80 talet, Sveavägen

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lite nostalgi...
3 katanor 2 GSXer vi undrade var NI var... å se vi fann Er i Cyber världen.. hala fram lädret köp en klassiker rensa röret å välkommen till baka till det goa 80talet...
Bara det är skapligt väder finns vi där vid 21 tiden på onsdagar. Har Ni något i garaget sparka igång den å kom in!!! Besikta :arsele kan Ni alltid göra nästa år.

Skulle bli skapligt väder nästa vecka den 2/9 skulle väl vara ett bra tilfälle att ses även om en del av Er kommer utan hoj...

Lite annorlunda är det nu.. vi kör utan "skjutshjälm"
Kan iofs bero på att så många kex har gen hoj nu :tuttar

Jodå kameran är från 2000 talet sitter i en sketen telefon...

Vackert! Saknas bara en pastellfärgad Salomon-ryggsäck och ngn Samantha Fox-låt i bakgrunden så vore det som en sommarnatt på 80-talet :D

Själv var jag i garaget och pysslade med hojen några kvarter därifrån.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är du inte nästa onsdag va?

Det kan behövas lite gamla tvåtaktsrävar som kan ljuga om hur tillförlitliga och snabba tvåtaktarna var bland alla Katanapiloter.

Ja, jag ska dyka upp nästa torsdag, då har jag nog fått ihop hojen igen. För oss 60-talister så tar ju en honing och kolvringsbyte högst ett par kvällar :tuttar
Jag ska starta henne på lördag.

80-talet var skönt att som 18-åring göra hojdebut i. Ofta samlasdes vi på Sveadonken, (mobiltelefoner och internet fanns inte för oss civila.) Sedan for man till Saltis eller Nälstabadet, parkade hojarna, plankade och tjuvnattbadade.

Rockvideosarna var sköna också, skulle det var eld i bakgrunden så tände man helt enkelt en rejäl brasa i bakgrunden, Hur svårt kan det vara liksom :D
Hade som 20 -åring den där låten som en kladdkaka i hjälmen en hel hojsommar minns jag :D

[YOUTUBE-ID]xxwMXEfKiE4&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jaha, blir det onsdag eller torsdag?
eller tom tisdag då vädret ska va kanon?

ska ut och åka en sväng till sthlm och tänkte kolla in sveavägen imorrn,
är det hojar där varje dag?

vart åka annars?

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Det var bättre förr

jaha, blir det onsdag eller torsdag?
eller tom tisdag då vädret ska va kanon?

ska ut och åka en sväng till sthlm och tänkte kolla in sveavägen imorrn,
är det hojar där varje dag?

vart åka annars?

I dag så träffas man på nätet och gör upp något... så det är ganska dött på Donken i allmänhet, har faktiskt stått där helt själv en lördag i sommar tyvärr hade jag inte kameran med :gnissla det hade ju varit en kontrast till gammla tider det!
Men av någon anledning så har det varit riktigt bra där på onsdagarna efter 2030 de som varit ute och gasat kommer förbi när mörkrt faller på och vi andra kör ju dit för att stå och snacka skit någon timme. Tyvärr ska det bli taskigt väder på onsdag säger dom vi får väl se...
Ta en tur till Venngarn innan mycket att kolla på, dit åker man från jobbet så där kan du vara redan vid 18 å ta en fika. Lite live musik åxå. Vid 19-1930 börjar det tunna ur då föreslår jag ett besök på våfflan (fiket vid bryggorna längst ut i Sigtuna) kombinationen Camenber, hjortronsylt med glass (om jag minns rätt) ska visst vara deras höjdare .. här brukar det hänga några hojar dock inga mängder...
Kalhäll vid båtmacken hänger det folk på torsdag kv både bil å MC. Tyvärr är det mest bakåtlutat i MC ledet..

Last edited:

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Tjena på er... Fick i dag uppleva lite skön nostalgi när ja bestämde möte med min gamle vän Håkan D vid trädet utanför Mc Donalds det var där vi träffades för första gången för 30 år sedan :krama och våra suzuki Gt 125-or stod lutade på varsin sida av det där trädet för ingen av oss hade något stöd på hojarna, det gick väl antagligen inte o ha om man hade raask`s tillbakaflyttade fotpinnar märkligt nog var våra hojar redan då nästan identiskt lika förutom fotpinnarna hade vi båda Kn filter, Laverdastyre o inga blinkers plus lite bucklor på ungefär samma ställen. Så nu är min comeback iallafall klar, har under onsdagskvällen med Håkan besökt ett flertal ställen där mc folk samlas så även sveavägen såklart, dock utan att känna igen någon. Det blev iallafall också en längre tur ut mot vallentuna med omnejd och det va grymt nice att få tuffa runt i mellan 70 och 90 km/h o se lite av naturen.(o tror ni på den kan ja dra en till :D) Det har ju även pratats om någon form av reunion här på tråden det vore grymt kul om den nu kunde bli av Vi hörs av mvh Lonny

A men va säger man! Tack för senast!Oh Kul o se att du e på banan igen.

Matte C

Last edited:

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Nostalgi 80 tal

[/attach]

Lonny

Bifogat

• DSC06350.jpg
    DSC06350.jpg
    153.9 KB · Visningar: 481
Last edited:

sportbike

Guest
Jag älskar alla er oldtimers!!!! underbar attityd, sammanhållning samt inte minst underbara hojar, önskar man hade varit med!

Alltså,det var så obeskrivligt kul och outlaw,så det har man inte fattat förräns på senare år.
Har aldrig nånsin haft så kul i hela mitt liv.

sportbike

Guest
E DU EN OLD TIMERS?:tungan

Självklart,vad trodde du?
Att R1 var den första hojen på planeten?
Det var på 80-talets början vi kastade både Lonny och Fürsten i bassängen bakom Donken Svea :D
Sen brassade vi i helvEt på Boge,40-50 hojar i stöten.
Om jag saknar det?
Som fan!!!!!!

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Självklart,vad trodde du?
Att R1 var den första hojen på planeten?
Det var på 80-talets början vi kastade både Lonny och Fürsten i bassängen bakom Donken Svea :D
Sen brassade vi i helvEt på Boge,40-50 hojar i stöten.
Om jag saknar det?
Som fan!!!!!!
Ha ha de va fn tider! bästa tiden i livet!Lite budhojar o tjejer i bassängen!:)
Skaffa en hoj nu :tungan

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...