Ason skrev:Skulle behöva lite ris och ros om de båda modellerna,...
martan skrev:ris...???
Jonas skrev:Här har du en bra tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16045
Förövrigt har jag kört hypersport 996BP och SPS ca 2000mil ihop utan större bekymmer. Största nackdelen är väl servicearna som är dyra på firma. Ca 7` för en tusenmila och 10` för en 2000mila, förutsatt att det inte är något som måste bytas utöver vanligt.
Ason skrev:Skulle behöva lite ris och ros om de båda modellerna,
kan inte så mkt om ducati men är rätt sugen på en twin och då ligger dessa närmast.
Så hjälp nu en okunnig krake att välja...
Vad har ni för erfarenheter?, fel och brister m.m...
Jonas skrev:Här har du en bra tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16045
Förövrigt har jag kört hypersport 996BP och SPS ca 2000mil ihop utan större bekymmer. Största nackdelen är väl servicearna som är dyra på firma. Ca 7` för en tusenmila och 10` för en 2000mila, förutsatt att det inte är något som måste bytas utöver vanligt.
willy skrev:Vet inte om det hjälper din fråga men jag har hört att 749R som kommer i år har 140 hästar och väger ca 165KG har jag för mig. Inte illa
Akta så inte bj.o.rn tar dig!starclassic skrev:ros...???
gthyni skrev:192 kg och 118 hästar enligt ducati.com
Micke N skrev:Jag har visserligen inte ägt någon av dessa hojar men jag hade en vanlig 748 innan jag köpte 998:an.
Och skulle jag råda någon att köpa en Ducati av "hyper" modell så skulle be denne att testa nån av tusenkubikarna (916, 996, 998, 999).
Det är sån otrolig skillnad på vrid i mellanregistret.
Jag kan visserligen bara tala om vad jag tycker men jag vart ganska tidigt sugen på en 996/8 efter att jag köpt 748:an.
Även om 748:an låter lika ballt som de större hojarna så saknade den lite kraft enligt min mening.
Dock kanske 748R är optimal för bankörning, om det är det du är ute efter?
Det bästa är ju så klart att testa lite olika modeller och bilda din egen uppfattning men det är ju lite svårt nu när det är vinter.
Ason skrev:Så satans mycket?
Pratade med en säljare på Bike corner i Karlstad
han påstod att servicarna kostade 3600kr/st?
Men så va han ju säljare också...
Poacher skrev:vad tusan görs per 1000e mil, är det kamremsbyte och så?
pajo skrev:Har för mig att man byter rem på R:modellerna varje 1000 mil. Annars så är det nog bara olja och filter som byts och sen står meckarna och dricker kaffe och beundrar hojen resten av servicetiden
Har ju både en 748R och en 996R. (Ska fö sälja en av dem )vågen skrev:...Tänkte möjligtvis gå över till hyper, och funderar riktigt starkt på en 748R (kanske 02'a). Men nu är min fråga om jag har roligare med en 748R på vägen eller om det är bättre med en 996BIP?
Men, 916-998 har ju bättre vrid. Jag har ju ALDRIG i helvettet råd med en 996R nu, inte ens att tänka på 998R (>200k beg)...
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |