80 talet, Sveavägen

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Japp!

Absoluuut det var han.......Han var väl ingen "Hoj kille" direkt!
Men han var ju alltid med på Race:en...... :)

-Som yngre grabb,vet jag att han hade en liten karriär som en relativt duktig Hockey Keeper..........vill jag minnas. :)

Str3 R

Guest
Japp!

Absoluuut det var han.......Han var väl ingen "Hoj kille" direkt!
Men han var ju alltid med på Race:en...... :)

-Som yngre grabb,vet jag att han hade en liten karriär som en relativt duktig Hockey Keeper..........vill jag minnas. :)

Han var väl mer åt bilsidan.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hörde för några månader sedan att de finns folk som försöker köpa hans grejor av sonen för billig pening...

Str3 R

Guest
Hörde för några månader sedan att de finns folk som försöker köpa hans grejor av sonen för billig pening...
Så sant som det var skrivet. Plötsligt har den avlidne fått fler vänner också. Egentligen skulle man skriva upp allt man har och dess värde för att underlätta för den efterlevande. Och en lista på vänner.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Så sant som det var skrivet. Plötsligt har den avlidne fått fler vänner också. Egentligen skulle man skriva upp allt man har och dess värde för att underlätta för den efterlevande. Och en lista på vänner.

De är få som gjort de å speciellt om man inte är lastgammal..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag är ju bara rädd att när jag dör så säljer frun mina prylar till de priser jag sagt att jag betalat. :D

Nej, men skämt åsido så behöver jag inte ljuga om sånt men värdet på äldre prylar förändras ganska snabbt. Jag har rent av själv sålt prylar för billigt för att jag inte riktigt hängt med i hur mycket dom faktiskt ökat i värde och då anser jag mig ändå vara ganska ajour med värdet på sånt jag skrotar med.

Så en sån där lista kan göra värderingen ännu mer fel om den inte är riktigt färsk. Möjligen kanske man ska lista vilka namn prylarna handlas under så att efterlevande kan söka lättare.

Jag har tex en KX500 stående, och blandas den ihop med 125or och 250 av samma årsmodell så blir det väldigt fel i värderingen.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag såg ofta hojarna utanför MCDon där på Sveavägen, men var aldrig en "gängknutte" utan drog runt på min röda GPz1100-82 med tjejen bakpå.

Blev också påkörd bakifrån på just Sveavägen, bara ett stenkast från knuttehaket. Hojen blev skrot där och då...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag minns som mopedist ett race på Kistarakan runt 86, efter Donkenhänget, en svart FZR som stod på tvären när två stycken hojar drog iväg. Han fällde ner visiret, trampade i ettans växel ( kan den haft turbo?) och gasade efter de som körde race, han brände om bägge halvvägs:D:)

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Hoj
Suzuki 1100
Uppskatta varandra medan vi lever, det har större värde än att glorifiera varandra när vi är döda..

Hojen står fortfarande i stallet i väntan på att sorgen ska ge vika, det är så tufft att mista en vän.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Var det någon alls som körde sina tunga Katanor o liknande hojar med originaleffekt? Begriper inte hur man annars ens får upp ett sånt lok på bakhjulet med typ 100 hk på slangen och 240-250 kg att släpa på.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Var det någon alls som körde sina tunga Katanor o liknande hojar med originaleffekt? Begriper inte hur man annars ens får upp ett sånt lok på bakhjulet med typ 100 hk på slangen och 240-250 kg att släpa på.
Några fanns det väl, men ingen åkte väl original-avgas.
Metin och grabbarna var ju inte direkt diskreta iaf :tummenupp

Str3 R

Guest
Uppskatta varandra medan vi lever, det har större värde än att glorifiera varandra när vi är döda..

Hojen står fortfarande i stallet i väntan på att sorgen ska ge vika, det är så tufft att mista en vän.
Sant, många är dåliga på att ge uppskattning medan vännerna/nära & kära lever. :krama

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati