8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
And now for something completely different.

E jäkligt impad av Petrucci! Han måste vara den föraren som utvecklats mest under 2015. Hoppas han får en fullt uppdaterad ducati nästa säsong!

Ja, han var ju en kul prick i presskonferensen med. :banana

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.

Vad häftigt. :)
Den videon gjorde min kväll.

Rossi har respekten hos sina medtävlande. Häftigt att se.
Alla utom två stycken kom upp jämte för att säga 'bra jobbat mannen'.

Hade Rossi, efter dessa två veckor, sjunkit i respekt i paddocken hade förarna
troligtvis kört förbi om de tyckt att han dragit ned sporten. Men det gjorde de inte.
Det var än en gång.. häftigt att se.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Från Twitter.

Mat Oxley ‏@matoxley
Looking at MotoGP archives. At 5 of last 9 dry Valencia GPs there wasn't a single change of lead in any MotoGP race. Shit track for passing

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Från Twitter.

Mat Oxley ‏@matoxley
Looking at MotoGP archives. At 5 of last 9 dry Valencia GPs there wasn't a single change of lead in any MotoGP race. Shit track for passing

Finalen avgörs alltså oftast av kvalet, och inte loppet. Inte riktigt det publiken önskar, skulle jag tro.

Jag antar att spansk final är skrivet i sten. Men men tanke på ovanstående skulle jag föredra om finalen flyttades till annan spansk bana.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Min åsikt

​Jorge Lorenzo är en kall, tråkig vinnarmaskin - Visst......han är världsmästare nu, men är han folkets världsmästare ?

Márquez - Tjänar lite dåligt...så han knäcker extra och är städhjälp åt Lorenzo när han har tid över.

Rossi - Den sanna hjälten ! - Till och med spanjorerna älskar honom mer än sina "egna" förare. Han är precis som en riktig hjälte ska vara.

...............Simoncelli - We miss YOU so much :(

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Vilken säsong det varit, bästa GP året på mycket länge. Värdiga världsmästare i varje klass, tät racing som avgjorts på sista racet i 2 klasser. Bättre upplägg för spänning kan knappast skapas :yoparty

Detta kommer gå till historien som sista året då Rossi hade chansen men han föll på eget skamgrep, Lorenzo var den snabbaste inget snack om den saken.
Marques visade att han inte tog skiten från Rossi, Pedrosa växte och var bäst när det inte gällde.
:hej

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Är ju såklart lite färgad, men nog tyckte jag det var väldigt konstigt att Marques inte gjorde en enda attack på Jorge.

Med det sagt tycker jag ändå Lorenzo är en värdig mästare, när han väl fick upp farten visade han att han var snabbaste föraren. Därför är då så jäkla tråkigt att han får så mycket skit.
Jag har ju väldigt väldigt svårt att tro att Lorre bad MM om hjälp.
OM nu MM saboterade för Rossi så är jag rätt säkert att han gjorde det på eget bevåg, och det är ju inget Lorre ska få skit för.
Karln vann VM, grattis till honom.
Rossi blev tvåa i en epok med fler "aliens" än på länge. Som "gammal gubbe" (Sorry Moss) och med de tunga säsonger han haft innan är det inte illa pinkat!

MM (eller Rossi) har ju tyvärr sett till att än hur mkt han vinner kommer han aldrig bli folkets GOAT...

Men jäkla rolig säsong, ser ju tyvärr inte så mycket Moto GP men nog tusan var det spännande i Valencia nu ändå!
Bra mycket roligare detta än när MM går och vinner med flera race kvar. =)
Bara hoppas på att det kan bli lite mer konsekvent inblandning i toppen av andra förare än de fyra nu till nästa år! =)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är ju såklart lite färgad, men nog tyckte jag det var väldigt konstigt att Marques inte gjorde en enda attack på Jorge.

Med det sagt tycker jag ändå Lorenzo är en värdig mästare, när han väl fick upp farten visade han att han var snabbaste föraren. Därför är då så jäkla tråkigt att han får så mycket skit.
Jag har ju väldigt väldigt svårt att tro att Lorre bad MM om hjälp.
OM nu MM saboterade för Rossi så är jag rätt säkert att han gjorde det på eget bevåg, och det är ju inget Lorre ska få skit för.
Karln vann VM, grattis till honom.
Rossi blev tvåa i en epok med fler "aliens" än på länge. Som "gammal gubbe" (Sorry Moss) och med de tunga säsonger han haft innan är det inte illa pinkat!

MM (eller Rossi) har ju tyvärr sett till att än hur mkt han vinner kommer han aldrig bli folkets GOAT...

Men jäkla rolig säsong, ser ju tyvärr inte så mycket Moto GP men nog tusan var det spännande i Valencia nu ändå!
Bra mycket roligare detta än när MM går och vinner med flera race kvar. =)
Bara hoppas på att det kan bli lite mer konsekvent inblandning i toppen av andra förare än de fyra nu till nästa år! =)

Nej, tvivlar starkt på att MM gjort något alls för att hjälpa JL. Om han gjort något är det för att stjälpa VR. På Sepang såg det mest ut som om han ville gnida in sin överlägsenhet i Rossis ansikte riktigt grundligt. Släppa om, köra om honom direkt, släppa om och köra om honom direkt om och om igen.
En förståelig reaktion på Rossis anklagelser. "Nu jävlar ska jag visa dig gubbjävel!"...

Och vad gäller att JL tackade den spanska armadan, det är väl hans vanliga benämning på de egna supportrarna? Naeh, att MM skulle hjälpa JL tvivlar jag starkt på.

Jag tror inte heller att MMs idoldyrkan av VR är en lögn heller.

Det enda Rossi gör med sina uttalanden är att skapa en bitter rivalitet med en av de aggresivaste och snabbaste förarna på gridden. Det är strategiskt oerhört dumt om han vill ta en titel till. Inte får det honom att se ut som en värdig mästare heller.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati