800cc eran vem vinner ??

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Varför tror du det?
En av anledningarna till att Rossi signade för 2008 också är ju att han är supernöjd med Yamaha och med teamet. Han vill inte ha några andra och han vet att de är top of the line. Det enda som sitter i från 2006 är att han vill ha revansch.

Jag ifrågasätter inte Valentinos val av team -08! Det är rätt givet att han e revansch sugen o vill ligga högst upp efter varje träning, kval o race som alla andra! Men om teamet e "top of the line" borde väl ändå -07 få utvisa (dom va ju inte direkt "top of the line" -06) samt vad som sitter kvar i huvudet på Valentino/Yamaha från -06. Skulle vilja se någon från teamet gå ut med att: Vi var rätt knäckta efter några race -06 o hoppas verkligen att slippa dom problemen under -07 :)

MC Doktorn

Guest
Skulle tippa att det återigen blir de stora teamen som kommer ha bäst helhet och av dem ser ju Yamaha ut att vara bra med vilket gör att Rossi rimligen är den största favoriten. Även med beaktande av 800cc hojarnas karaktär där de går mot högre kurvahstigehter talar väl för Rossi, som iofs kunnat anpassa sig till det mesta.
Vilka bör ses som största utmanarna?
Pedrosa och Hayden tror jag blir farligast. Melandri är för ojämn liksom Capirex. Edwards, Stoner, Hopkins och Vermeulen komemr vara med ibland men inte alltid.

Tror faktiskt Capirossi kommer vara oerhört farlig i år Mitt tips är att Rossi, Pedrosa och Capirex kommer göra upp om detta.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2759065 Tror faktiskt Capirossi kommer vara oerhört farlig i år Mitt tips är att Rossi, Pedrosa och Capirex kommer göra upp om detta.
Mycket troligt och jag sa emot mig själv lite. Capirex kommer före Hayden i totalen, vilket även Rossi, Pedrosa och Melandri gör. :)

Måste ju hålla kvar vid mitt tips om hur det ska gå 2007.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag är nog tråkig, men anser nog att Rossi står som klar favorit...

Hans förmåga att utveckla förbättra hojar har ju bevisats flera gånger, och nu är han dessutom riktigt revanchsugen... Blir nog tufft för dom andra...

Närmast bakom hittar vi nog Peddo, Capirex, och Melandri....

Hayden kanske gör en Roberts Jnr.
Upp som en sol, ned som en pannkaka... ;)

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Pedrosa och Rossi om titeln. Sedan har vi Hayden, Melandri och Capirossi om kvarstående platser. Hoppas att Suzuki kan slå sig in i top 5 också, about time.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Hayden

Litet frågetecken kring Rossi, är han "mätt" och tänker på nästa karriär inom WRC/F1? Pedrosa har talang, är smart, lär sig fort och passar 800:eek:rna bra - om inte Rossi/Yamaha/Michelin är på topp tar han det. Truck Diddy tar en massa 3-5 placeringar och ingen kommer ihåg honom.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Litet frågetecken kring Rossi, är han "mätt" och tänker på nästa karriär inom WRC/F1?

Jag tror inte Valentino e mätt. Han verkar va killen som bara gör det han verkligen vill. Han skriver inte kontrakt över 2008 om han inte e seriös..

DojDoj

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
Honda CR500AL
Det viktigaste nästa år för att ta hem titeln tror jag är vilken hoj man sitter på. Jag är rätt övertygad om att Honda kommer dominera första året iaf, eftersom dom brukar alltid ha gjort hemläxan bäst när förutsättningarna ändras eller någon kommer på något nytt så är det oftast Honda som dom andra får försöka följa. Sen har dom ju ett gäng hyffsade förare oxå :tungan .

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Ingen som är uppriktig kan på frågan "Vem tror du tar hem titeln 2007?" svara något annat än Rossi. Att man sedan tror att det finns många andra med god chans som man hellre skulle se som segrare är en helt annan femma. Och visst finns det god chans att någon annan än Rossi tar hem det, men om man fick 1 miljon SEK om man gissade rätt vinnare 2007, och noll SEK om man gissade fel, så är jag helt övertygad om att varenda jävel i hela världen som är insatt i MotoGP skulle tippa Rossi.

Iofs skulle tråden bli jävligt trist om alla var ärliga :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
så är jag helt övertygad om att varenda jävel i hela världen som är insatt i MotoGP skulle tippa Rossi.

Inte jag (lovar) men jag e nog inte tillräckligt insatt heller för den delen :)
Lite odds på gubbarna -07!

Moto GP-VM 2007 Spelstopp 25 Feb 13:00

Valentino Rossi 1.66 Spela
Daniel Pedrosa 3.75 Spela
Nicky Hayden 7.00 Spela
Loris Capirossi 10.00 Spela
Marco Melandri 17.00 Spela
Casey Stoner 26.00 Spela
Chris Vermeulen 36.00 Spela
John Hopkins 36.00 Spela
Alex Barros 41.00 Spela
Colin Edwards 41.00 Spela
Shinya Nakano 51.00 Spela
Kenny Roberts 61.00 Spela
Toni Elias 81.00 Spela
Carlos Checa 101.00 Spela
Randy de Puniet 226.00 Spela
Makoto Tamada 226.00 Spela
Alex Hoffman 226.00 Spela
Olivier Jacque 226.00 Spela
Sylvain Guintoli 301.00 Spela
Jeremy McWilliams 501.00 Spela
Andrew Pitt 501.00 Spela

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossi, med Pedrosa och Melandri som främsta utmanare.
Melandri ger 17:1 så det är nog bästa bet:en

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad som 800cc kommer sakna mot 990cc är sannolikt inte toppeffekt utan vridmoment.Kurvhastigheten kommer att öka toppfarterna minska.
Varvtiderna på försäsongen talar att det kommer gå minst lika snabbt.

Min egen teori:
Förare som Hayden som "styr " och ritar svarta streck med bakhjulet kommer att förlora medan Pedrosa som styr mer med framhjulet kommer tjäna på 800 toppigare karaktär.

Sålunda Pedrosa kunna dra fördel av detta eller kommer vi se överraskningar som Stoner och Hopkins ?, eller kommer Rossis och hans team kunna anpassa sig bäst.
Det du tror har sedan länge varit den samlade journalistkårens samlade uppfattning. För övrigt är det inget som talar för att toppfarterna kommer att minska.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Rossi eller Pedrosa. Rossi har alltid varit mästare på att anpassa sig och hojen passar Peddo, som dessutom nu har vant sig vid sina motståndare och slipper åka runt och känna sig ny. De är mina favoriter båda två, men jag hoppas på Dani, eftersom jag vill få rätt i det jag sade när han vann 125-titeln: han kommer att bli världens bästa!

MC Doktorn

Guest
Det du tror har sedan länge varit den samlade journalistkårens samlade uppfattning. Så värst mycket mer finns inte att säga om saken.

Finns väl mycket att säga.
Sen när skulle den samlade uppfattningen vara den patenterade sanningen
det är rena spekulationer, dom har haft fel förr.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Sen när skulle den samlade uppfattningen vara den patenterade sanningen det är rena spekulationer, dom har haft fel förr.
Jag konstaterar bara att det du uttryckte som din personliga uppfattning sedan länge har varit den samlade journalistkårens uppfattning som har gått att läsa om i månader. Du slår in öppna dörrar. Kom med något kontroversiellt, tänkvärt eller fantasifullt istället.

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Tycker ändå det var synd att Rossi inte tog chansen och bytte team en gång till, han verkar ju vara mästare på att, "göra hojen " han sitter på och
en vinter med Suzuki eller Kawasaki kanske hade räckt till ännu en historisk grej från denna man, men han kanske får köra mer WRC hos Yamaha gissar jag.

vinnare 2007
Rossi
Capirex
Wermeulen

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati