8 ägare innan mig

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
Tycker det låter lite väl mkt. 8 ägare innan en själv.

Ska kolla på en r6 imorn och han skrev på mail. Att ägaren innan hade kört 2600 mil touring (den har tom handtagsvärmare) sen hade han kört 700 mil själv.

2 much lr?

Tacksam för svar (som vanligt :hihi )

// jf

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Min nsr är det 9ägare innan mig på =)

Den föddes -91, avställdes -95 och nu ställde jag på den -05 alltså typ mellan -91 och -95 har de varit många ägare :p

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Tja...
Klart att man funderar på om hojen haft ett större antal ägare, men det behöver inte betyda att det är något fel med den. Titta på den, provkör och gör grundlig undersökning av saker och ting som kan vara fel på hojen + allt annat du kan komma på... är allt ok så tycker jag du ska slå till om priset är rätt.

:tummenupp

KESO

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
.
Min kära cbr600f-87 har haft 18 ägare innan mig :tomten Men den spinner som en katt! Skulle iofs behöva lite ny lack osv....

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Det finns väl ingen som köper en R6 eller R1 för att köra touring?? Men som vanligt är det ju svårt att veta hur en hoj är körd innan. Jag köpte en RF900 som hade gått 1900 mil, och fick renovera lådan vid 2100 mil. Motorerna på sporthojar är ju gjorda för att köras hårt, och tål det också. Växellådan är väl den svaga länken. Många kör utan att avända kopplingen och det håller helt enkelt inte hur länge som helst. Men känns hojen bra när du provkör så finns det inget som säger att den inte håller minst 8-10000 mil.

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
Dioxin skrev:
Tja...
Klart att man funderar på om hojen haft ett större antal ägare, men det behöver inte betyda att det är något fel med den. Titta på den, provkör och gör grundlig undersökning av saker och ting som kan vara fel på hojen + allt annat du kan komma på... är allt ok så tycker jag du ska slå till om priset är rätt.

:tummenupp

Tack för tipset!
:)

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Ofta när det gäller fordon med hög premie så är det ju större antal _ägarbyten_ men inte nödvändigtsvis lika stort antal ägare i praktiken. Unga folk som köper något utan igentligen kolla igenom ekonomi och försäkring, "Oj vad dyrt det var, jag skriver den på farsan istället"

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tänk på att återförsäljare av mc kan stå som ägare. T ex en begagnad hoj som står på firma kan vara reggad med 4 ägare fast det egentligen bara är 2 som kört den.
Brukar stå om man kör en regkoll.

Devil 41

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
Kawasaki
sp33dy skrev:
Ofta när det gäller fordon med hög premie så är det ju större antal _ägarbyten_ men inte nödvändigtsvis lika stort antal ägare i praktiken. Unga folk som köper något utan igentligen kolla igenom ekonomi och försäkring, "Oj vad dyrt det var, jag skriver den på farsan istället"
Helt rätt.
Provkör mc,n hårt,det är din bästa referens.
antalet ägare som har brukat mc,n ser du via bilregristret.
Allan 55,ida 61,boende i ingmålspänning kan tyda på skenförsäkring??????
Handla om du vill ha......
:yoparty

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
fortsomfan skrev:

Ska kolla på en r6 imorn och han skrev på mail. Att ägaren innan hade kört 2600 mil touring (den har tom handtagsvärmare) sen hade han kört 700 mil själv.

2 much lr?

// jf

Det kanske inte har någon betydelse för just DIG, men räkna med att många köpare kan dra öronen åt sig (precis som du gör) när DU sen ska sälja den och den haft 9 ägare.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Går det inte att kolla upp ägarna, vad dom heter osv. Brorsans hoj som han köpte häromveckan har 7 ägare. Men det beror på att tidigare ägaren skrev över hojen på sin far efter varje säsong för att bryta helårsförsäkringen. Sen blev det ju en tillbakaskrivning när säsongen drogs igång igen. Kan ju vara något liknande på den du kollar på och då är det ju skitsamma.
hur som helst, kolla bara så att den funkar bra osv, och köp isf.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
fortsomfan skrev:

2 much lr?

// jf

Beror ju på årsmodell, samt hur den är skött, det kan vara så att den bytt ägare i samma familj pga försäkringsbyte, samt om den blivit inbytt så äger firman den och plussar på ett ägarantal utan att nyttjat hojen. Min hoj hade ett flertal ägare men få nyttjare då en av ägarna stod för 3 ägare då han ägde den själv ett tag, den skrevs på hans firma ett tag, samt han skrev den på sig själv ett tag.

Inte så mycket att haka upp sig på, mest viktigt att kolla att den som säljer är rättmätige ägare dock!

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
jP skrev:
Det kanske inte har någon betydelse för just DIG, men räkna med att många köpare kan dra öronen åt sig (precis som du gör) när DU sen ska sälja den och den haft 9 ägare.

Du tror inte man kan använda sunt förnuft och kika lite på när dom avrit ägare..olle 55 stod som ägare från oktober till mars...sedan samma ägare.Nisse 50 stod igen men från nov till april...vill du vara ännu grundligare så ring dom och fråga...jasså du kör sporthoj under vinterhalvåret du :hihi

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
FUBAR skrev:
Går det inte att kolla upp ägarna, vad dom heter osv. Brorsans hoj som han köpte häromveckan har 7 ägare. Men det beror på att tidigare ägaren skrev över hojen på sin far efter varje säsong för att bryta helårsförsäkringen. Sen blev det ju en tillbakaskrivning när säsongen drogs igång igen. Kan ju vara något liknande på den du kollar på och då är det ju skitsamma.
hur som helst, kolla bara så att den funkar bra osv, och köp isf.

Jag tror att man kan få ut namnet genom att använda VVs internettjänst där man får upp historiken via fax. Man fyller i regnr på sidan och anger sitt faxnummer.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Chiefen skrev:
Jag tror att man kan få ut namnet genom att använda VVs internettjänst där man får upp historiken via fax. Man fyller i regnr på sidan och anger sitt faxnummer.
Man kan tyvärr bara få info om de senaste två ägarna via fax. Skulle gärna vilja ha hela ägarhistoriken på en hoj jag kikat på men det verkar inte som att det går att ordna. 12 ägare på en -97:a får mig att börja fundera lite.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Antingen är det en tillfällighet, typ den har varit hos många som kanske insåg att sh inte va något för dem, eller så är det en problemhoj!

Scrub

Guest
Det jag skulle fundera på är att för varje ägare så finns det minst ett sätt att lösa ev problem.
Dvs. 18 ägare=18 olika sätt att lösa ev problem eller 18 olika sätt att göra service.

Beträffande antalet ägare så kan man visst få fram alla! Gå bara till närmsta handlare/verkstad så får dem fram det.
Så gjorde jag när jag köpte min senaste bil.

/Peter

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Estremo skrev:
Man kan tyvärr bara få info om de senaste två ägarna via fax. Skulle gärna vilja ha hela ägarhistoriken på en hoj jag kikat på men det verkar inte som att det går att ordna. 12 ägare på en -97:a får mig att börja fundera lite.

Klart det går att ordna men man måste ringa VV. På äldre hojar än -92 (har jag för mig) går det att spåra ägaruppgifter via Svensk Arkivinformation.

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
jag är själv tredje ägare på min hoj

fast jag köpte den ny / 0 mil på mätaren

det är 2 mc firmor som står som tidigare ägare

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Nybörjare skrev:
Du tror inte man kan använda sunt förnuft och kika lite på när dom avrit ägare..olle 55 stod som ägare från oktober till mars...sedan samma ägare.Nisse 50 stod igen men från nov till april...vill du vara ännu grundligare så ring dom och fråga...jasså du kör sporthoj under vinterhalvåret du :hihi

Du menar att det inte finns idioter där ute? :rolleyes:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...