80 talet, Sveavägen

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ha ha Tja ba!!

Du får tänka på att jag inte får köra över 80 har Anders sagt!:)

Vilket hantverk du har! Kul och se

Matte

Bäst att inte bli osams med Anders helt klart :D

Det är samma här kan du trösta dig med. Jag håller på med inkörning av min nyborrade S&S. Så jag får inte köra över 3000 rpm för Smith&Stanko :hojsmilie

Tack!

Du har en proper hoj du med! Enda nackdelen med din hoj är att om du kraschar den och överlever.....så kommer förmodligen Anders att döda dig ändå kan jag tänka mig. :D

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Bäst att inte bli osams med Anders helt klart :D

Det är samma här kan du trösta dig med. Jag håller på med inkörning av min nyborrade S&S. Så jag får inte köra över 3000 rpm för Smith&Stanko :hojsmilie

Tack!

Du har en proper hoj du med! Enda nackdelen med din hoj är att om du kraschar den och överlever.....så kommer förmodligen Anders att döda dig ändå kan jag tänka mig. :D

Säg inte så!!Jag vill ju inte dö Nuuuu!!!!!
Jag vill ju bara mysa omkring.::yoparty

MC Doktorn

Guest
Ja han körde RR också.
Tröttnade på det veka motståndet :)

Jo han var verkligen en stor stjärna inom RR :rolleyes: gsx750R Kommer jag ihåg att han körde, måste varit 85 ??

Minns att jobbade i en MC Butik vid Norrtull på den tiden, med en ganska kaxig stil.

Själv bidrog man med nostalgin i form av en vit RD350LC från 1982.
Jag minns en galen grek som körde en 1000cc som en dåre och en annan kille som kraschade elakt i Åkeshovs eller bromma rondellen ?? Jag tror ingen av dessa överlevde ??

Vilket minne man har :rolleyes:

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Och dina meriter är?

Min individuellt bästa merit i idrott måste varit att jag kom 3:a på USM Boxning 1976.

Sedan vart jag med mitt team Team MC Doktorn #70 vinnare av REC 2007, vilket iof inte berodde på mig som förare trots att jag körde mest av alla. En ganska kass serie men ändå kul att jag som medioker förare kunde ro hem det :) med en massa tur och snabba förare.

Sedan har jag lyckats utbilda mig till Ortoped och jobbar som Överläkare på Karlskoga Lasarett vilket jag är stolt över med tanke på den trassliga bakgrund jag ändå har.

Sedan har jag massa andra meriter av olika slag som iof är högst subjektiva.
Min Sambo tycker jag är en fantastisk älskare bla

Inte för att jag är intresserade av dina meriter men vill du veta mer om mig kan du läsa min personliga blogg som jag kan länka här om du verkligen vill veta mer om mig

Mvh Martin Eves

Last edited:

sportbike

Guest
Min individuellt bästa merit i idrott måste varit att jag kom 3:a på USM Boxning 1976.

Sedan vart jag med mitt team Team MC Doktorn #70 vinnare av REC 2007, vilket iof inte berodde på mig som förare trots att jag körde mest av alla. En ganska kass serie men ändå kul att jag som medioker förare kunde ro hem det :).

Sedan har jag lyckats utbilda mig till Ortoped och jobbar som Överläkare på Karlskoga Lasarett vilket jag är stolt över med tanke på den trassliga bakgrund jag ändå har.

Sedan har jag massa andra meriter av olika slag som iof är högst subjektiva.
Min Sambo tycker jag är en fantastisk älskare bla

Inte för att jag är intresserade av dina meriter men vill du veta mer om mig kan du läsa min personliga blogg som jag kan länka här om du verkligen vill veta mer om mig

Mvh Martin Eves

Var jag dryg nu ?

Faktiskt inte,du va jävligt kul :tummenupp

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
I helgen var jag nere på Sviesta och kollade på SM.et:) Och i lördags kväll så satt jag inne i tältet hos Hasse Gustavsson från Eken. Då när jag satt och kollade in hans hoj så blev jag alldeles nostalgisk å började drömma mej tibaka till Sveavägen å senare delen av 80-talet:Bugar Han hade lackat 250:an fluoroserande röd......det hade ju blivit en gammal KLASSISK KATANA:hoppa Så jag blev tvungen att berättade det jag kände. Å nu var alla gamla minnen från den tiden igång å alla myter drogs igen
Det blev en j..ligt sen kväll:trött

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...