justera bort det stora spelet på gasen om ni inte redan gjort det.

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
2x Kawasaki Z1000 -77 samt XR650R
Hmm okej. Jag inbillar mig att det är något som är fel alltså för det är verkligen extremt. Vissa pratar om neddrevning för att den skall bli mer lättkörd, någon som testat?
Det jag är mest osäker på är mappningen, om den verkligen stämmer, hur kan man kolla det?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC