8 vurpor senare....

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag åkte på tjejenduroläger i fredags (anordnat at FMCK). 30 glada tjejer med stora förväntningar samlades på T2 i Skövde. På fredagskvällen blev det teori och förberedelser inför morgondagen. Klockan 8.00 på lördagsmorgonen skulle alla vara samlade och körklara. Efter två glas vin somnade jag snabbt. Men 16 personer i ett rum är inte ljudlöst. Sängarna gnisslade och någon snarkade. Nåväl. Vaknade 06.30.Upp och dra på sig hojkläder.*gäsp*

Bifogat

• varning.jpg
    varning.jpg
    106.3 KB · Visningar: 967
Last edited:

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi blev uppdelade i tre grupper. Eftersom jag e total nybörjare hamnade jag i grupp 1. Vi satte av mor körgården som bestod av en grussplan(jag som HATAR grus) med olika hinder. Det blev konkörning, över plankor, under bommar, mellan bommar, över tippbräda (där fegade jag), gasningar o bromsningar samt kurvteknik. I två timmar höll vi på Svetten forsade och man svor ramsor! Sen hände det: Jag vurpade en gång. Sen vurpade jag en gång till. Fick hojen över tån. ONT SOM FAAAAN!!!! Stukad tå och att växla gör ont. Lindade min stackars tå, tog en Ipren o sen upp igen. En timme till fick vi köra innan det vankades mat i det gröna.

Bifogat

• aj.jpg
    aj.jpg
    105.6 KB · Visningar: 973

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Efter lunch:
Ut på gräsplanen. Bara fortsätta med gasningar o bromsningar o kurvteknik. Lite fart började man kunna få. Jag stog i alla fall inte still i kurvorna… Armar o ben skakade av utmattning. Jag fullkomligt badade av svett. Men vi tog många små drickpauser och passade på att beklaga oss om hur trötta och skitnervösa vi var…Men våra instruktörer bara skrattade. De sa att hur mycket vi än gnällde, så hade vi världens största leende på läpparna. Han hade rätt. Vi hade vansinnigt kul! :p

Bifogat

• lunch.jpg
    lunch.jpg
    124.3 KB · Visningar: 944
Last edited:

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu var det dags för teknikbana. Jag fick panik när jag såg den (kom nu ihåg att jag e nybörjare). Den bestod av: Vallgrav, trappa, serpentinbana i backe mellan STORA stenar, två brädor( eller vippbräda) over diken, tvättbrädesbana, hopp och branta backar. Omkullkörning nummer tre kom när jag nästan klarat trappan. Jävla skit. Över båda spången med hjärtat i halsgropen. I backen kom vurpa fyra, och fem. Tack o lov pushade instruktören på mig. Han stog i backen och tog emot mig. – Så nu tar du nästa backe, sa han. Den är lättare. Och jag gjorde som han sa. – Nästa backe är ännu lättare. Jag lydde. Sen stog han bara och flinade åt mig. Han hade töjt på sanningen. Backarna blev bara svårare och svårre. Men jag klarade det :tummenupp . Efteråt var jag så trött att bara knäskydden och säkerhetsvästen höll mig uppe. Då var det dags för nästa moment: crossbanan.

Bifogat

• cross.jpg
    cross.jpg
    83.1 KB · Visningar: 944
Last edited:

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crossbanan var enorm. Jag gav mig ut med en kropp som skrek av utmattning. Men kul var det. Ända till jag kom uppför en tio meter hög backe. Nerför var det brant som faan och med två skarpa svängar i sand. Jag kramade bromsarna, vilket resulterade i vurpa sex. Jag svor, så att Gud måste ha hållt för öronen. Jag var så trött. Men ut igen. Men efter sjunde vurpan gav min kropp upp. Klockan var 18.00 när vi körde tillbaka för mat.

9 timmars körning intensiv körning på en dag!! Det räckte med dusch, bastu och lite vin så sov man gott.

Vaknade 6.00. Visste inte hur jag skulle ta mig ur sängen. ONT säger jag bara. Min stukade tå och ömma kropp skrek. Jag spydde :zpy tre gånger innan vi kom iväg klockan 8.00. Körgårdsträning och gräsbana igen. 8 vurpan.

När vi skulle köra enduro kunde jag knappt hålla mig kvar på hojen. Mjölksyra och utmattning. Men ett varv skulle jag klara, gav jag mig fan på. Det var ju därför jag var här. Bara att bita ihop och ge sig iväg. Det var det roligaste på hela lägret! Svor ramsor över min svaga kropp. Ville ut en gång till, men det gick bara inte…Inte en chans. Ett varv fick räcka.

Klockan 23.00 var jag hemma hos barnen och maken. Trött, med stukad tå och blåmärken överallt. Men jag har aldrig haft så roligt förr. Nästa år ska jag definitivt iväg igen…:fakta

Last edited:

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
låter sååå roligt, jag måste börja sprätta grus! nu när det blir för kallt för gathoj, måste jag göra något för att stilla abstinensen!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Exiteme, var det med en ljushårig tjej från karlstad som kallades Tessan ?

Det är en kompis till mig, och jag har för mig hon sa att det var till Skövde hon skulle på nått enduroläger . . . :rodnar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
OJojojoj, där har man MÅNGA roliga hojminnen ifrån!!! :crash

Var ni borta vid stridsvagnsbackarna å körde också???

Jäklar, i 10 månader har jag sprättit runt på alla grus-plättar vid skövde övningsfält... :bow

Körde du någon 258 då?? Såg att det var med en på bilden =)

Det var inga militärer som var ledare va?? :rolleyes:

Nåväl, verkade som du hade skojigt aiallafall :tummenupp

:hej

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Ujuj :) Låter ju skitkul det där ju E. :) :tummenupp
Tror dock inte min stackars kropp skulle överleva 8vurpor på en helg ;)

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattiaz skrev:
Exiteme, var det med en ljushårig tjej från karlstad som kallades Tessan ?

Det är en kompis till mig, och jag har för mig hon sa att det var till Skövde hon skulle på nått enduroläger . . . :rodnar

Japp, hon var med...

Svar till hållundan:
Jag har ingen aning om var vi körde.. Jag bara hakade på över stock o sten.. :rolleyes:

Jag körde ingen 258. Blev erbjuden, men då var jag så trött att jag inte hade ork...Har ALDRIG varit så trött i mitt liv :fakta

Tja, instruktörerna (6-7 st) var grönklädda och aktiva inom FMCK i alla fall... Fy, faaan, vad de var bra. Att de stod ut med mitt gnäll... :D

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
exiteme skrev:
Japp, hon var med...

Svar till hållundan:
Jag har ingen aning om var vi körde.. Jag bara hakade på över stock o sten.. :rolleyes:

Jag körde ingen 258. Blev erbjuden, men då var jag så trött att jag inte hade ork...Har ALDRIG varit så trött i mitt liv :fakta

Tja, instruktörerna (6-7 st) var grönklädda och aktiva inom FMCK i alla fall... Fy, faaan, vad de var bra. Att de stod ut med mitt gnäll... :D

Ha ha, låter underbart det där!!!

Hmm, ni åkte inte upp för en asbrant jäkla backe då som var av betong eller nått... Borta vid en slinga där man körde mycket... Det var två stycken rejält lutande stridsvagnsbackar varav den ena gick å köra upp för?! nåväl, det gjorde jag ett par gånger å då var man nära å kacka i brallan om man säger så =)

MMM, synd att du inte körde en 258, det är en hoj det :rolleyes: Uschiamej, jag drog runt på en sån länge länge...

Hmmm, en av de grönklädda var säkert Johan, en mörkhårig kille som var ganska kraftig?! Nåväl, FMCK är reko killar... Yrkesmilitärerna dock :zpy

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hållundan skrev:
Ha ha, låter underbart det där!!!

Hmm, ni åkte inte upp för en asbrant jäkla backe då som var av betong eller nått... Borta vid en slinga där man körde mycket... Det var två stycken rejält lutande stridsvagnsbackar varav den ena gick å köra upp för?! nåväl, det gjorde jag ett par gånger å då var man nära å kacka i brallan om man säger så =)

MMM, synd att du inte körde en 258, det är en hoj det :rolleyes: Uschiamej, jag drog runt på en sån länge länge...

Hmmm, en av de grönklädda var säkert Johan, en mörkhårig kille som var ganska kraftig?! Nåväl, FMCK är reko killar... Yrkesmilitärerna dock :zpy

Grupp tre var i betongbackarna...Lär dröja MÅNGA år innan jag är i grupp tre :fakta

Japp; Johan var en av de som plågade mig... :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Eva, det låter som att du har haft det riktigt skoj! Är det något du kan rekomendera till nästa år om man skaffar en grushoj? :)

oXydex

Guest
Bikerbitch skrev:
Eva, det låter som att du har haft det riktigt skoj! Är det något du kan rekomendera till nästa år om man skaffar en grushoj? :)

... och finns de liknande för oss grabbar. Har jsälv inte undersökt saken men det verkar va en fin sprängbräda så jag inte åker ut och kör ihjäl mig för mycket utan att få lite vettig rutin =)

/oXydex

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Hur länge har du varit med i FMCK? funderade själv ett tag på att gå med där.

Får man ta med sin egen hoj om man vill?

Justdeja: Såg ditt brölliop i en mc tidning, dom var "lite" efter bara.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag anmälde mig till FMCK, tror jag det var iaf, på mc-mässan. Men dom har inte hört av sig :(

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år