74 på 30 väg?

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Svår abstinens och stor risk för återfall
Konstigt att han stannade då hastigheten översteg körkortsgränsen. Själv har jag alldrig stannat när hastigheten legat över körkortsgränsen.

30 gränser skall hållas och dom är inte satta utan orsak.
30 gränser håller jag alltid och det är självklart.

Född gasglad och vem är inte det?

Last edited:

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
hellbit skrev:
en polare körde 74km/h på EN 30KM/H väg idag och åkte fast. vad kan man
räkna med för straff? förutom fölorat körkort och 2000 kr i böter?

44 över på en 30-väg.....Skamligt,,,,, fan det kan vara min son som går över den vägen när han kommer.

Säger ingenting om fortåka på 70, 90 110 vägar, men det är 30 på vissa vägar av en solklar anledning,,,det finns oftast lekande barn i närheten...

Häng mig högt om Ni vill, men grabben som körde 74 på en 30-väg borde skämmas som en..........

GIXXERGRABBEN

Guest
warrior skrev:
vilka moralkärringar det finns här, killen frågar efter råd och han får massa skit jävligt onödigt. ta o skärp er

bästa inlägget på hela tråden.......alla kan väl för fan göra fel medvetet eller omedvetet :kocko

hur många är det här på SH som alltid håller hastigheterna i trafiken..??? nä just det..tror det inta är allt för många här forutom dom som knappt kommer upp i 30 :hihi

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
GIXXERGRABBEN skrev:
bästa inlägget på hela tråden.......alla kan väl för fan göra fel medvetet eller omedvetet :kocko

hur många är det här på SH som alltid håller hastigheterna i trafiken..??? nä just det..tror det inta är allt för många här forutom dom som knappt kommer upp i 30 :hihi

För det första så frågade han inte om råd, han frågade vad hans "kompis" borde få............Nä jag håller sällan hastigheten när det gäller 70/90/110-vägar. Men på 30 sträckor är min hastighet 30......Hans kompis 74 km/h är mest troligt inte omedvetet och om det vore så! så fick han sig en väckarklocka, jag kommer aldrig att tycka synd om någon som kör för fort på en 30-sträcka och åker fast, rätt åt dem. Kalla mig moralgubbe eller liknande, vem fan bryr sig

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Bandit1200 skrev:
Hade det varit i Frankrike så hade det blivit giljotinen direkt, utan bedövning.

Begränsningen 30 är viktigt att hålla så kanse det är ett bra straff... antalet återbrottslinger minskar då drastigt. :cool:

Last edited:

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
KawaChris skrev:
Nähä? Är det så? :hihi
Javisst.
Det gäller naturligtvis endast 30 skyltar eller lägre.

Alla andra skylter betyder fri fart. :cool:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Var det inte en rekomenderat 30 skylt? Stod nånstans i tråden. Rekomenderat 30 är 50 väg som dom tycker man ska köra 30 på. Det är skilnad mot rek:30 och 30. Ifall det är som jag fattat det så får han behålla kortet och betala böter.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
hellbit skrev:
kanske låter sjukt men det är en tunnel precis innan denne kontrollen och han ville höra skriket från sitt nya slip on. själv hade man ju dragit full gas om man sett snuten det var ju mitt i stan och de hade ju inte haft en chans att ta en isåfall. mig hade se aldrig tagit i alla fall.

Tufft att dra snuten :rolleyes: :3freak not

kithseefried

speed is life!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
fzr 1000 -87 i delar
LB_13 skrev:
Konstigt att han stannade då hastigheten översteg körkortsgränsen. Själv har jag alldrig stannat när hastigheten legat över körkortsgränsen.

30 gränser skall hållas och dom är inte satta utan orsak.
30 gränser håller jag alltid och det är självklart.

??????? satt alltid med en anledning ?????????????? vilket bull!!!
där jag bor har vi en slinga som leder ut från hålan där jag bor, där finns även en kurva vars jämte det ligger ett hus... MEN i detta hus bor en ilsken gubbjä..l som hatar allt med motor på! han har fått komunen eller nått att sätta upp 30 på en annars 50 väg :mad: ingen skola inge skymt okej ett övergångställe men jag kan i alla fall stanna där för gående i minst 80 utan däckskrik(med en sur golf.d med fadande bromsar)

636

#35 Rookie 600
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Yamaha R6 -03
hellbit skrev:
en polare körde 74km/h på EN 30KM/H väg idag och åkte fast. vad kan man
räkna med för straff? förutom fölorat körkort och 2000 kr i böter?

Jag åkte fast föra veckan 104 på 70 väg och dom på länstyrelsen sa att praxis
är två månader utan lappen.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...