7 juni Custom Bike Show i Norrtälje

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Dom länkar till andra klubbar med, tex Rapido mc. Är dom med i det du beskyller Twin Club för? :confused: :va

Att länka till hojklubbar på sin hemsida är helt naturligt, men när man länkar till klubbar med grå verksamhet så är det i mina ögon ett stöd för den klubben.
Rapido är väl för fan inte med i detta, att dom länkar till en massa andra klubbar innebär väl för fan inte att dom hör ihop med HA, du har väl mer än 2 hjärnceller att tänka med.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Att länka till hojklubbar på sin hemsida är helt naturligt, men när man länkar till klubbar med grå verksamhet så är det i mina ögon ett stöd för den klubben.
Rapido är väl för fan inte med i detta, att dom länkar till en massa andra klubbar innebär väl för fan inte att dom hör ihop med HA, du har väl mer än 2 hjärnceller att tänka med.

Du har rätt, i länk beskrivningen jag skrev.

Men vill du ha svar från klubben varför de har vissa länkar tror jag att jag kan ordna ett möte.

Att beskylla klubben som ordnar landets största mc utställning, med det du skriver utan att ha täckning så blir jag arg.

PM mig så kan jag nog fixa att du och jag kan fråga dem hur det ligger till. :tummenupp
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
jag ska dit. brukar va kul. och så brukar det finnas så snygga kläder att köpa där.
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Du har rätt, i länk beskrivningen jag skrev.

Men vill du ha svar från klubben varför de har vissa länkar tror jag att jag kan ordna ett möte.

Att beskylla klubben som ordnar landets största mc utställning, med det du skriver utan att ha täckning så blir jag arg.

PM mig så kan jag nog fixa att du och jag kan fråga dem hur det ligger till. :tummenupp

Jag har inget behov att träffa dom och fråga varför man länkar si och så. jag har bara konstaterat att man gör så och dom har nog en anledning till det. God natt och sov gott, att bli arg tar bara på energin som kan användas till nåt vettigare.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Jag har inget behov att träffa dom och fråga varför man länkar si och så. jag har bara konstaterat att man gör så och dom har nog en anledning till det. God natt och sov gott, att bli arg tar bara på energin som kan användas till nåt vettigare.


Twin Club Mc är en av Sveriges äldsta klubbar, d bildades officiellt våren 1969av några mc-intresserade grabbar på ett fik i Norrtälje.

Men som både du och jag vet så finns en viss modell vad det gäller klubbar med ryggmärken i detta landet nu förtiden.

Där kanske du har en anledning.

God natt och sov gott, en annan tog flexledigt i morgon. :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skulle HA ha något med träffen att göra skulle den definitivt inte få tillstånd från polisen och kommunen.

Nu var det iofs väldigt nära att det ändå blev nej pga. dom bråken som var förra året. Beslutsfattarna funderade på att säga nej men gav det hela en chans till. Blir det något strul denna gång så är det kört nästa år.
Dessutom lär polisen synas mer i år.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Skulle HA ha något med träffen att göra skulle den definitivt inte få tillstånd från polisen och kommunen.

Nu var det iofs väldigt nära att det ändå blev nej pga. dom bråken som var förra året. Beslutsfattarna funderade på att säga nej men gav det hela en chans till. Blir det något strul denna gång så är det kört nästa år.
Dessutom lär polisen synas mer i år.


Ska nog mer till än ett knivslagsmål för att stänga ner custom bike show.
Så mycket som det betyder för Norrtälje stad.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
:7peta Swedish Bikemeet....

Har ingen aning om vad som hände där eller ens vad det är för någonting.. men jag tror endå att det är för bra för Norrtälje för att dom ska ta bort custom bike show för några enstaka slagsmål.

Tittar man på american car show som också är en väldigt stor sak för Norrtälje så är det mycket mer fylla, bråk och förstörelse än det är på custom bike show, och vad jag vet så har det aldrig varit någon diskution om att sluta med den..

Så jag tror inte att det är någon risk att VM i motorcyckel bygge kommer att försvinna från Norrtälje så länge Twin club orkar arangera det..

Go Norrtälje..:yoparty
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Givetvis hoppas jag det är kvar jag med även om jag nu inte gillar kromslädar men som företelse så är det en rolig grej.

Swedish Bikemeet var bara norra europas största hojträff innan polisen bestämde sig för att ta betalt för sin närvaro, 2,8 miljoner ville dom ha för att vara exakt. Googla lite så får du veta mer på den punkten.
Skälet som uppgavs var att det krävdes en så stor polisinsats var närvaron av Bandidos, Outlaw & HA. Dessa skall ju punktmarkeras, osv..

Förra året var det någon knivfight mellan Outlaws & Bandidos i Norrtälje. Detta var skälet till att polisen & kommunen förde en dialog och funderade på att inte tillåta det hela.
Nu gav man dock Twin Club en till chans då lyckats bra hittills.
Jag har haft viss insyn i processen tack vare en kompis.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Swedish bikemeet dog pga att snuten ville ha pröjs ja.

Norrtälje har aldrig varit hotat nej. Ingen "dialog" har förts på så vis som beskrivet ovan...


oxå insatt..

Fast det beror väl på källa kanske

Jag ska iaf dit för första ggn i mitt liv i morgon...
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Givetvis hoppas jag det är kvar jag med även om jag nu inte gillar kromslädar men som företelse så är det en rolig grej.

Swedish Bikemeet var bara norra europas största hojträff innan polisen bestämde sig för att ta betalt för sin närvaro, 2,8 miljoner ville dom ha för att vara exakt. Googla lite så får du veta mer på den punkten.
Skälet som uppgavs var att det krävdes en så stor polisinsats var närvaron av Bandidos, Outlaw & HA. Dessa skall ju punktmarkeras, osv..

Förra året var det någon knivfight mellan Outlaws & Bandidos i Norrtälje. Detta var skälet till att polisen & kommunen förde en dialog och funderade på att inte tillåta det hela.
Nu gav man dock Twin Club en till chans då lyckats bra hittills.
Jag har haft viss insyn i processen tack vare en kompis.


Har nu pratat med en kompis som känner Marlon som är grundare för klubben och arangerar custom bike show, och enligt honom så hade det aldrig varit någon diskution att stoppa det eller ta ut massa betalt för att ha polis där..

Så säg åt din "polispolare" att han snackar massa #¤%&..:sissy
 
Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Vilken show! Perfekt arrangemang och fin stämning bland mästerbyggena. Inte en "Bandildos" i sikte......under cover i år?
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Guldväder och mycket hojar..
Bra tajmat med årets varmaste dag.
Lyckades till och med bränna mig på axlarna även fast jag hade t-shirt på.. :brinnerup
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Roligt var i köerna i mot stan så snirklade sig hojar hela tiden, kom ett litet gäng med en HA i täten och en liten grabb på tanken, de släpptes igenom samtidigt som ett annat gäng samtidigt blev invinkade.


Har aldrig sett så många 50+ med fullkitade nya HD och lösfläta i nacken hoho
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top