70 kr litern för racingbränsle??!!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Blev idag uppringd av en firma i Spånga, Stockholm som lämnade besked om vad de tar för "Agi Racing 102".

Dunk om 25 liter: 1.692 kr + frakt 50 kr

70 kr litern!!!

:dummer :skrämd

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Öh, top fuel bensin ? :p

Köp tillsats istället för 60kr eller vad det var, och häll i några centiliter i din tank för att öka oktanvärdet. En 60kr flaska räcker säkert en hel säsong.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Nyteknik skrev:
Blev idag uppringd av en firma i Spånga, Stockholm som lämnade besked om vad de tar för "Agi Racing 102".

70 kr litern!!!

Jag körde just förbi macken där jag jag till min förvåning såg att racingbränslet nu gått upp till 9.63... Men, så vet jag att 7,50 hamnar i Bosses ficka också, så då känns det OK!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Han måste fanken snurrat till det.. har svårt att tro de mer än dubblat priset på ag102 från förra året..

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Säg till när ni börjar köra på nitrometan i era hojar så kommer jag o tittar.
:rofl

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Har för mig att Elf soppan kostar runt 40kr litern och den anses vara bäst....

Nyteknik skrev:

70 kr litern!!!

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
när jag mejlade till ag sa de att soppan skulle kosta typ samma...... du är säker på att det är ag`s race soppa du frågat om?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
titum skrev:
när jag mejlade till ag sa de att soppan skulle kosta typ samma...... du är säker på att det är ag`s race soppa du frågat om?

Enligt "Stockholm/ML Reklam&Racing/RHK" i Spånga kostar AG Racing Formula 102 1.692 kr för 25 liter.
Alltså 70 kr / liter. :fakta

Nu ringde jag Forsman Motor och de tar 700 kr för samma kvantitet.
Alltså 28 kr / liter.

Stockholm/ML Reklam&... :dummer

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Enligt "Stockholm/ML Reklam&Racing/RHK" i Spånga kostar AG Racing Formula 102 1.692 kr för 25 liter.
Alltså 70 kr / liter. :fakta

Nu ringde jag Forsman Motor och de tar 700 kr för samma kvantitet.
Alltså 28 kr / liter.

Stockholm/ML Reklam&... :dummer

Hähä, ML försöker väl ta igen lite på priset när jag handlade av honom för 25kr/l förra året då ;)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Hähä, ML försöker väl ta igen lite på priset när jag handlade av honom för 25kr/l förra året då ;)

Äh, det måste ju vara något fel. Det snurrar runt, runt där i Spånga gissar jag.

Ska få hjälp av Pär Utterström i veckan att ställa in tändning och klämspalt. Har just upptäckt att vi har en liten verkstad här i området där jag bor. Så jag slipper kräla på garagegolvet i dunkel belysning. Ska ta loss motorn ikväll och bära (orkar man det?) den till verkstaden för att kunna vara noggrann. Hur ställer du din tändning? 1,7 mm eller mindre?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Äh, det måste ju vara något fel. Det snurrar runt, runt där i Spånga gissar jag.

Ska få hjälp av Pär Utterström i veckan att ställa in tändning och klämspalt. Har just upptäckt att vi har en liten verkstad här i området där jag bor. Så jag slipper kräla på garagegolvet i dunkel belysning. Ska ta loss motorn ikväll och bära (orkar man det?) den till verkstaden för att kunna vara noggrann. Hur ställer du din tändning? 1,7 mm eller mindre?

klämspalt? squish menar du? 0.65-0.7 kommer jag åka med i sommar.
Kör aldrig med tändningen avancerad, ibland backar jag den lite, men oftast åker jag med den på "standard-läget".

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
klämspalt? squish menar du? 0.65-0.7 kommer jag åka med i sommar.
Kör aldrig med tändningen avancerad, ibland backar jag den lite, men oftast åker jag med den på "standard-läget".

Klämspalt har det kallats av flera jag talat med. Det kanske är samma sak som "squish"? Jag menar avståndet mellan cylinderns övre del och kolvens dito. Det man justerar med cylinderfotspackningen/ar. Vad innebär 0,65-0,7? Jag har blivit rådd att ställa tändningen på 1,5–1,7 mm. Inte 1,3 mm. Men vad det innebär ska Pär förkara/visa i veckan - hoppas jag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
Öh, top fuel bensin ? :p

Köp tillsats istället för 60kr eller vad det var, och häll i några centiliter i din tank för att öka oktanvärdet. En 60kr flaska räcker säkert en hel säsong.

Är inte att rekommendera till 250 Racers eftersom risken för spikningar, och medföljande deformationer på kolvar och toppar, blir för stor.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
aspen fuel kostar ca:20 kr/l.... 108 oktan :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
R1 racer skrev:
Står ett fat Toulen på jobbet he he....det ska vara oktan höjade tydligen o hört folk tillsätter det till bensinen.

Mest dragracingkillar och de kör inte med hög belastning lika länge som en hårt trimmad tvåtaktsracer. Han kan ju prova men riskerna med det om man inte vet vad man gör är överhängande och då blir det betydligt dyrare än att köpa 102 okatnig soppa.

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Goodstuff skrev:
Mest dragracingkillar och de kör inte med hög belastning lika länge som en hårt trimmad tvåtaktsracer. .
:va :va Hur ofta smäller motorer på dragracing jämfört med på 2-taktsrace?

Om din motor inte har användning av högoktanig soppa går den sämre om du tippar i 102 oktan än 95. I regel ger höga oktantal sämre brinnhastighet= sämre effekt.
Racesoppa med höga brinnhastigheter ger därimot högre effekt.

Blanda egen soppa för 13 spänn litern.
Står 25 liter oktanhöjade medel i mitt garage som du kan få köpa :tummenupp
(Xylen och toluen)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
SM 570 RR skrev:
Blanda egen soppa för 13 spänn litern.
Står 25 liter oktanhöjade medel i mitt garage som du kan få köpa :tummenupp
(Xylen och toluen)

Detta skulle troligen ha gjorts för länge sedan av dem som kör RR med tvåtaktare om det fungerar. Tydligen är det inte oktantalet alena som är viktigt.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!