mb skrev:Grymt bra låtar, men inga hårdrocksballader rent hångelfaktormässigt. De där låtarna kan man mest kräla runt på golvet och dricka rödvin på dunk till
Nurse Ratched skrev:En flickvän kom in en gång precis när Gillan "drar igång" i Child in Time och frågade vad jag lyssnade på för skit. Innan hade jag som vanligt gåshud och en tår i ögonvrån men den kommentaren kom som en kalldusch. Behöver jag berätta att det tog slut?
Nurse Ratched skrev:En flickvän kom in en gång precis när Gillan "drar igång" i Child in Time och frågade vad jag lyssnade på för skit. Innan hade jag som vanligt gåshud och en tår i ögonvrån men den kommentaren kom som en kalldusch. Behöver jag berätta att det tog slut?
Precis, tackarYamaha_Fille skrev:Är detta fel om du får felmeddelandet public hub list download failed.
Chris Ash skrev:Citat Chrille:
"Kiss - Beth"
Brrr....var det ett försök att skrämmas eller?
Kiss har ju gjort en ballad som är ganska kul och helt ok också. "Goin Blind" från "Hotter than hell" där Gene Simmons sjunger om att hans älskade är 16 och han är 93
......
"Don't cry" är väl en annan given kandidat i de sammanhangen tillsammans med dylancovern på "knockin' on heavens door". "Since I don't have you" är möjligtvis för mkt 90-tal (alt. 60-retro?) för att platsa in.mjukis skrev:Guns N'Roses - November Rain .... ok. den är från 91 men håller sej inom samma ramar ändå, Slash´s solon är grymmmma!!
mb skrev:"Don't cry" är väl en annan given kandidat i de sammanhangen tillsammans med dylancovern på "knockin' on heavens door". "Since I don't have you" är möjligtvis för mkt 90-tal (alt. 60-retro?) för att platsa in.
Jag är splittrad när det gäller de här låtarna. De är på gränsen till för mesiga ibland, men samtidigt har man en hel del minnen till dom. G'n'R gjorde dock bra ballader.
Chrille skrev:Nja, Beth är lite udda. Ingen direkt powerballad och det går i perioder om jag gillar den eller inte. Just nu känns den rätt ok, men jag skulle vilja höra den med någon som kan sjunga.
Goin Blind är väl inte illa alls.
Riktiga hårdrockare ska väl inte lyssna på band som är "hårdrocksballadernas obestridda kungar"? Dessutom är din objektivitet när det gäller Savatage......begränsad.
Chris Ash skrev:...
Jag får se till att dölja stora delar av min skivsamling nu när jag framstår som "riktig hårdrockare"........
Chrille skrev:Va!?! Lyssnar du på RixFM din jäääävel
Aj som satan i gatan dra mig baklänges sjujävlars anamma. Hela min värld har raserats! Jag som trodde du var en riktig hårdingChris Ash skrev:Nä, men Lisa Miskovsky,Christian Kjellvander, Lisa Ekdahl och Kent.....
Så var det sagt. Nu får jag plocka bort både avataren och underliggande text......
heliac skrev:Några favoriter...
Skid Row - Wasted Time
Deep Purple - Love Counqers All
chrilleus skrev:Grümma!
Se även:
Rainbow - Rainbow eyes
Y&T - Winds Of Change (Lite väl dynamisk för att klassas som ballad)
Uriah heep - Lady in black
Uriah heep - Firefly
Uriah heep - The Wizard
Deep Purple - Wasted Sunsets
chrilleus skrev:Grümma!
Se även:
Rainbow - Rainbow eyes
Y&T - Winds Of Change (Lite väl dynamisk för att klassas som ballad)
Uriah heep - Lady in black
Uriah heep - Firefly
Uriah heep - The Wizard
Deep Purple - Wasted Sunsets[/QUOTE
Jobbar som DJ...Lägger ofta på Wasted Sunsets som sista..Givetvis på vinyl
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE