Har du original luftburk utan modifiering (borrhål/borttaget lock)?
Kan du köra med ett originalluftfilter?
På min DR500 stånka testade jag utan lock gick dåligt så den krävde ombestyckning.
En Kawa 400 twin med hål i skumgummifiltret som sitter före det veckade papperfiltret gick också kass. Gick bra igen med nya filter. Är det två sådana du har?
På en fyrcylindrig hoj fastnade treans trottel (cv) varje gång det regnade. Inte ett uppenbart fel då el och vatten är en vanligare orsak. Inte kul att peta in långfingret mellan förgasare och luftburksgummit. Bytte till koniska K&N-filter och långa M4-insex. En förlängd insexnyckel i fickan. Snabba stopp i regn. Ordet sportluftfilter hade inte uppfunnits ännu.
Kan du köra med ett originalluftfilter?
På min DR500 stånka testade jag utan lock gick dåligt så den krävde ombestyckning.
En Kawa 400 twin med hål i skumgummifiltret som sitter före det veckade papperfiltret gick också kass. Gick bra igen med nya filter. Är det två sådana du har?
På en fyrcylindrig hoj fastnade treans trottel (cv) varje gång det regnade. Inte ett uppenbart fel då el och vatten är en vanligare orsak. Inte kul att peta in långfingret mellan förgasare och luftburksgummit. Bytte till koniska K&N-filter och långa M4-insex. En förlängd insexnyckel i fickan. Snabba stopp i regn. Ordet sportluftfilter hade inte uppfunnits ännu.